Ny tråd Svara på tråd  [ 162 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 17  Nästa
Nallens problem med kvinnor - fortsättning från AF 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Nallens problem med kvinnor - fortsättning från AF
Ufo skrev:
Och du lär dig eller? Vilka framsteg har du gjort?

Ingen har ju behagat tala om hur man ska göra, så jag har inte haft tillfälle att göra några framsteg alls.

Ufo skrev:
För att lyckas med ONS så behöver du behärska irrationella människor.

Ja, så jag kan se till att de inte kan välja att göra fel.

Ufo skrev:
Du behöver bjuda på dig själv och stå för dina avsikter.
Du behöver kunna ta ett nej utan att gräma ner dig.
Du behöver vara öppen med att du är på jakt.

Nej, om jag behöver nån av de där sakerna så behärskar jag varken situationen eller människorna.

Ufo skrev:
Skall du komma till ONS så får du börja jobba med hur du hanterar de besvikelser som uppstår med andra människor. HANTERA inte undvika.

Om jag ska kunna göra nåt över huvud taget så måste jag veta med säkerhet att jag inte kommer att bli besviken och att ingen utomstående någonsin kommer att få veta nåt.

4 december 2010, 21:11
Medlem
nallen skrev:
Ufo skrev:
För att lyckas med ONS så behöver du behärska irrationella människor.

Ja, så jag kan se till att de inte kan välja att göra fel.
De kommer göra fel ändå och du kommer göra massor av fel.
Hemligheten ligger i att rätta till de fel som uppkommer.

nallen skrev:
Ufo skrev:
Du behöver bjuda på dig själv och stå för dina avsikter.
Du behöver kunna ta ett nej utan att gräma ner dig.
Du behöver vara öppen med att du är på jakt.

Nej, om jag behöver nån av de där sakerna så behärskar jag varken situationen eller människorna.
Öva öva öva öva öva.

nallen skrev:
Ufo skrev:
Skall du komma till ONS så får du börja jobba med hur du hanterar de besvikelser som uppstår med andra människor. HANTERA inte undvika.

Om jag ska kunna göra nåt över huvud taget så måste jag veta med säkerhet att jag inte kommer att bli besviken och att ingen utomstående någonsin kommer att få veta nåt.
Då kan du lika gärna ge upp.
Alternativt lära dig hantera besvikelse.

4 december 2010, 21:21
Medlem
nallen skrev:
Ufo skrev:
Och du lär dig eller? Vilka framsteg har du gjort?

Ingen har ju behagat tala om hur man ska göra, så jag har inte haft tillfälle att göra några framsteg alls.
FEL
I flera år har vi försökt peppa dig att våga satsa och ta chanser men du vägrar.
Under tiden har du intagit någon skyddsställning för att garantera att du inte skall försöka.

Har du tex någon gång gått fram till en söt tjej o frågat vart ni skall äta frukost nästkommande dag?

4 december 2010, 21:28
Medlem
Ufo skrev:
I flera år har vi försökt peppa dig att våga satsa och ta chanser men du vägrar.

Det verkar som att ni har nåt slags kollektiv blind fläck *suckar tungt*
Jag kan inte chansa, jag måste veta att det kommer att gå vägen om jag ska göra nåt alls.
Har alla gånger jag skrivit det varit osynliga?

Att kunna hantera fel betyder att man kan åtgärda felen innan någon annan märker dem.

På det andra forumet skrev jag följande angående vad jag gjort:
Citera:
Jag har bedrivit empiriska strudier (om möjligen skaffat mig ett rykte).
Jag har frågat 13 olika tjejer (uppskattningsvis i åldrarna 20-40) i en svensk universitetstad om de ville följa med mig till mitt hotellrum och ha lite skön sex. Ingen svarade "ja".
http://www.aspergerforum.se/post447716.html#447716

4 december 2010, 21:45
Medlem
Och förresten jag har svårt att tänka mig ett jobbigare läge än att äta frukost med nån, särskilt med nån man nyss haft tillfällig sex med *ryser*
Ufo skrev:
Har du tex någon gång gått fram till en söt tjej o frågat vart ni skall äta frukost nästkommande dag?

4 december 2010, 21:49
Medlem
nallen skrev:
Jag kan inte chansa, jag måste veta att det kommer att gå vägen om jag ska göra nåt alls.
Nej det har inte varit osynligt det är du som blundat för
du måste lära dig chansa!!!
nallen skrev:
Att kunna hantera fel betyder att man kan åtgärda felen innan någon annan märker dem.
Fel, det du beskriver är undvika. Nu programmerar vi inte datorer utan pratar om självständiga individer vars program du omöjligt kan känna till.
nallen skrev:
Citera:
Jag har frågat 13 olika tjejer (uppskattningsvis i åldrarna 20-40) i en svensk universitetstad om de ville följa med mig till mitt hotellrum och ha lite skön sex. Ingen svarade "ja".
Jamen då har du ju chansat litegrann iallafall.
Varför svarade de nej?

4 december 2010, 22:04
Medlem
Ufo skrev:
Nej det har inte varit osynligt det är du som blundat för
du måste lära dig chansa!!!

Det kan jag inte. Det är en av de grundläggande förutsättningarna för diskussionen. Det har jag också sagt förut - så där 90-14 gånger :twisted:
Du kan lika gärna säga åt mig att lära mig flyga utan tekniska hjälpmedel. Faktum är att det till och med är lättare - hoppar man ut från en hög punkt flyger man ju en stund (för varierande värden på "flyger").

Ufo skrev:
nallen skrev:
Fel, det du beskriver är undvika.

Nej, det är att hantera fel på ett seriöst sätt.

Ufo skrev:
Nu programmerar vi inte datorer utan pratar om självständiga individer vars program du omöjligt kan känna till.

Det är ju precis en detaljerad beskrivning av hur man tar reda på det innan man eventuellt tar kontakt som jag efterlyser!

Ufo skrev:
Varför svarade de nej?

Uppenbarligen var de inte kåta.

4 december 2010, 22:12
Medlem
nallen skrev:
Ufo skrev:

Citera:

Att hantera sin oförmåga att ta motgångar är tyvärr att just genomgå flera stycken och sen inse att de inte dödade, utan stärkte.

4 december 2010, 22:26
Medlem
Nej, det är att se till att kunna det man sysslar med, så att inga fel uppstår.

4 december 2010, 22:30
Moderator
Och som vanligt icke en antydan till om du ens har tagit in ett inlägg med det innehåll som nu mitt råkade ha.

Så för nittiofemtonde gången: i sådana här frågor kan man bara 1. söka upp miljöer där man kan träffa medlemmar av det kön man dras till för annat än sex och se om sex uppstår som bieffekt; 2. lära sig flyga. Det är till och med möjligt att även punkt 1 kan kräva flygtur i ett avgörande ögonblick. Voilà det närmaste en algoritm du kan få. C'est tout. Ät den skiten eller bli utan.

4 december 2010, 22:48
Ny tråd Svara på tråd  [ 162 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 17  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.