Ny tråd Svara på tråd  [ 218 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 22  Nästa
De alltmer ökade personrånen med rasistiska motiv 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: De alltmer ökade personrånen med rasistiska motiv
Krigarn skrev:
Exakt vad är det du vill ha motbevisat?

Att det finns en patriarkal, hierarkisk machokultur bland framförallt kosovoalbaner, men även vissa andra folk från balkan och att araber, oavsett om de är kristna eller musliemr är en grupp som inte bara är kraftigt, utan rent ut sagt grymt överrepresenterade, vad gäller att misshandla och/eller förförölja och kontrollera sina fruar/sambos/ex, om än givetvis inte alla gör det.

Tyvärr har den hårda verkligheten, långt bortom kutlurspalter och statistik gett mig den uppfattningen.

3 december 2010, 23:35
Medlem
ford skrev:
Smatidigt vill jag påpeka att ingen hade blivit gladare än jag, ifall mina ovan nämnda påståenden gick att motbevisa på ett objektivt sätt, men jag anser mig både ha sett, hört och upplevt tillräckligt mycket ute i verkligheten, för att få en världsbild som inte helt stämmer överrens med kulturskribenternas längre.

Kan ni motbevisa det jag sagt så blir jag som sagt bara glad, därför får ni hemskt gärna posta inlägg och länkar som genom konkreta exempel kan mostsäga mina påståenden, alltså inte statistik, diagram och annat som ibland inte verkar ha den verklighetsanknytning man kunde önska.

Jag har träffat iranier som slår sina fruar (de är inte araber), jag har hört om italienare som slår sina fruar. OCH SKÅNINGAR som slår sina fruar.
För att inte tala om vita unga män med rakade huvuden som slår både sina flickvänner, varandra och människor som ser invandrade ut fast de varit svenskar i fem generationer.

Så - nej - araber slår inte sina fruar mer än andra.

Dessutom förstår jag inte varför vi inte kan rädda folk ur krigszoner även om de slår sina fruar.
Om det nu är så omoraliskt kanske vi kan rädda några kvinnor ur misshandel på kuppen?

3 december 2010, 23:50
Medlem
Flia skrev:
Dessutom förstår jag inte varför vi inte kan rädda folk ur krigszoner även om de slår sina fruar.
Och framför allt, varför kan vi inte rädda dessa fruar ur krigszonerna för att deras män är idioter.

ford skrev:
Smatidigt vill jag påpeka att ingen hade blivit gladare än jag, ifall mina ovan nämnda påståenden gick att motbevisa på ett objektivt sätt,
Ljug inte, du verkar ha bestämt dig för länge sedan.

3 december 2010, 23:54
Medlem
Flia skrev:
Om det nu är så omoraliskt kanske vi kan rädda några kvinnor ur misshandel på kuppen?

Jag vill också gärna hjälpa utsatta människor i andra länder, men samtidigt måste vi vara rädda om vårt eget land också och inte förstöra det, bara för att vi vill vara hjälpsamma.

3 december 2010, 23:55
Medlem
Så du menar att asylrätten förstör Sverige?

3 december 2010, 23:56
Medlem
Ufo skrev:
ford skrev:
Smatidigt vill jag påpeka att ingen hade blivit gladare än jag, ifall mina ovan nämnda påståenden gick att motbevisa på ett objektivt sätt,
Ljug inte, du verkar ha bestämt dig för länge sedan.

Du vet nog mycket väl vilken inställning jag haft från början, eller hur? Det är snarare diverse IRL observationer jag gjort som tvingat mig att omvärdera ganska mycket, med andra ord så blir jag faktiskt glad om ni kan övertyga mig om att jag har fel, på riktigt alltså, inte menat som en retorisk fråga.

För närvarande lutar det dessvärre åt att jag känner mig tvingad att erkänna att "vanligt folk" (svenska arbetskamrater, gamla IRL polare etc.) haft rätt och att jag, min starkt vänsterorienterade och akademiska familj, samt kulturskribenterna haft fel.

4 december 2010, 00:02
Medlem
ford skrev:
Flia skrev:

Jag vill också gärna hjälpa utsatta människor i andra länder, men samtidigt måste vi vara rädda om vårt eget land också och inte förstöra det, bara för att vi vill vara hjälpsamma.

Vad är "vårt eget land".
Pizza? Hamburgare? Järnmalm (vallonerna som lärde oss ta hand om den)? Potatis (nope, inte svenskt det heller)?

4 december 2010, 00:04
Medlem
Krigarn skrev:
Så du menar att asylrätten förstör Sverige?

Jag menar att seregration, kulturkrockar och kulturella yttringar av slag som är oacceptabla, enligt våra normer gör Sverige till ett sämre land, ja.

4 december 2010, 00:05
Medlem
Flia skrev:
ford skrev:
Flia skrev:

Vad är "vårt eget land".
Pizza? Hamburgare? Järnmalm (vallonerna som lärde oss ta hand om den)? Potatis (nope, inte svenskt det heller)?

Du vet mycket väl att jag inte har något som helst emot utländska maträtter, musik och högtider, inte ens moskéer är någonting som sticker särskilt mycket i mina ögon, så länge där inte predikas den aggressivt fundamentalistiska varianten av Islam.
Problemen börjar när det kommer till sådant som hedersmord, hustrumisshandel, associala beteenden på jobbet (i likhet med det jag själv blivit utsatt för) och annat som inte funkar i vårt samhälle.

4 december 2010, 00:09
Medlem
ford skrev:
Du vet nog mycket väl vilken inställning jag haft från början, eller hur?
Allas lika värde o rättigheter så länge de är som dig.
Du har bara målat om grundiden lite.

4 december 2010, 00:16
Ny tråd Svara på tråd  [ 218 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 22  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.