Ny tråd Svara på tråd  [ 162 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 17  Nästa
Nallens problem med kvinnor - fortsättning från AF 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Nallens problem med kvinnor - fortsättning från AF
rdos skrev:
Ufo skrev:
Att flörta är en snabb procedur, och är över på mindre än en minut. Ofta håller den endast i sig ett par tre fraser sedan är den över.
Nej, det stämmer inte. Den proceduren ska hålla på länge. I form av smygtittande, som Angelic Fruitcake så korrekt skrev på AF. När den pågått ett bra tag, så kan man gå vidare med att sällskapa. :mrgreen:
Vi pratar inte om samma.
Den korta flörten är ett bra sätt att komma igång med raggandet.
Den har dessutom en mycket låg riskfaktor, någon nallen efterfrågar. Finns i princip ingen risk för skamsligheter vid den korta flörten. Man spenderar helt enkelt inte känslor i det på samma sätt.

Principen har väl ingen större poäng i det offensiva raggandet. Men kan dock underlätta väldigt mycket när man haft turen att möta någon som själv försöker ta första steget.

11 december 2010, 20:34
Medlem
nallen skrev:
@rdos: jag bryr mig inte om dina kategoriseringar, särskilt som de inte ger upphov till några algoritmer, det enda som räknas är att uppnå vettig leveranssäkerhet.

Det är ju det som de gör:

IF aspie THEN
ragga på aspie tjej
ELSE
ragga på NT tjej
ENDIF

Om du missar ovanstående så får du sämre leveranssäkerhet. :mrgreen:

11 december 2010, 20:49
Medlem
Den där delen av "algoritmen" är både trivial och ointressant. Det är ju algoritmerna för "ragga på ..." som är av intresse.
Ska den där inledningen vara intressant så får du börja med att visa att "ragga på aspie" är vid pass 1000 gånger så effektiv som "ragga på NT", det är väl ungefär så numerärerna ser ut. Annars kan du hellre sluta larva dig och hålla käft istället.

11 december 2010, 22:31
Medlem
Att ragga på aspie behöver inte vara 1000 gånger effektivare för att algoitmen ska öka chanserna. Vad algoritmen säger är att du inte kan använda samma algoritm på aspies som NTs.

11 december 2010, 23:03
Medlem
Det finns vid pass 1000 gånger fler "NT:s" än "aspies", alltså måste algoritmen för aspies vara mer än 1000 gånger så effektiv för att det totalt sett ska bli bättre utdelning.

11 december 2010, 23:32
Medlem
@nallen och rdos
Man raggar damer inte med en miniräknare. De använder batterierna till något helt annat.

11 december 2010, 23:57
Medlem
Jag har ett tips men det är så bra att man inte ska dela med mig av det, egentligen.

Nallen har problem med att bli genuint intresserad av människor som jag fattat det, men vill ända "ha någon", en rätt bomsäker lösning är att umgås mera med människor av alla de sorter. Att sitta och ojja sig på internet gör ingen gladare.

12 december 2010, 00:57
Medlem
Timeless skrev:
[...] en rätt bomsäker lösning är att umgås mera med människor av alla de sorter.

"Bombsäker lösning" på vaddå?

Dygnet har alldeles för få timmar redan och jag är redan socialt överbelastad efter jobbet. Folk i allmänhet ("av alla de sorter") lär ju inte blir vare sig intressantare eller intelligentare bara för att man kanske får ha sex med en försvinnande liten andel av dem. Ergo: det är ett bombsäkert sätt att bli ännu mer utsliten, besviken och trött på folk samt att få ännu mindre tid för intressanta sysselsättningar som att skriva kod eller räkna på fysik.

12 december 2010, 10:11
Moderator
Kanske svaret skulle kunna vara just något förhållandelikt – men inte på normalt vis, utan ett "resonemangsförhållande" med ett annat riktigt utpräglat aspigt exemplar som inte vet något bättre eller har krafter till något mer än sina ensamintressen och precis bara behöver stilla klådan i underlivet ibland. (Åt Sjöwall/Wahlöös Roseanna-hållet, typ.)

12 december 2010, 15:55
Medlem
Man kan betrakta den här diskussionen som en perpetum mobile...

12 december 2010, 17:58
Ny tråd Svara på tråd  [ 162 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 17  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.