Ny tråd Svara på tråd  [ 44 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5
Hur skadar/straffar man bäst folk som generaliserar AS? 
Författare Meddelande
Avslutat konto
Inlägg Re: Hur skadar/straffar man bäst folk som generaliserar AS?
missbutterfly skrev:
Josef3 skrev:
Min verbala förmåga.

Min utstrålning.

Mitt finlemmade, eleganta utseende som signalerar intelligens, kyla och medvetenhet.

Mina kunskaper om kroppsspråk och tonlägen. Jag är mästare på att hitta andra vägar. Lägger sig någon till med en nedlåtande dryg attityd och hoppas att jag ska nappa på betet går jag istället runt det och använder hotfullt tonläge/ansiktsuttryck till att forcera och förnedra, vilket gör provokationen verkningslös. Det är ren skrämseltaktik samtidigt som jag utåt sett kan låta saker rinna av mig. Detta har en demoraliserande effekt på folk som är vana att genom förmyndande sätt kunna kontrollera andra. Jag har allt detta, pondus, auktoritär utstrålning och myndighet men med en laglös sociopatvridning på det hela. I mitt kroppsspråk och tonläge uttrycker jag mig som en domare eller advokat från 60-talet men det som kommer ur min mun är kloakvatten. Denna kombination skrämmer och tystar folk. Min utstrålning och mitt tonläge är bildad och respektingivande men mina metoder som en grov slakt.

Det som gör mig "speciell" är att jag är sociopat, inte att jag har AS. Jag är inte som er, ni är under min nivå av psykologisk och social förfining. Med förfining pratar jag inte om outtalad överklasskutym utan om fingertoppskänsla för subtil kommunikation i allmänhet, vare sig man följer regler eller inte.

Jag är övertygad om att tanterna hade givit dig en extra klapp på huvudet om de läst ovanstående. De ser dig ju som skadad, mentalt konstig (som i deras lilla värld är = dum).

Jag själv besitter alla de ovanstående egenskaperna. Jag klarar mig t o m bättre i den här världen än många NT gör just p g a min förmåga att byta skepnad utefter vad som krävs för att få som jag vill. Jag är en mästare på det. Ni andra skulle tro att jag far med osanningar om jag berättat endast en liten del av de saker jag uppnått i mitt liv genom att lära mig konsten att charma NT:s.
Ibland känns det som om jag kan se rakt igenom dem och liksom "känna av" vad som krävs av mig för (små) medel för att få dem att helt och håller dansa efter min pipa.

Jag vet inte om du tror att du bland oss aspergare är ensam om att inte vara en "virgin-for-life", men tror du det så kan vi stryka medvetenhet från din lista ovan.

I mitt fall är det jag som tar avstånd från samhället INTE tvärtom. Jag har aldrig varit en tönt utan en person som högaktats p g a min självständighet och intigritet. Att jag har en adlig släkt och behärskar konsten att föra mig i de "finare salongerna" är sällan till en nackdel men det är inget jag känner att jag behöver använda för att hävda mig.

När folk har gjort försök att sätta mig i arbete så har jag själv lätt fixat något själv innan det blivit aktuellt. Jag kan garantera att jag idag tjänar betydligt mer än min (fd) "arbetspedagog". Ironiskt nog.

Att behärska det sociala trots AS kan man skryta om på forum hur mycket man vill, men jag tycker att det är upp till bevis. Är du ett geni, en ängel eller underbarn; prove it!

Jag har en stark aversion mot samhället. Därför försöker jag inte anpassa mig socialt. Skulle jag göra det hade det varit som psykopat och detta tar trots allt mycket energi. Du har själv erkänt att det tar enormt med kraft att spela det sociala spelet.

Jag vill helt enkelt inte lägga energi på det. Jag tyckte det var något att sträva efter när jag var yngre, att "smälta in" och manipulera, men nu har jag passerat det stadiet sen länge.

Ingen har sedan jag fyllde 16 kunnat tvinga mig till någonting. Jag började läxa upp tanterna och skolan rejält då och sen dess har de lämnat mig ifred.

AS-kvinnor är väl oftast sönderknullade utan självbevarelsedrift? Det är männen som är patetiska, alldagligt fula, lönnfeta eller spinkiga missfoster som aldrig får en kvinna.

Dina män är troligen NT. Liksom mina. Jag är homosexuell och har inga problem att träffa NT-killar. En AS kille däremot har inte vad som krävs för att fånga mitt intresse. De är äckliga i mina ögon. De saknar alfaegenskaper.

25 augusti 2009, 17:15
Avslutat konto
Så kan jag säga att ingen myndighet har kontaktat mig på 10 år. Då jag som 16-åring uppnått tillräcklig medvetenhet, verbal förmåga och intelligens för att helt enkelt dominera "tanterna".

Om jag inte hade gjort det hade de förmodligen varit på mig som de är med andra AS-diagnostiserade och behandla de som djur med stödbehov ända upp i vuxenåldern.

