Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 508  Nästa
Dagsform 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Schueberird skrev:
...fascinerad av arkitekturen hos Engelbrektskyrkan i Stockholm

Lustigt, den avnjöt jag i små nätbitar häromdan. Också fascinerad. Men störs litet av att kyrkorummets plan är så lutherskt stram och överskådlig, hela formspråket och miljöinfattningen ropar ju efter något komplexare, mystiskare, med flera spännande prång och sidoskepp att upptäcka...

6 december 2010, 03:33
Medlem
Jag fascineras just av exteriören (interiören har jag tyvärr inte sett mycket av) av precis den anledning som du önskar att interiören kunde återspegla(?). Det fanns så mycket att upptäcka: Bara det att kyrkan är byggd kraftigt höjd över det omgivande landskapet och dessa trappor som leder upp till den, men även annat förstås: symmetrin hos själva kyrkokroppen parad med asymmetrin hos tornets placering; dörrar på oväntade ställen; utsprång, pelargångar och små konstiga tak; balkonger; entrén etc...

Jag studerade en verklighetstrogen, skalenlig modell av exteriören (man skulle också kunna säga att jag "hoggade" tillgång till modellen längre än vad konvenansen dikterar ;) ), vilket gav mig fördelarna med ett fågelperspektiv som jag aldrig annars hade kunnat få.

6 december 2010, 04:34
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Och förlåt för det där rosa hjärtat. Det var ju skitfult! :roll:

Nä, jag gillade det! Tack alla som pallar att skriva. Min hjärna fick kortslutning, kunde inte svara på allt, men jag tar in informationen! Rastade faktiskt hundarna från altanen nästkommande morgon. Valpen kan ju springa lös, så det går bra. Gammelhunden måste dock ha koppel. Har ett flexikoppel, ett sådant där som är fem meter lina och ett handtag som linan rullas in i. De kissar gärna i rabatten. Däremot vill de helst inte bajsa nära hemmet. antikropp ryckte in och hjälpte mig rasta dem också, han brukar sluta hata mig när jag är ynklig :mrgreen: . Dock känner jag att jag under flera år lämpat över alldeles för mycket ansvar på honom för djuren, så det känns lite kymigt.

6 december 2010, 16:23
Moderator
Zombie skrev:
Jätteglad över det CDR skrev till Sugis. Och över att någon gjorde det. Önskar jag också hade något matnyttigt att komma med...

Äh, menar CRA förstås. *orkar inte riktigt googla efter ett kitschigt rosa hjärta ens, :( men det finns i tankarna... *

6 december 2010, 16:27
Medlem
Jag blev faktiskt orolig där för ett tag, sugmund.
Bra att antikropp kunde ställa upp. Snälla män är rätt bra att ha ibland.

Dagsform: Stirrig, igen.
Försöker släktförska igen. Elisabet Ariin är min stammoder iaf. Och släkten från Skåne hette Traeben.

7 december 2010, 02:56
Medlem
Traeben, tjusigt namn :mrgreen: .

Tankestörningar, detta har jag. Väldigt mycket sedan några år tillbaka.

Min mor vill åka och handla i morgon. Jag försöker förstå vad det innebär, men det är svårt. Jag ska:
1. Bestämma vilken tid vi ska åka.
2. Ställa motorvärmaren på den tiden.
3. Om jag orkar gå med in och handla, men jag tror jag stannar i bilen.

Men jag måste ställa motorvärmaren i morgon då, för jag vet ju inte när jag kliver upp. Detta kommer jag att glömma med största sannolikhet. Det får inte hinna bli kväll, hon vill handla dagtid, troligen före 16. Men hon sade ingen tid. Jag siktar på kl 14.

Oro
Illamående
Hemska varsel om ond bråd trafikdöd. Om man dör - gör man det i stadstrafiken!

På gott och ont: Hon gör ofta mat åt mig vilket jag mår bra av. Hon bakar bröd åt mig också. Men jag blir sjuk av att åka till affären. Dilemma!

7 december 2010, 03:13
Medlem
Jag känner mig lite nere för mitt värdelösa liv idag. Bara massa problem. Ensamhet. Trötthet. Anhedoni. Det gamla vanliga, fast idag känner jag mig nere för det. Klockan är bara ett och det känns som jag vill gå och lägga mig nu. Grejerna jag vet att jag måste göra känns lagom lockande, tvättstuga, dammsuga och städa. Och sen säkert massa annan jobbig skit. Ingenting kul, bara massa tråkgrejer och trötthet. Skulle kunna ha att göra med att jag har sovit värdelöst tre nätter i rad. Jag vill kunna vara lugn och tycka nånting är kul. Varför kan jag aldrig det?

Bild

7 december 2010, 14:13
Medlem
Jag känner mig rätt trött nu. Har fan inte sovit ordentligt på länge, hoppas det blir bättre inatt.

Igår fixade jag ett helt gäng datorer åt människor. Jag tror jag blev lite typ uttröttad och uppvarvad av det, jag kunde inte somna igår natt utan var uppe hela natten och har lyckats installera Linux på min bärbara dator men glömt bort grejer som varför jag gjorde det och användarnamn och lösenord och sådär, har tydligen laddat ner Ultimate Boot CD för att felkolla någonting på den också fast jag minns inte vad och den funkar ju varken bättre eller sämre än vanligt. :? Tog ett par timmar innan jag hittade det trådlösa nätverkskortet också som jag hade lagt i städskåpet (?!!). :?

Jag har tydligen suttit och kollat på massa sidor om TV-spel också, hoppas jag inte beställde något jag inte har råd med :lol:

Helt sjukt alltså, jag fattar inte vad som hände. Jag tog Imovan typ, men det gör jag ju varje natt utan att det händer ens i närheten av såna där grejer. Brukar ju inte ens hända när jag tar Stilnoct. Trötthet+Sömntabletter? Men det är ju inte heller ovanligt. Kanske glöggen, energidrycken, pepsin och några dagars risig sömn? Senildemens?

Skulle upp på morgonen också, tänkte att jag kan ta en powernap i.a.f., kanske bättre än att inte sova alls. sen vaknar jag på morgonen och undrar varför inte väckarklockan på mobilen ringer. Vrider min trötta sega kropp för att kolla på mobilen vad klockan är och ser att den inte lägger där den ska, istället ligger den bredvid/under mig och har alarmet dels ställt på fel tid och antagligen avstängt för länge sen :|

10 december 2010, 01:27
Medlem
Haha :) det kallas parasomnia-trippar. Var glad för att du får dem vid meds, jag får dem då och då oavsett. Mycket mycket mer sällan nu dock

10 december 2010, 12:08
Medlem
Dagsform: Trött. Men det är okej, jag var aktiv igår!

10 december 2010, 22:28
Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 508  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.