Ny tråd Svara på tråd  [ 162 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 17  Nästa
Nallens problem med kvinnor - fortsättning från AF 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Nallens problem med kvinnor - fortsättning från AF
Flia skrev:
Därför måste hanen alltid vara beredd till parning.

Ja, det är bara att bestämma sig och sen säga till, hur svårt kan det vara?

För övrigt tycker jag den citerade meningen motsäger resten av det du skriver i samma stycke.

Dessutom fnissade jag åt Zombies larviga skämt.

11 december 2010, 12:30
Medlem
Flia skrev:
Gå ut och försök flörta, utan att faktiskt vilja ha sex. Det kan vara en bra träning.

Bortsett från att "träning" inte är vettigt utan att kunna teorin (vilket jag förklarat redan), så vorde det ett svårt slöseri med tid och, framför allt, energi. Jag orkar inte umgås med folk i allmänhet mer än enstaka timmar då och då - och när jag varit ute (för annat än att äta en bit och dricka några kvalitetsöl) så är jag så slut att det är tveksamt om jag ens skulle orka ha sex.

11 december 2010, 12:36
Medlem
Ufo skrev:
Jag tror det där är ett genetiskt drag som finns hos alla arter inkl människan.
Att man genom dessa "parningsdanser" visar att man är frisk, stabil och en bra partner.

Jo, de där förklaringarna har vi ju varit igenom förrut, ...
1. de borde inte vara relevanta för moderna människor i dessa upplysningens tidevarv, när syftet är att ha det lite skönt och när det finns effektiva preventivmedel att tillgå.
2. att "[visa] att man är frisk, stabil [...]" genom att bete sig som man varken har självkritik, vett eller sans verkar fullständigt kontraproduktivt. Ska man visa nåt sånt borde man väl snarare föra avancerade resonemang om nåt djupt ämne - och att det snarast skrämmer bort tjejerna är bortom allt tvivel.

11 december 2010, 12:46
Medlem
nallen skrev:
Flia skrev:
Gå ut och försök flörta, utan att faktiskt vilja ha sex. Det kan vara en bra träning.

Bortsett från att "träning" inte är vettigt utan att kunna teorin (vilket jag förklarat redan), så vorde det ett svårt slöseri med tid och, framför allt, energi. Jag orkar inte umgås med folk i allmänhet mer än enstaka timmar då och då
Att flörta är en snabb procedur, och är över på mindre än en minut. Ofta håller den endast i sig ett par tre fraser sedan är den över.
Och där skall man lämna proceduren.
Det går i princip att flörta med vem som helst man stöter på. Expediten i affären, busschauffören någon man möter på gångbanan etc...
Själv använder jag flörten som ett mätverktyg på mina sociala energier.

11 december 2010, 13:11
Medlem
nallen skrev:
1. de borde inte vara relevanta för moderna människor i dessa upplysningens tidevarv, när syftet är att ha det lite skönt och när det finns effektiva preventivmedel att tillgå.
Behovet av rätt partner är starkare genetiskt förankrat än själva sexlusten.
Och jag protesterar mot "upplysningens" tidevarv, vi lever fortfarande i propagandans värld på samma sätt som vi gjorde för 2000 år sedan.
nallen skrev:
2. att "[visa] att man är frisk, stabil [...]" genom att bete sig som man varken har självkritik, vett eller sans verkar fullständigt kontraproduktivt. Ska man visa nåt sånt borde man väl snarare föra avancerade resonemang om nåt djupt ämne - och att det snarast skrämmer bort tjejerna är bortom allt tvivel.
Slutprodukten av "parningsdansen" är att få den tilltänkta partnern att bli säker på att du inte förvandlas till en galen psykopat när ni kommer till sänghalmen. Hon skall känna sig trygg med dig.
Visar du att du har kontroll på dig själv, så vet hon inte vad det är du kontrollerar. Då blir du ett potentiellt hot.
Genom att sakna självkritik och bara bete dig gör att andra lättare kan bygga en bild av hurdan du är även bakom lyckta dörrar.

Djupa resonemang kan funka. Men du skall resonera det hon är intresserad av vinklat efter hennes livsåskådning.

11 december 2010, 13:27
Medlem
Flia skrev:
Flia skrev:
nallen skrev:
Har nån en hållbar teori om varför man nödvändigtvis ska behöva larva sig och särskilt varför man ska behöva skämma ut sig offentligt?

Tycker man att dans är larv, så går man inte på dansställen. Däremot kanske man kan stå ut med larv om det är viktigt att få sex.

Offentligt blir det eftersom dans oftast sker offentligt.

Skämma ut sig gör man bara om man är skitfull och raglar runt.

Fast egentligen beror det på ren biologi.
Hos vissa djur som parar sig en gång om året blir honan brunstig och hanen hoppar på (efter att ha slagits med andra hanar om henne). Hanen är inte pilsk resten av året.

Hos människan kan honan komma i brunst av yttre omständigheter, därför måste hanen kråma sig för att få komma till. Dessutom experimenterar vi med våra hormoner så att villighet och doftämnen inte går att tyda instinktivt.
Därför måste hanen alltid vara beredd till parning.

Gibbonapan pippar jämt, men alstrar bara ungar en gång om året. Då uppför de sig precis som andra djur, och det är bara de starkare hanarna som får föra sina gener vidare.

5 timmar senare kom jag på att jag skrivit fel :oops:
Inte menade jag väl Gibbonapor? Nä, just det, Bonobo ska dé va ju.
/Fortåfelexperten

11 december 2010, 15:54
Medlem
Ufo skrev:
Att flörta är en snabb procedur, och är över på mindre än en minut. Ofta håller den endast i sig ett par tre fraser sedan är den över.

Nej, det stämmer inte. Den proceduren ska hålla på länge. I form av smygtittande, som Angelic Fruitcake så korrekt skrev på AF. När den pågått ett bra tag, så kan man gå vidare med att sällskapa. :mrgreen:

11 december 2010, 16:12
Medlem
Flia skrev:
5 timmar senare kom jag på att jag skrivit fel :oops:
Inte menade jag väl Gibbonapor? Nä, just det, Bonobo ska dé va ju.
/Fortåfelexperten

Låter rimligare, men hos bonobo är sex ett socialt beteende, och inte reserverat mellan två individer av olika kön som hos NTs.

11 december 2010, 16:14
Medlem
nallen skrev:

Parningsritualer blir aldrig irrelevanta eftersom de finns skrivna i DNA, och dessutom är lika svåra att koppla ifrån som sex.

nallen skrev:

Hos vissa aspies, ja. Inte hos NTs. Du måste bestämma vilken målgrupp du har, och anpassa ditt sätt till om tjejen är NT eller Aspie till sitt sätt.

11 december 2010, 16:18
Medlem
@rdos: jag bryr mig inte om dina kategoriseringar, särskilt som de inte ger upphov till några algoritmer, det enda som räknas är att uppnå vettig leveranssäkerhet.

11 december 2010, 18:58
Ny tråd Svara på tråd  [ 162 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 17  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.