Ny tråd Svara på tråd  [ 218 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22  Nästa
De alltmer ökade personrånen med rasistiska motiv 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: De alltmer ökade personrånen med rasistiska motiv
ford skrev:
-som någon känd politker sa någon gång (minns inte om det var Churchill): "jag avskyr dina åsikter, men jag skulle vara beredd att offra mitt liv för din rätt att yttra dom".

Citatet tillskrivs ofta Voltaire, men wikipedia hävdar att det egentligen var Evelyn Beatrice Hall som skrev de om Voltaire.

6 december 2010, 20:29
Medlem
nallen skrev:
ford skrev:
-som någon känd politker sa någon gång (minns inte om det var Churchill): "jag avskyr dina åsikter, men jag skulle vara beredd att offra mitt liv för din rätt att yttra dom".

Citatet tillskrivs ofta Voltaire, men wikipedia hävdar att det egentligen var Evelyn Beatrice Hall som skrev de om Voltaire.

Jag tycker om uttrycket "Jag avskyr dina åsikter, och jag är beredd att döda dig för att slippa höra dig yttra dom"

Jag tycker det är lite lustigt hur rasism och integrationssnacket går, inte bara på forumet, på internet, i massmedia utan även i verkligheten. En hel del är självklart gamla hederliga rasister av den gamla skolan, vi snackar såna som tycker att judeförintelsen och tvångssteriliseringar var bra grejer, en del tycker att det var bra i teorin men utfördes fel.

Men dom allra flesta som är främlingsfientliga säger sig inte vara rasister, det enda kravet dom ställer på invandrare för att inte tycka illa om dom är att dom blir 120% svenska. Jag tycker ofta att det låter som "Ja nej alltså jag är inte rasist...jag tycker det är lugnt med människor med lite lätt chokladfärgad hud...bara dom äter julskinka, väntar tålmodigt i köer, jobbar hårt och flitigt, talar ren svenska och inte deras egna sketna språk, inte bär slöja, följer precis alla lagar och regler inklusive Jantelagen och uppvisar tacksamhet för att få vistas i världens bästa land, Sverige. Jag vill inte utplåna invandrare...bara deras undermåliga kulturer."

8 december 2010, 13:16
Medlem
antikropp skrev:
Men dom allra flesta som är främlingsfientliga säger sig inte vara rasister, det enda kravet dom ställer på invandrare för att inte tycka illa om dom är att dom blir 120% svenska. Jag tycker ofta att det låter som "Ja nej alltså jag är inte rasist...jag tycker det är lugnt med människor med lite lätt chokladfärgad hud...bara dom äter julskinka, väntar tålmodigt i köer, jobbar hårt och flitigt, talar ren svenska och inte deras egna sketna språk, inte bär slöja, följer precis alla lagar och regler inklusive Jantelagen och uppvisar tacksamhet för att få vistas i världens bästa land, Sverige. Jag vill inte utplåna invandrare...bara deras undermåliga kulturer."
Det var en träffsäker analys.

8 december 2010, 13:47
Medlem
Jag har just läst boken "Molnfri bombnatt" av Vibeke Olsson.

Under förutsättning att man kan se likheterna mellan olika sorters krig och armod, så rekommenderar jag den till alla som tycker att har för mycket invandring.

Rekommenderas förstås varmt till er som redan förstår. Den ger mer inblick än nånting annat jag läst.

8 december 2010, 14:07
Medlem
ford skrev:
-För övrigt, vad gäller sverigedemokraterna..en massa text. Det som de däremot har rätt i är att vi kraftigt borde begränsa invandringen, om vi skall hinna med att integrera dem som redan kommit hit.
Du är på rätt väg, men vi måste skilja på invandring och invandring...invandring av välutbildade människor, framför allt av västerländsk härkomst, och som har jobb när de kommer i sektorer där det råder stor brist på kvalificerad arbetskraft måste snarare öka rejält..därmot måste massinvandringen av MENA folk och migranter från det svarta Afrika, framför allt somalier, stoppas omedelbart och stor kraft satsas på att se till att människor från dessa invandrargrupper åker hem snarast möjligt.

ford skrev:
Jag kan inte annat än hålla med om det du skriver här Zombie, men att förneka att det trots allt finns ganska många, generella drag bland folk som blivit uppfostrade in i en viss kultur bara för att det inte är PK är ren idioti.

T.ex. så skulle jag definitivt försöka avråda min ev. framtida dotter, ifall hon skulle vilja bli ihop med en arab, p.g.a. deras mycket kraftiga överrepresentation, vad gäller kvinnomisshandel, hur rasistiskt och icke-PK det än låter. Därmed inte sagt att alla araber slår sina fruar/flickvänner, men alltför många gör det, för att jag skulle känna mig trygg, ifall det var min dotter som träffade en kille med sådant ursprung.

