Ny tråd Svara på tråd  [ 218 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 22  Nästa
De alltmer ökade personrånen med rasistiska motiv 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: De alltmer ökade personrånen med rasistiska motiv
Svara mig nu istället på min fråga Ford, varför skulle SD:s mätningar nu plötsligt vara osäkrare/falskare än någon annans?? :shock: Sen kan du vara sur över att du inte kan läsa vad andra skriver, men det kan nog även du om du anstränger dig så att hjärnan nästan spricker. :roll: :lol:

2 december 2010, 17:07
Medlem
Nu Ford ska du inte skämmas :oops: för att du är saktfärdig i skallen, och skylla på att du inte kan läsa mina inlägg bara för att det är något fel på dem. :roll: Nej ta dig nu en lugnande tablett, och ta nu och erkänn att jag har rätt, SD:s mätningar stämmer, och vi ska därför skärpa lagarna för invandring i Sverige. Och så är det med den saken, PUNKT :!: Och sluta men att käfta om saker du inte har något belägg för okej :!: :roll:

2 december 2010, 17:32
Moderator
Eremit skrev:
varför skulle SD:s mätningar nu plötsligt vara osäkrare/falskare än någon annans??

Såhär är det, att begriper inte du varför man inte kan lita på "undersökningar" som görs av en part i ett mål, dessutom en starkt agendadrivande part, vilket man måste erkänna till och med om man inte vet om (eller inte vill veta) att det också är en part som tidigare har visat sig vara inte så noga med sanningen att det stör – då brister du i insikt på så grundläggande punkter att man tänker att den människan borde tillbaka till lågstadiet och gå om alltsammans från början igen. Vilket i praktiken innebär att man blir alldeles matt. Det finns inget sätt att förklara det där inom gränserna för ett nätforum för en person med så litet grundinsikter.

Åtminstone är det min reaktion. Kan ju alltid hoppas att någon som reagerar annorlunda dyker upp...

2 december 2010, 17:36
Medlem
Zombie skrev:
Åtminstone är det min reaktion. Kan ju alltid hoppas att någon som reagerar annorlunda dyker upp...

Jag har tyvärr slut på trollmat.

2 december 2010, 18:33
Moderator
Ja – se där en annorlunda reaktion! :lol:

2 december 2010, 18:37
Medlem
ford skrev:
Däremot så har jag läst på en del om deras kultur, för att bättre kunna förstå min jobbiga kollega och det har visat sig att där finns väldigt mycket inslag av klantänkande, hedersförtryck (om än inte i så pass extrema uttryck som hedersmord och hustrumisshandel; den som inte lyder sin man eller far blir "bara" utstött ur gemenskapen och allmänt bespottad), hämnd, hierarkier och patriarkat. Denna läsning ledde enbart till att jag fick mina egna iakttagelser bekfräftade, om än de gav en förklaring till hans beteende och människor med den typen av värderingar passar inte in i ett land präglat av jämlikhet, individualism och pragmatiskt tänkande, därför är jag tveksam till att ta in fler människor med den typen av värderingar, åtminstone om vi inte vill ha ett helt annat Sverige, än det vi har idag.

Vad händer om du läser på om svensk kultur tro?
Är det modern kultur vi pratar om?

2 december 2010, 19:12
Medlem
Zombie skrev:
Eremit skrev:
varför skulle SD:s mätningar nu plötsligt vara osäkrare/falskare än någon annans??

Såhär är det, att begriper inte du varför man inte kan lita på "undersökningar" som görs av en part i ett mål, dessutom en starkt agendadrivande part, vilket man måste erkänna till och med om man inte vet om (eller inte vill veta) att det också är en part som tidigare har visat sig vara inte så noga med sanningen att det stör – då brister du i insikt på så grundläggande punkter att man tänker att den människan borde tillbaka till lågstadiet och gå om alltsammans från början igen. Vilket i praktiken innebär att man blir alldeles matt. Det finns inget sätt att förklara det där inom gränserna för ett nätforum för en person med så litet grundinsikter.

+1

2 december 2010, 19:13
Medlem
ford skrev:
Däremot så har jag läst på en del om deras kultur
Grattis, du har blivit hjärntvättad.
Finns ett klipp på youtube som jag tror har visats på Tv. En partimedlem (kärring) sitter hemma i köket och en intervjuare står bredvid. Hon säger att hon läst en bok först sen att alla negrer gör så som de gör i boken. Ser rätt komiskt ut men samtidigt lite tragiskt att vi har såna imbeciller som blir kvalificerade att visa sig inuti dumburken.

Citera:
Idag delar partiet inte gärna in människor i rasbiologiska grupper utan idag yttrar sig rasismen genom att man pekar på de kulturella skillnaderna och dessa kostar pengar enligt Sverigedemokraterna.
- Det är allt från cykelundervisning för invandrare, bråk orsakade av invandrare, till operation av mödomshinnor, fortsätter Daniel Poohl och läser högt från boken.
http://www2.amnesty.se/ap.nsf/webbreportage/F3D4CC285105E960C12577A7007D971B?opendocument

2 december 2010, 19:59
Medlem
Skåne-poesi..

2 december 2010, 20:10
Medlem
Flia skrev:
ford skrev:
Däremot så har jag läst på en del om deras kultur, för att bättre kunna förstå min jobbiga kollega och det har visat sig att där finns väldigt mycket inslag av klantänkande, hedersförtryck (om än inte i så pass extrema uttryck som hedersmord och hustrumisshandel; den som inte lyder sin man eller far blir "bara" utstött ur gemenskapen och allmänt bespottad), hämnd, hierarkier och patriarkat. Denna läsning ledde enbart till att jag fick mina egna iakttagelser bekfräftade, om än de gav en förklaring till hans beteende och människor med den typen av värderingar passar inte in i ett land präglat av jämlikhet, individualism och pragmatiskt tänkande, därför är jag tveksam till att ta in fler människor med den typen av värderingar, åtminstone om vi inte vill ha ett helt annat Sverige, än det vi har idag.

Vad händer om du läser på om svensk kultur tro?
Är det modern kultur vi pratar om?

Jag är själv svensk och behöver inte läsa på om min egen kultur, för att förstå hur jag funkar. Vad som tidigare varit är för övrigt totalt ointressant, men jag är fullt medveten om att patriarkalt och hierarkiskt/hedersrelaterat förtryck även varit en del av den svenska kulturen, om man tittar i backspegeln. Dock är detta ointressant i samanhanget, eftersom sverige av idag präglas av just jämlikhet, individualism och pragmatism, medans tiden har stått stilla i andra delar av världen.

2 december 2010, 23:57
Ny tråd Svara på tråd  [ 218 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 22  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.