Ny tråd Svara på tråd  [ 15 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Eran favoritparfym? 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Eran favoritparfym?
Läste "Eran favoritparaplym". Ser den (det?) framför mig men är för trött för att försöka beskriva.

Annars har jag inte luktat på särskilt många som jag vet vad de heter, och ordledet "favorit" är väl inte det första jag spontant förknippar med parfymer.

Senast redigerad av Zombie 17 december 2010, 20:53, redigerad totalt 1 gång.

17 december 2010, 20:51
Medlem
Hur ser en para-plym ut?

17 december 2010, 20:53
Medlem
Savanten Svante skrev:
Feromoner funkar. Garanterat.

Tjafs man köper på nätet, det fungerar nästan garanterat INTE.

Så, när karlar lyfter på armhålan och gör den här minen Bild samtidigt som de utbrister: Aah, feromoner.... Äh, vet inte vad jag ville ha sagt, men jag tänker dusch dusch dusch.

Favoritparfymerna är flera stycken men kommer alla från Lush Honey i washed the kids, Sakura, Karma med flera.

Vanlig parfym från typ kicks luktar för starkt och syntetiskt för min smak. Eventuellt Alyssa Ashley white musk edt, det kan funka. Hittade en edt som luktade Jenkatuggummi också för något år sedan, men hann aldrig köpa den.

Jävlar, hittade den! http://eleven.se/library-of-fragrance-p ... -3164.html Nam! Cologne var det visst, jajajaaa skitsamma.

17 december 2010, 22:26
Medlem
Det här med parfym är knepigt.
Skulle jag komma över skammen med att behöva gå runt med illande röd näsa och börja parfymera mig så skulle jag även få släpa runt på en ständigt medvetslös sambo med svåra migränatacker och oförklarliga krampanfall.
Han blir helskum av starka dofter/lukter.
Går vi förbi en affär med doftljusarsenal så är han väck ett tag.

Syntetiska feromoner vet jag kan fungera. Fast då får man hitta en seriös tillverkare och återförsäljare. Jag köpte en liten flaska av ren nyfikenhet på en sexshopskedja en gång. Den där kedjan som sedan konkade, men iaf.
När jag luktade på innehållet i flaskan så var det bara en svagt kemisk lukt som inte gjorde ett dyft för mig. Men när jag sprejade på mig en dutt av det där så blev vissa män väldigt påhängset närgångna efter att de fått en mörk blick med tefatsstora pupiller i själva mötesögonblicket, när feromoner teoretiskt sätt borde flyga mellan folk och väcka associationer.
Så något var det ju.

Sedan verkar jag ha massor av oxytocin som utsöndras ur min kropp eftersom många säger sig bli lugna av mitt sällskap i andra sammanhang. Det är en återkommande kommentar och jag har aldrig fattat vad folk menar med det när det verkligen råder kaos inuti, hur kan man då utstråla lugn? Men tydligen har det med oxytocin att göra.

Sambon säger tex. att jag har sömngivande hår (om han ligger bakom mig med näsan i mitt hår så somnar han efter, utan att överdriva, två sekunder) och är väldigt doftmässigt bunden till mig, vilket jag aldrig riktigt fattat hur det kommer sig men det är väl det klassiska, att mina kroppsegna hormoner och feromoner passar in i hans doftregister.
Vilket i sin tur har med reproduktionsdrifter att göra osv. Det är väl en hel vetenskap, har inte så noga koll men om man matchar varandras doftregister så är chansen för frisk avkomma större.
Med att matcha varann menas, vad jag förstår i det här fallet, att man ska vara så olika varann som möjligt.

Sedan borde vissa verkligen undervisas i hur mycket parfym och annat man faktiskt ska hälla på sig. Folk verkar inte fatta att det räcker med mikroskopiska små dutt och att mer än så ger motsatt effekt.
Varför ska man ens kamouflera sin egna doft?
Det kanske är det som ger den höga skillsmässo- och separationsstatistiken - vi lurar varandras näsor! 8-)

18 december 2010, 04:42
Medlem
Migränattacker med två t. :(

18 december 2010, 05:29
Ny tråd Svara på tråd  [ 15 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Som gäst saknar du privilegier.