Jag har inte hört ett enda ljud från någon myndighet överhuvudtaget, på 10 år. Ingen har "försökt hjälpa" mig det minsta. Idag skulle de aldrig ens komma på tanken. Jag har integritet. Den slogs jag för som tonåring.

De flesta här och på AS-forum är ju i myndigheternas klor. Undermänniskor som är för svaga för att ta sig ur tanternas överförmyndande. Jag föraktar dessa vidriga, små, patetiska och genetiskt defekta AS-mongon och skulle inte sörja en sekund om de alla tog livet av sig.

25 augusti 2009, 17:25
Medlem
Josef3 skrev:
AS-kvinnor är väl oftast sönderknullade utan självbevarelsedrift? Det är männen som är patetiska, alldagligt fula, lönnfeta eller spinkiga missfoster som aldrig får en kvinna.

Dina män är troligen NT. Liksom mina. Jag är homosexuell och har inga problem att träffa NT-killar. En AS kille däremot har inte vad som krävs för att fånga mitt intresse. De är äckliga i mina ögon. De saknar alfaegenskaper.

Själv är jag väldigt selektiv när det gäller partners men jag kan inte svara för hur andra kvinnor med AS är på den punkten. F ö trodde jag att de flesta som är enligt din beskrivning "sönderknullade utan självbevarelsedrift" var typiska NT-tjejer med ett omättligt bekräftelsebehov. Jag trodde att AS-tjejer ofta var mer avvaktande och misstänksamma.. Har jag fel alltså?

Jag har dejtat killar med AS (och förmodad AS) som har haft tydliga alfaegenskaper. Det där är en myt.
Jag läste på det andra forumet att du inte går på några aspergerträffar, så varifrån och hur har du fått dina idéer om att _alla_ med AS är kloner av varandra när det gäller personlighet/ utstrålning.

Trodde du var intelligentare än så..

25 augusti 2009, 20:28
Avslutat konto
missbutterfly skrev:
Själv är jag väldigt selektiv när det gäller partners men jag kan inte svara för hur andra kvinnor med AS är på den punkten. F ö trodde jag att de flesta som är enligt din beskrivning "sönderknullade utan självbevarelsedrift" var typiska NT-tjejer med ett omättligt bekräftelsebehov. Jag trodde att AS-tjejer ofta var mer avvaktande och misstänksamma.. Har jag fel alltså?

Jag har dejtat killar med AS (och förmodad AS) som har haft tydliga alfaegenskaper. Det där är en myt.
Jag läste på det andra forumet att du inte går på några aspergerträffar, så varifrån och hur har du fått dina idéer om att _alla_ med AS är kloner av varandra när det gäller personlighet/ utstrålning.

Trodde du var intelligentare än så..

AS-tjejer är nog mer godtrogna och mer troliga våldtäktsoffer snarare än misstänksamma. Typiskt för AS är ju att förmågan att ana oråd är kraftig nedsatt pågrund av oförmågan att tolka intentioner och sociala signaler. Man kan ofta lätt ljuga en person med AS rakt upp i ansiktet och utan problem få dem att köpa allt man säger med hull och hår. Det är något även en psykiater sade till mig. Han satt och snackade skit om sina övriga patienter, utan att nämna namn, och sade att "jag hade en självinsikt som är ovanlig bland personer med AS". För att förtydliga drog han komiska exempel om hur vissa av hans patienter råkat ut för bedragare och annat.

Paranoian hänger nog ihop med personlighetsstörning, inte med AS. Det som gör att jag inte funkar i samhället är för övrigt kraftig Cluster B-störning, inte AS. Min AS är i det närmaste obefintlig men jag är en tvättälta Cluster B människa. När jag försöker mig på vanliga relationer och ett normalt liv vaknar narcissisten inom mig och tar efter ett tag överhanden. Jag blir känslomässigt instabil och mina andra störningar, som t.ex borderline, visar sig också.

När jag däremot lever avskiljt kan jag känna harmoni och undvika att personlighetsstörningarna tar över helt.

Vad gäller alfaegenskaper så har jag träffat vältränade och buffliga personer med AS men ingen med typiska alfaegenskaper eftersom dessa alltid har starkt sociala kopplingar. Aspergarna framstår mer som riktigt efterblivna grottmänniskor.

Aspergermän har inte den där ledardriften, den sociala fallenheten för alfaegenskaper. Hade de haft det så hade de också fått knulla. Aspergermän är och förblir töntar och äckel.

Dessutom, tanken på någon form av sexuellt umgänge med någon som har en HJÄRNSKADA får mig att känna mig smutsig. Ungefär som att få fel blodgrupp vid en blodtransfusion. En känsla jag nog delar med 99,9% av alla NT-tjejer därute.

25 augusti 2009, 22:14
Ny tråd Svara på tråd  [ 44 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Som gäst saknar du privilegier.