Ny tråd Svara på tråd  [ 10 inlägg ] 
Kroppsformad säng? Sarkofag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Kroppsformad säng? Sarkofag?
Bild

Jag har en ständig känsla av att vara på väg att ramla ur sängen när jag ska sova. Någon som känner igen sig?

Hursomhelst, där jag bor finns ingen möjlighet att få ett så kallat bolltäcke. Ett täcke med tunga bollar i som gör att man känner sig fasthållen.

Skulle man kunna göra en slags madrass som är som en öppen sarkofag månntro? Finns det redan? Tempur är inte tillräckligt, jag behöver någonting som garanterat håller fast mig, typ en slags tygkista. Om man skulle tillverka en själv, hur? Material? Sno en tempurmadrass och formklippa efter sin egen kropp? Sedan ta patent på skapelsen! Sälja dyrt till andra autister. Företaget kunde heta äpplet, eller något annat klämkäckt.

4 december 2010, 01:02
Moderator
Inlägg Re: Kroppsformad säng? Sarkofag?
Kunde nog vara något. Lågbudget-sovvariant av Temple Grandins fasthållningmaskin liksom. Skulle också ge en mening åt det gamla studentslangordet snarkofag.

Men en djävla kommun till som borde ha på tafsen. Inte lär ju några bolltäcken märkas om man drar av dem på kommunalrådens arvoden.

4 december 2010, 01:09
Medlem
Bild
Tittar du på en vanlig våningssäng så ser du en enkel lösning för oroliga själar som ramlar av sängen.
Helt enkelt en vanlig bräda, gärna ytbehandlad så du slipper få stickor på de kroppsdelar du gnuggar mot den.

4 december 2010, 01:11
Moderator
Visst ja. Nej, jag känner inte igen känslan att vara på väg att ramla ur. Men jag skulle heller aldrig lägga mig i en överslaf utan ordentligt skydd – då skulle jag garanterat få den. Och jag helt enkelt begriper inte dem som kan sova utan att se till att fötterna är säkert omstoppade.

4 december 2010, 01:15
Medlem
Zombie skrev:
Men jag skulle heller aldrig lägga mig i en överslaf utan ordentligt skydd

Nu menade ju jag att samma skydd även går att få dit på en låg säng.

4 december 2010, 01:26
Medlem
Jag sover helt still liggande på rygg hela nätterna. Det är perceptionsstörningarna som ger mig känslan av att falla, känslan av att glida ut mot kanten. Så det måste vara ett direkt stadigt men mjukt tryck mot min kropp, men samtidigt ska jag ha plats att andas och sträcka på mig, samt snabbt kunna kliva ur sängen för att gå på toa.

Skulle gärna ha ett exemplar av Temple Grandins squeeze machine! Inte för att sova i, men kanske att använda innan sänggåendet.

4 december 2010, 01:32
Medlem
en sån här kanske

Bild

4 december 2010, 02:13
Medlem
Då blir det nog okynnessurfing av alltihopa :lol: . Läcker dock! Designen är inte helt fel, jag skulle vilja ha en vaggfunktion då jag finner det mycket rogivande att bli vaggad. Skulle ju behöva vara en eldriven vaggfunktion.

4 december 2010, 02:31
Medlem
Bild

Du är ju Sir VÄS ju!

Snark z-z-z-z-z! Snark z-z-z-z-z!

8 december 2010, 21:06
Medlem
:lol: :lol: :lol: Skönt att jag inte är ensam om detta. Månne är det min reptilhjärna som ger mig de preferenser jag har...

9 december 2010, 17:42
Ny tråd Svara på tråd  [ 10 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.