Ny tråd Svara på tråd  [ 27 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Har ni provat ullared nån gång? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Har ni provat ullared nån gång?
Jag liftade med styvsyster idag. Billigaste sättet att transportera sig. Nackdelen, ett besök på ullared på vägen.

Detta ullared. Detta jävla ullared.

Har ni varit där nån gång? Denna ursvenska tradition, dit svenska vallfärdar för att handla barnkläder billigt och köra på varandra på hälsenorna med kundvagnarna.

Alltså, wow. Vilket ställe. Vi var där redan när de öppnade (vilket innebar att vi startade så tidigt att mina normala sömnstörningar säger att man lägger sig vid den tiden), så då var det inte så farligt. Hittade billiga jeans, i fel storlek. Hittade litegrann halvbillig elektronik i källaren. Hittade HYSTERISKA svenskar som försöker fynda ihjäl sig. "FLÖTTA PÅ DAJ FOR HELVETE!" som en gubbe sade till mig, när jag gick i normal promenadtakt. Han skulle köra rally med sin kundvagn förbi mig. När han hade kört rally klart så var han mindre än 10 meter framför mig. När jag FLÖTTADE MAJ för honom så stannade jag, och bara stirrade på honom. Tio meter. Vanligt hyfs är överkurs.

Köer, brus, prat, barnskrik, människor överallt. Vid skyltarna "ej kundvagnar och barnvagnar" så stod det just kundvagnar och barnvagnar, antagligen för att vagninnehavarna ville försäkra sig om att ingen annan kom fram som de skulle.

Hittade ett nätcafe iaf, jag var ensam där. Ett relativt lugn iaf.

Om ni nån gång vill vara säkra på att man som aspie ÄR utomjordning, besök ullared!

23 juli 2009, 23:15
Medlem
Inlägg Re: Har ni provat ullared nån gång?
klockrent
men... men man ska aldrig åka dit när det är sämre väder
inte tidigt på morgonen ellerunder december

bästa tiden början av september helst en måndag eller
tisdag eftermiddag varm o solig dag

24 juli 2009, 02:48
Medlem
Jag har varit där ett par-tre gånger, tror jag. Det var plättlätt då, för jag var kär. När man är kär kan man göra en massa konstiga grejer: Besöka Ullared, handla på IKEA, hålla handen, se ett helt avsnitt av vilkenskitseriesomhelst utan att spy, etc. En gång var jag till och med ifrån datorn i flera timmar *ryser*.

Håller mig borta från Ullared nu. Långt borta... :D

25 juli 2009, 15:35
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=7KhJGrxpv70

Peter Wahlbeck gillar inte heller ullared... :)

25 juli 2009, 22:06
Medlem
Nä, aldrig varit där, men vi har liknande äckel-ställen även i Tokholm. Naturligtvis. Ja, jag försöker att hålla mig lååångt borta från sånt där. Den som till äventyrs inte tror på att människor är primater, lär ju byta åsikt när h*n hamnar på ett dylikt plejs. När folk ska fynda blir de som en flock chimpanser som bråkar om en klase bananer.

27 juli 2009, 11:08
Medlem
Hahaha, förstainlägget är ju skrivet i bästa Krigarstil!

Ullared är för bönder. Inga vettiga människor blir saliga av joggingdressar & diskmaskiner.
F.ö har jag hittat min jeansmodell och har noll intresse av att prova andra.

11 augusti 2009, 05:34
Medlem
Krigarn skrev:
Hahaha, förstainlägget är ju skrivet i bästa Krigarstil!

Tackar! :)

23 augusti 2009, 05:53
Medlem
Damon Rasti har en annan vinkel, och längre text:

http://damon.se/samhalle/om-ullared-sve ... -manniskor

3 november 2009, 21:53
Medlem
Rätt bra blogginlägg, om än lite för svamligt för min smak.
Men alla som vänder sig emot Jante & skräpkanaler borde få medalj. Blir jag rik ska jag ordna ett särskilt stipendium för allmän uppstudsighet...

4 november 2009, 00:46
Medlem
Fryspåseboom i Ullared.

http://www.gt.se/nyheter/1.1769515/frys ... -i-ullared

Det blir svårare och svårare att avgöra när nån försöker driva med en...

7 november 2009, 22:18
Ny tråd Svara på tråd  [ 27 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.