Ny tråd Svara på tråd  [ 162 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 17  Nästa
Nallens problem med kvinnor - fortsättning från AF 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Nallens problem med kvinnor - fortsättning från AF
Det gäller inte aktiviteter som involverar andra levande varelser dessvärre. Eftersom de kan stå för uppemot 50% av interaktionen, ibland mer, ibland mindre.

4 december 2010, 14:34
Medlem
Då gäller det ju att se till att det inte finns några dåliga alternativ för dem att välja.

4 december 2010, 14:58
Medlem
nallen skrev:
Ufo skrev:
Skaffar du dig en ny tjej så blir smärtan efter den förra så mycket mindre.
... det är just det jag inte kan.
Jag tror att du är så illa tvungen.
Om inte strul no1 får det att släppa kanske strul no10 gör det.

nallen skrev:
De jag har sågat är såna som uppenbarligen kan misslyckas.

Det finns inte något sätt som är 100% när man integrerar med andra människor.
Du får välja antingen osäkra relationer med människor eller låta bli relationer.

nallen skrev:
Det är inget "trick" men man läser väl först teorin så att man kan göra jobbet felfritt när man kommer till det praktiska. Det gäller vilken aktivitet det än rör sig om.

Inte i relationer. Det finns inget som är "det rätta" eller "det felaktiga" i relationer.
Det enda som är konkret är att man bör känna och visa respekt för varrandra.
Men vad som är respekt för dig är inte samma som för mig. Inte heller samma för Maria eller Eva.
Och där måste man integrera och fråga den berörda annars kommer det aldrig att fungera.

4 december 2010, 15:12
Medlem
Ufo skrev:
nallen skrev:
Ufo skrev:
Skaffar du dig en ny tjej så blir smärtan efter den förra så mycket mindre.
... det är just det jag inte kan.
Jag tror att du är så illa tvungen.
Om inte strul no1 får det att släppa kanske strul no10 gör det.

Nu låter det som du läser mig som jag väljer bort "strul", det gör jag inte. Jag skulle tvärt om gärna ha hur många "strul" som helst, gärna var och varannan dag, men jag kan inte skaffa mig dem eftersom jag inte vet hur man gör!

Och, relationer klarar jag mig utan, det är ett regelbundet sexliv (och icke-tråkigt) vi pratar om nu.

4 december 2010, 15:38
Moderator
nallen skrev:
Jag har nästan inte fått några konkreta tips alls, men det har kommit mycket flum. De flesta av de mer handfasta tipsen har jag redan testat och misslyckats med. De jag har sågat är såna som uppenbarligen kan misslyckas.

Jag kan ta det igen: jag behöver veta ord får ord och gest för gest vad jag ska säga och göra och det får inte finnas risk för misslyckanden.

Som (nästan?) alla andra i den här tråden (senast Sugis och Ufo koncist och bra) och i tråd efter tråd på Aspergerforum har försökt säga i ett par år åtminstone:

I den här frågan finns bara "flum".

Hur många personer är det? Tiotals minst. I en vid spridning av åldrar, livsmiljöer och biologiska eller sociala kön. Och du kan inte trovärdigt påstå att vi alla skulle vara sammansvurna eller tillhöra typ samma åsiktsmaffia i frågan.

Så där har du orsaken till att du har fått så många "flummiga" svar: det finns inga andra. Exakt som det var i ditt kraschade förhållande. Hur du än letar kommer du aldrig att finna några algoritmer. Du kan välja mellan att leta efter dem tills du dör eller att stanna upp och börja ställa in dig på något annat.

4 december 2010, 16:22
Medlem
nallen skrev:
Och, relationer klarar jag mig utan, det är ett regelbundet sexliv (och icke-tråkigt) vi pratar om nu.
Paradox.
Visst ett engångsligg kan du kanske få via ONS.
Men söker du regelbunden sex så får du finna dig i en relation.

4 december 2010, 16:41
Medlem
Ufo skrev:
Paradox.

Nej

Ufo skrev:
Visst ett engångsligg kan du kanske få via ONS.

Omm jag visste hur man gör, ja

Ufo skrev:
Men söker du regelbunden sex så får du finna dig i en relation.

Ett ONS varannan dag är tämligen regelbundet, eller hur? Men det kräver ju som sagt att man vet hur man gör för att skaffa sig det.

4 december 2010, 16:50
Medlem
På det här området är alla lika inperfekta, så länge de inte träffar sin absoluta själsfrände, och det händer otroligt sällan.

Att det sen finns gott om människor som visar en bild utåt av att lyckas är en annan sak.
En del anpassar sig intill utplånande för att kunna efterlikna en bild av att ha lyckats, men de flesta misslyckas de flesta många gånger.

4 december 2010, 16:58
Medlem
nallen skrev:
Ett ONS varannan dag är tämligen regelbundet, eller hur? Men det kräver ju som sagt att man vet hur man gör för att skaffa sig det.

Och du lär dig eller? Vilka framsteg har du gjort?

För att lyckas med ONS så behöver du behärska irrationella människor.
Du behöver bjuda på dig själv och stå för dina avsikter.
Du behöver kunna ta ett nej utan att gräma ner dig.
Du behöver vara öppen med att du är på jakt.

Skall du komma till ONS så får du börja jobba med hur du hanterar de besvikelser som uppstår med andra människor. HANTERA inte undvika.

4 december 2010, 17:42
Medlem
Jag läste för ett tag sedan om en kille som var sexmissbrukare och hela tiden ute efter nya ONS. Han hade utvecklat det hela till fulländning.
Kommer inte ihåg exakt hur han gick tillväga.
Men det var nog så att han siktade in sig på de fullaste fruntimrena, inte nödvändigtvis de allra snyggaste heller utan vem som än fanns tillgänglig just då. Alltså gick han ut på krogen eller kvarterspuben varje kväll (kanske smart att variera utgångsställe rätt frekvent ;) ) och snackade in sig hos den ena tjejen efter den andra.

Hur snackar man in sig då?
Jag tror det handlar om att bekräfta den man "pratar" med. Det måste finnas ett genuint intresse från din sida, om så bara av att komma innanför hennes trosor, men intresset måste finnas där och du måste klara av att visa den tydligt, utan att uttala det högt. Blickar (gärna långa och med ett leende för man kan le med ögonen också), små beröringar som inte inkräktar, kanske?
Fyll i ni som vet hur det går till...

Det är inte bara män som går ut för att få sig ett ragg för natten.
Det gäller antagligen att lära sig se vilka tjejer som är ute efter samma sak. Och våga gå fram och även göra bort sig om man tar fel eller misslyckas med själva raggmomentet.
Så nej, som de andra redan skrivit så finns det inget idiotsäkert sätt. Du måste kunna ta nederlag för att ens ha en chans att vinna något.
Övning ger färdighet.

4 december 2010, 17:46
Ny tråd Svara på tråd  [ 162 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 17  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.