Ny tråd Svara på tråd  [ 162 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 17  Nästa
Nallens problem med kvinnor - fortsättning från AF 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Nallens problem med kvinnor - fortsättning från AF
Och förresten Forbidden Snowflake jag tycker inte att dina frågor kvalar in som direkta. De handlar ju om "kel" respektive kramar.

10 december 2010, 19:42
Medlem
nallen skrev:
Har nån en hållbar teori om varför man nödvändigtvis ska behöva larva sig och särskilt varför man ska behöva skämma ut sig offentligt?

Tycker man att dans är larv, så går man inte på dansställen. Däremot kanske man kan stå ut med larv om det är viktigt att få sex.

Offentligt blir det eftersom dans oftast sker offentligt.

Skämma ut sig gör man bara om man är skitfull och raglar runt.

10 december 2010, 22:29
Medlem
nallen skrev:
Har nån en hållbar teori om varför man nödvändigtvis ska behöva larva sig och särskilt varför man ska behöva skämma ut sig offentligt?

Nej, det övergår mitt förstånd...

11 december 2010, 00:48
Moderator
Hos en art där ungarna saknar larvstadium faller väl det på de vuxnas lott bara.

11 december 2010, 01:26
Medlem
Flia skrev:
nallen skrev:

Tycker man att dans är larv, så går man inte på dansställen. Däremot kanske man kan stå ut med larv om det är viktigt att få sex.

Offentligt blir det eftersom dans oftast sker offentligt.

Fast egentligen beror det på ren biologi.
Hos vissa djur som parar sig en gång om året blir honan brunstig och hanen hoppar på (efter att ha slagits med andra hanar om henne). Hanen är inte pilsk resten av året.

Hos människan kan honan komma i brunst av yttre omständigheter, därför måste hanen kråma sig för att få komma till. Dessutom experimenterar vi med våra hormoner så att villighet och doftämnen inte går att tyda instinktivt.
Därför måste hanen alltid vara beredd till parning.

Gibbonapan pippar jämt, men alstrar bara ungar en gång om året. Då uppför de sig precis som andra djur, och det är bara de starkare hanarna som får föra sina gener vidare.

11 december 2010, 09:43
Medlem
nallen skrev:

Det är kul. :mrgreen:

11 december 2010, 11:00
Medlem
rdos skrev:
nallen skrev:

Att flörta för flörtandets egen skull?
Javisst, om man är slängd i det sociala spelet så är det kul. Om inte - nä.

Fast det är en tanke nallen: Gå ut och försök flörta, utan att faktiskt vilja ha sex. Det kan vara en bra träning.

11 december 2010, 11:09
Medlem
Flia skrev:
rdos skrev:
nallen skrev:

Att flörta för flörtandets egen skull?
Javisst, om man är slängd i det sociala spelet så är det kul. Om inte - nä.

Fast det är en tanke nallen: Gå ut och försök flörta, utan att faktiskt vilja ha sex. Det kan vara en bra träning.

Jag menade att det är kul att dansa. Iaf om vi undantar disko och andra snuskiga danser. Tänk bara att t.ex. dansa snoa runt på samma håll en hel dans. Det blir ett slags klimax när man slutar och världen fortsätter att snurra ett tag till. :mrgreen:

11 december 2010, 11:12
Medlem
nallen skrev:
Jag tror det där är ett genetiskt drag som finns hos alla arter inkl människan.
Att man genom dessa "parningsdanser" visar att man är frisk, stabil och en bra partner.

Och lite fler axplock
http://www.youtube.com/results?search_query=Mating+Dance&aq=f

11 december 2010, 12:18
Medlem
Flia skrev:
Däremot kanske man kan stå ut med larv om det är viktigt att få sex.
[---]

Tveksamt, har jag gjort bort mig så så vill jag aldrig mer träffa människorna som vet om det.

Är man skitfull och (bara) raglar runt så är man ju tämligen ofarlig, jag kan inte se att det i sig skulle vara att göra bort sig. Tvärtom kan det ju vara ett effektivt sätt att "stänga av" för en stund - men det kanske är bäst att göra det i hemmets lugnare vrå än offentligt.

11 december 2010, 12:24
Ny tråd Svara på tråd  [ 162 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 17  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.