Ny tråd Svara på tråd  [ 218 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22  Nästa
De alltmer ökade personrånen med rasistiska motiv 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: De alltmer ökade personrånen med rasistiska motiv
ford skrev:
1. Var fan har jag skrivit något om att utvisa någon?
Att "inte släppa in" är ett finare ord för "utvisa". Så i princip har du pratat om utvisning i hela tråden.

9 december 2010, 14:44
Medlem
Här kommer en fråga till ford:

En familj som kommer rusande mot vår gräns, undan fallande bomber. Eftersom de har ett hierarkiskt och patriarkaliskt synsätt är det kvinnan som släpar på barnen, medan mannen bär på en bönematta. Bomberna faller hela tiden och alla är skräckslagna.

Släpper du in dem?

9 december 2010, 15:05
Medlem
Flyttar du till en etta på 25 kvadrat och lever på knäckebröd för att du skänkt resten av dina pengar till hemlösa? :roll:

9 december 2010, 18:20
Medlem
Det jag skrev lät kanske hjärtlöst, men vad jag menar är att man måste sätta sig själv i främsta rummet, du kan säkert tänka dig att t.ex. skänka pengar till en uteliggare så att han får råd med ett mål mat, eller skriva till kommunen och kräva att dom tar krafttag mot hemlösheten, samtidigt som du knappast hade gått så långt i din iver att hjälpa, så att du hade valt att själv leva i misär.

Lite på det viset tänker även jag i ditt exempel: jag vill gjärna hjälpa folk, men smatidigt vill jag att Sverige även i morgon är ett land präglat av individualism, jämställdhet, demokrati, jämlikhet och små inre motsättningar.

Samtidigt kan man inte heller vara totalt hjärtlös och därför hade jag gjärna höjt u-landsbiståndet och sett till att skicka ner medlare och fredsbevarande styrkor i det aktuella fallet.

Hade det inte varit för att vi redan nu har stora problem med dålig integration, ghettobildning o.s.v. hade jag även kunnat tänka mig att ta emot precis så många som vårt land hade mäktat med att ta väl hand om, men som situationen ser ut idag kommer det nog att dröja några år innan det kan bli aktuellt.

9 december 2010, 18:45
Medlem
Ufo skrev:
ford skrev:
1. Var fan har jag skrivit något om att utvisa någon?
Att "inte släppa in" är ett finare ord för "utvisa". Så i princip har du pratat om utvisning i hela tråden.

Har jag?

ford skrev:
De största kulturkrockarna sker med första generationen och därför är det relativt lätt att lösa problemen med ghetton, fatala kulturkrockar o.s.v. egentligen: det är bara att minska invandringen, samtidigt som man tar väl hand om de som redan kommit hit, ger dom det stöd de behöver, för att komma in i samhället och behandlar dom lika schysst, som man behandlar "svenskar".

-På det sättet kommer allting att lösa sig av sig själv och det är inget konstigt egentligen...

9 december 2010, 18:49
Medlem
Flia skrev:

En familj som kommer rusande mot vår gräns, undan fallande bomber. Eftersom de har ett hierarkiskt och patriarkaliskt synsätt är det kvinnan som släpar på barnen, medan mannen bär på en bönematta. Bomberna faller hela tiden och alla är skräckslagna.

Släpper du in dem?

Det där är ju en väldigt hypotetisk situation eftersom det inte faller några bomber vid vår gräns och det är få av alla som kommer hit som har flytt undan sådana förhållanden. De flesta som kommer hit är inga riktiga flyktingar, dom kommer hit för att dom har dålig ekonomi hemma och våra generösa bidrag hägrar.

9 december 2010, 20:04
Medlem
antikropp skrev:

Men dom allra flesta som är främlingsfientliga säger sig inte vara rasister, det enda kravet dom ställer på invandrare för att inte tycka illa om dom är att dom blir 120% svenska. Jag tycker ofta att det låter som "Ja nej alltså jag är inte rasist...jag tycker det är lugnt med människor med lite lätt chokladfärgad hud...bara dom äter julskinka, väntar tålmodigt i köer, jobbar hårt och flitigt, talar ren svenska och inte deras egna sketna språk, inte bär slöja, följer precis alla lagar och regler inklusive Jantelagen och uppvisar tacksamhet för att få vistas i världens bästa land, Sverige. Jag vill inte utplåna invandrare...bara deras undermåliga kulturer."

Jag upplever att de flesta som är kritiska till dagens invandringspolitik inte alls har nåt emot andra kulturer och människor från dessa kulturer, oron handlar snarare om de stora ekonomiska och sociala konsekvenserna som dagens väldigt generösa invandring för med sig. Detta i kombination med att inga som helst krav ställs på invandrarna och alla problem som uppkommer bortförklaras av politikerna med att det är svenskarnas rasism som är anledningen till att det inte funkar alternativt så förnekar som några som helst existerande problem.

9 december 2010, 20:09
Medlem
moggy skrev:
Flia skrev:

Släpper du in dem?

Det där är ju en väldigt hypotetisk situation eftersom det inte faller några bomber vid vår gräns och det är få av alla som kommer hit som har flytt undan sådana förhållanden. De flesta som kommer hit är inga riktiga flyktingar, dom kommer hit för att dom har dålig ekonomi hemma och våra generösa bidrag hägrar.

Har du siffror på det?

9 december 2010, 20:31
Medlem
Flia skrev:
moggy skrev:
Flia skrev:

Släpper du in dem?

Har du siffror på det?

På att det inte faller bomber vid vår gräns? Nej, tyvärr inte.

9 december 2010, 20:40
Medlem
moggy skrev:

[/quote]

http://www.scb.se/Pages/TableAndChart____231104.aspx

9 december 2010, 22:45
Ny tråd Svara på tråd  [ 218 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.