Ny tråd Svara på tråd  [ 218 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 22  Nästa
De alltmer ökade personrånen med rasistiska motiv 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: De alltmer ökade personrånen med rasistiska motiv
ford skrev:
Fråga till Krigis och Flia:
-Nej, trodde väl det... :roll:

Ska du undersöka en grupp räcker det inte med stickprov. Krigis och Flia uttrycker inte heller att alla går under en annan enhetlig grupp för att de dementerar din syn på saken. Poängen är inte att alla albaner är snälla med samma värde.

Det är lite motsägelsefullt att du samtidigt motargumenterar den här "alla är lika värda"-synen. Du beskriver bara en motpol, men du använder samma argumentationsteknik.

3 december 2010, 21:29
Medlem
Zombie skrev:
Varför inte skicka ut nallen på samma gång?

Tja, om inte annat för att han är infödd svensk - det vill säga en person som landet har ett visst ansvar för - iallafall ett väsentligt större ansvar än landet har för spanske Pedro eller för den skull den brittiske Mike.

Men om du nu föreslog att man skulle kunna ta medborgarskapet ifrån folk, då kan jag hålla med dig - om än inte om dina kriterier.

3 december 2010, 21:33
Medlem
Vid närmare eftertanke formulerade jag mig lite olyckligt i förra inlägget. Jag borde ha skrivit nåt om "rättigheter som medborgare" snarare än att "landet har ansvar för".

3 december 2010, 21:45
Moderator
Så där försvann halva vitsen med att ställa ansvar mot anfråga. Synd, men det får gå ändå.

3 december 2010, 21:47
Medlem
Som ett litet smärre sidospår kan du istället få chansen att höja min bildningsnivå en smula, ordet "anfråga" ingår inte i min vokabulär.

3 december 2010, 21:53
Moderator
Inte i min heller. Men uttalar du a:et långt kanske du hör vad jag menar.

3 december 2010, 21:56
Medlem
nej

3 december 2010, 21:57
Medlem
dia3 skrev:
ford skrev:
Fråga till Krigis och Flia:
-Nej, trodde väl det... :roll:

Ska du undersöka en grupp räcker det inte med stickprov. Krigis och Flia uttrycker inte heller att alla går under en annan enhetlig grupp för att de dementerar din syn på saken. Poängen är inte att alla albaner är snälla med samma värde.

Det är lite motsägelsefullt att du samtidigt motargumenterar den här "alla är lika värda"-synen. Du beskriver bara en motpol, men du använder samma argumentationsteknik.

Det du missar är att det här inte är en fråga om snällhet/elakhet, utan om kulturella värderingar. Jag skulle inte vilja kalla min kollega för elak, han njuter inte av att göra folk illa eller så och kan t.o.m. vara ganska schysst så länge man gör som han vill (dvs låter honom vara "alfa-hane" och fogar sig för hans idéer). Problemet är snarare att han själv känner att han beter sig korrekt och anser sig moraliskt sett ha rätt i sak, när han beter sig som han gör, eftersom det är ett korrekt beteende enligt den fostran han fått.

-Börjar du se dimensionerna nu, kanske?

3 december 2010, 21:59
Medlem
ford är du medveten om att du börjar bygga upp en hel världsbild efter att du lärt känna ETT rötägg?

3 december 2010, 22:03
Medlem
Grejen är ju den att det mesta av hans beteende har gått att härleda till kulturen, så även det faktum att han styr och ställer över sin fru och sina vuxna barn och tom konfiskerar deras pengar och delar ut dom vid behov, vilket de snällt får acceptera om de inte vill bli utstötta ur familjen och det verkar vara ganska normalt, bland hans landsmän, så som jag förstått det.

Förutom det har jag under min praktik i samband med min KY-utbildning sett ett visst mönster, vad gäller ärenden kring just hustrumisshandel och trackasserier/stalking av f.d. fruar/sambos och det är att det nästan undantagslöst rört sig om män med arabiskt ursprung, detta har jag även fått bekräftat på andra vis IRL, utan att behöva säga för mycket.

Så nej, jag tänker inte förneka detta, bara för att vara PK, sorry.

3 december 2010, 22:39
Ny tråd Svara på tråd  [ 218 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 22  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.