-Idioti är det även att inte göra allt för att hjälpa nyanlända invandrare att komma in i det svenska samhället, med hjälp av instegsjobb o dyl. Och dom som får ta smällen om man inte gör det är inte bara invandrarna, utan även vi svenskar som får ännu större problem med ghettobildning, kulturkrockar, gängkriminalitet o.s.v. än vad vi redan har, om vi inte hjälper dem som redan kommit hit.
Frågan jag ställer mig är snarare om vi verkligen skall ta in fler människor från länder där värderingar som inte passar in i det svenska samhället är kraftigt representerade, däremot skall vi tveklöst hjälpa dem som redan kommit hit, inte minst för vår egen skull, för allt annat kommer bara att slå tillbaka på oss själva i längden och det är det ingen som tjänar på
Du låter som en sverigedemokrat.. :mrgreen:
Men dina tankegångar är självklart helt riktiga. I dagens Sverige anses dina åsikter att avråda din ev dotter från att bilda par med en arab som ett uttryck för ren och skär rasism, medans invandrarpappors reaktion på deras döttrar val av pojkvänner utan för den egna kulturella/etniska gruppen enbart ses som en del av deras "kultur"..
Men fortsätt ställ dig frågan om det kloka i att Sverige förtsätter låta "människor från länder där värderingar som inte passar in i det svenska samhället är kraftigt representerade" strömma in i landet :idea:

8 december 2010, 16:57
Medlem
Kan Orion definiera den svenska kulturen?

8 december 2010, 23:23
Medlem
Orion skrev:
vi måste skilja på invandring och invandring.
Du menar skilja på folk och folk? Eller kanske det var kulturer och kulturer?

Det vi måste göra är att skilja idioterna från övriga. Man städar under sin egen matta först. Vid senaste mätningen var ni minst 6 %, men långt ifrån alla av dem är hetsare. Det borde räcka med kastrering, idioti är ju ärftligt.

8 december 2010, 23:33
Medlem
Det handlar nog om att skilja kulturer från kulturer, snarare än att skilja på folk och folk. Även om vi alla är individer så har ens uppfostran trots allt en mycket viktig del i hur man beter sig och vad man själv anser vara rätt och fel.

Finns det en grupp människor varav kanske 80% har en viss typ av icke önskvärda värderingar medan 20% inte har det bör man nog ändå dra öronen åt sig innan man tar in för många från den gruppen, om man ser rent rationellt på situtionen. Däremot innebär detta inte någon som helst ursäkt för att stigmatisera och diskriminera de som redan kommit hit, vilket är precis vad Sd jobbar för att göra, enligt mitt synsätt.
Jag ser heller inte någon hotbild mot dagens sverige i den invandring vi haft hittills, då de som bott här i en eller två generationer vanligtvis blir väl integrerade såvida de inte hamnar utanför samhället p.g.a. stigmatisering och diskriminering (just därför kan det t.o.m. vara så att sd skapar den typen av problem som de vill lösa, genom att inte vilja stötta invandrare som kommit hit).

De största kulturkrockarna sker med första generationen och därför är det relativt lätt att lösa problemen med ghetton, fatala kulturkrockar o.s.v. egentligen: det är bara att minska invandringen, samtidigt som man tar väl hand om de som redan kommit hit, ger dom det stöd de behöver, för att komma in i samhället och behandlar dom lika schysst, som man behandlar "svenskar".

-På det sättet kommer allting att lösa sig av sig själv och det är inget konstigt egentligen...

9 december 2010, 11:09
Medlem
ford skrev:
Det handlar nog om att skilja kulturer från kulturer, snarare än att skilja på folk och folk. Även om vi alla är individer så har ens uppfostran trots allt en mycket viktig del i hur man beter sig och vad man själv anser vara rätt och fel.

Finns det en grupp människor varav kanske 80% har en viss typ av icke önskvärda värderingar medan 20% inte har det bör man nog ändå dra öronen åt sig innan man tar in för många från den gruppen, om man ser rent rationellt på situtionen. Däremot innebär detta inte någon som helst ursäkt för att stigmatisera och diskriminera de som redan kommit hit, vilket är precis vad Sd jobbar för att göra, enligt mitt synsätt.
Jag ser heller inte någon hotbild mot dagens sverige i den invandring vi haft hittills, då de som bott här i en eller två generationer vanligtvis blir väl integrerade såvida de inte hamnar utanför samhället p.g.a. stigmatisering och diskriminering (just därför kan det t.o.m. vara så att sd skapar den typen av problem som de vill lösa, genom att inte vilja stötta invandrare som kommit hit).

De största kulturkrockarna sker med första generationen och därför är det relativt lätt att lösa problemen med ghetton, fatala kulturkrockar o.s.v. egentligen: det är bara att minska invandringen, samtidigt som man tar väl hand om de som redan kommit hit, ger dom det stöd de behöver, för att komma in i samhället och behandlar dom lika schysst, som man behandlar "svenskar".

-På det sättet kommer allting att lösa sig av sig själv och det är inget konstigt egentligen...

Hur många svenskar har samma värderingar som dig?
Dags att utvisa svenskarna ur sverige ?

9 december 2010, 12:21
Medlem
Du får ursäkta men din tjockskalliga trångsynthet (inte det faktum att du inte håller med mig) börjar faktiskt irritera mig en smula:

1. Var fan har jag skrivit något om att utvisa någon?

2. Har jag inte varit ganska tydlig med vad jag menar med icke önskvärda värderingar (hedersmord, patriarkalt och hierarkiskt förtryck o.s.v.)? I så fall kanske du borde börja bemöta mina argument istället för att stänga öronen och skriva mig på näsan för vad du tror att jag har sagt/menat.

9 december 2010, 13:02
Ny tråd Svara på tråd  [ 218 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.