Ny tråd Svara på tråd  [ 162 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 17  Nästa
Nallens problem med kvinnor - fortsättning från AF 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Nallens problem med kvinnor - fortsättning från AF
Har du någon statistik för hur lång tid du behöver för bearbetning efter varje misslyckande? Kan det inte vara så att tiden typ halveras (eller något annat)? Jag tänker både på sviterna efter de långvariga relationerna som nu kan gå i kras och på de oftast betydligt mildare efter avvisningar på inviter som ju kan förekomma.

Det är i alla fall min erfarenhet att det går fortare att komma över sådant där, ju mer man vant sig att hantera dylika situationer. Inte för att du behöver funka på det sätt jag funkat. Men jag tycker ändå att detta med åtta års "sorgeperiod" låter lite väl pessimistiskt, för vad är det som säger att det är en konstant. Du kanske skulle vara betjänt av att lägga in några olika alternativ på detta i dina framtidsmodeller. Bara en tanke, i all välmening.

1 december 2010, 01:04
Medlem
Det känns som om du nallen har BESTÄMT dig för att misslyckas.
Finns det något sätt att försöka som du ens har övervägt?

1 december 2010, 01:14
Medlem
Asmix skrev:
Har du någon statistik för hur lång tid du behöver för bearbetning efter varje misslyckande?

Inte någon heltäckande. Självklart varierar återhämtningstiden beroende på hur mycket som investerats i försöket, men den underskrider aldrig månader. Det finns en ganska tydlig trend att tiden dessutom blir längre för varje gång. Den tilltar inte exponentiellt, men snabbare än linjärt.

1 december 2010, 12:09
Medlem
Ufo skrev:
Finns det något sätt att försöka som du ens har övervägt?

Det finns inga sätt kvar att prova längre. Jag har gjort allt jag kunnat, allt har misslyckats, nu kommer jag inte på mer.

4 december 2010, 01:36
Medlem
nallen skrev:
Inte någon heltäckande. Självklart varierar återhämtningstiden beroende på hur mycket som investerats i försöket, men den underskrider aldrig månader. Det finns en ganska tydlig trend att tiden dessutom blir längre för varje gång. Den tilltar inte exponentiellt, men snabbare än linjärt.
Gammal kärlek rostar inte(Metafor för att kärleken kommer ALLTID finnas där).
Så varför vänta tills du återhämtat dig, då hinner du inte med att leva livet.
Skaffar du dig en ny tjej så blir smärtan efter den förra så mycket mindre.

4 december 2010, 02:12
Medlem
Ufo skrev:
Så varför vänta tills du återhämtat dig, då hinner du inte med att leva livet.

Det gör jag ju inte heller, men jag har inget liv för det, eftersom...

Ufo skrev:
Skaffar du dig en ny tjej så blir smärtan efter den förra så mycket mindre.

... det är just det jag inte kan. Jag har inga fler idéer om hur man ska gå till väga.

4 december 2010, 10:30
Medlem
nallen skrev:
... det är just det jag inte kan. Jag har inga fler idéer om hur man ska gå till väga.

Rebound är inte att förakta, det hjälper att komma vidare.
Du har ju fått miljoner tips, är det inget som känns genomförbart?

4 december 2010, 11:36
Medlem
Jag har nästan inte fått några konkreta tips alls, men det har kommit mycket flum. De flesta av de mer handfasta tipsen har jag redan testat och misslyckats med. De jag har sågat är såna som uppenbarligen kan misslyckas.

Jag kan ta det igen: jag behöver veta ord får ord och gest för gest vad jag ska säga och göra och det får inte finnas risk för misslyckanden.

4 december 2010, 12:08
Medlem
Ja då finns det ju inget råd att ge.

Alla misslyckas, även de som säger att de aldrig gör det.

Kan du jobba med dig själv för att våga misslyckas? Försöka stänga av rädslan?
Tricket är egentligen att misslyckas 100 gånger för att lyckas den 101:a, oavsett hur man gör.

4 december 2010, 12:17
Medlem
Nej. Jag kan inte göra saker som jag inte kan.

Det är inget "trick" men man läser väl först teorin så att man kan göra jobbet felfritt när man kommer till det praktiska. Det gäller vilken aktivitet det än rör sig om.

4 december 2010, 12:23
Ny tråd Svara på tråd  [ 162 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 17  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.