Ny tråd Svara på tråd  [ 218 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 22  Nästa
De alltmer ökade personrånen med rasistiska motiv 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: De alltmer ökade personrånen med rasistiska motiv
sugmundfreud skrev:
Integrationsstöd, vad fan är det? Ursäkta franskan. Men är det nåt jävla bidrag? Vad är det för mjäkiga människor som kommer hit som behöver en massa STÖD???? Förståndshandikappade? De behöver råg i ryggen och sisu. Känna att deras egna insatser är betydelsefulla. Inte nedvärderas och pådyvlas en massa löjliga stöd som om de vore hjälplösa och viljelösa amöbor.
Precis, alla ska arbeta. Så länge det inte gäller mig.

Se det som flyttstöd. Det kan säkert du med få om du ska flytta någonstans och inte har pengar eller möbler. Det brukar inte anlända flyktingar till sverige med grejjor full i lastbilen.

1 december 2010, 16:15
Medlem
Timeless skrev:
Precis, alla ska arbeta. Så länge det inte gäller mig.

Se det som flyttstöd. Det kan säkert du med få om du ska flytta någonstans och inte har pengar eller möbler. Det brukar inte anlända flyktingar till sverige med grejjor full i lastbilen.

Flyttstödet är helt ok. Men det är fortfarande så att nya invandrare INTE FÅR jobba hos oss.

1 december 2010, 16:45
Medlem
ford skrev:
Eremit skrev:
Citera:
Och alla aspisar slår ihjäl folk.
Förresten känner jag en skåning som slår sin fru.

Hoppas sarkasmen går fram....

Den sarkasmen får du rikta mot Ford som starta denna tråd. Jag enda jag hävdar är att SD har rätt i vad de påstår om vissa invandrare. inte att ALLA invandrare är likadana. Det är alltså Ford som drar alla invandrare över en kam, och tycker att Skåningar är bättre än alla andra, INTE JAG okay. :roll:

Vad snackar du för skit egentligen *sur, men hittade inte någon smiley som beskrev detta känsloläge*

För det första var det inte jag som startade denna tråd, utan Orion.

För det andra är det där snacket om att skåningar är bättre än alla andra huvudsakligen trams och jargong, men samtidigt en hint mot de (ganska många faktiskt) människor uppifrån landet som ser ner på oss skåningar i allmänhet, och den skånska dialekten i synnerhet. Att du inte fattar det där med ironi, "glimten i ögat" och dissningar/rå men hjärtlig jargong kan inte jag hållas ansvarig för.

För det tredje har jag aldrig dragit alla invandrare över en kam, då skillnaden mellan två olika invandrargrupper kan vara lika stor som skillnaden mellan en viss invandrargrupp och "svennar". Det var främst kring kosovoalbaner jag drog en viss generalisering, baserat på deras kulturella värderingar. För ja: det finns något som heter kultur inom alla folkgrupper, vilket bl.a. innebär att alla som tillhör en viss kultursfär fått sig vissa grundläggande värderingar, genom vår uppfostran och vissa kulturer är mer kompatibla med varandra än andra, det är objektiv fakta och inga åsikter.

-För övrigt, vad gäller sverigedemokraterna så är de en samling idioter, som vill dra ner på integrationsstödet för invandrare, inte minst vad gäller hjälp att komma ut på arbetsmakrnaden, smatidigt som de klagar högljutt på "ghetton", "mångkutlurens baksidor" och invandringsrelaterade, sociala problem överhuvudtaget. Med deras briljanta idéer om minskat stöd för invandrare, att komma in i det svenska samhället kommer man bara att förvärra dessa problem.

Det som de däremot har rätt i är att vi kraftigt borde begränsa invandringen, om vi skall hinna med att integrera dem som redan kommit hit.

Det var just det där om kosovoalbanerna jag hängde upp mig på.
För att en idiot försöker försvara sitt översitteri med att "det är är kosovoalbanskt", betyder det inte att det är sant. Dessutom är det kanske, möjligen, olika mellan olika kosovoalbaner.
Ungefär som att du och jag är olika?

Och "Ut med packet"? Vilket pack? Kosovoalbaner som är idioter? Alla kosovoalbaner?

Har någon av er någonsin varit med om ett krig? Levt under diktatur?
Nog fan har vi plats och pengar nog för att rädda människor som varit med om helveten som vi aldrig ens kan tänka oss?

Att sen den svenska modellen är att sätta ihop dem i flyktingförläggningar, förbjuda dem att arbeta och dessutom kastar bajs på dem när de visar sig utomhus...... är väl inte deras fel?

2 december 2010, 00:05
Medlem
Flia skrev:
Nog fan har vi plats och pengar nog för att rädda människor som varit med om helveten som vi aldrig ens kan tänka oss?

Har vi verkligen det? Det får stå för de som känner att de har råd då, räkna inte med mig. Jag är redan själv en utsugarparasit som enligt pöbeln borde ta livet av mig eftersom jag bara kostar pengar men är värdelös för samhället.

2 december 2010, 00:17
Medlem
sugmundfreud skrev:
Har vi verkligen det?
Den nationella ekonomin är mycket stark idag. Samhället har mer pengar att röra sig med än på länge.
Det är bara ren rasism och vilja att trycka ner folk som göder snacket att stoppa invandringen.

Dagens ekonomiska modell bygger på ett viss mängd förtryck. För att på så vis sänka våra löner och därmed öka den ekonomiska kraften ännu mer.

2 december 2010, 00:25
Medlem
Ufo skrev:
Flyttstödet är helt ok. Men det är fortfarande så att nya invandrare INTE FÅR jobba hos oss.
Visserligen, är mer en slags muta än ett stöd, så som jag ser det då.

Aldrig tänkt på det, men är säker som du säger att de inte får arbeta om de inte rättat sig i ledet först.

2 december 2010, 00:32
Medlem
sugmundfreud skrev:
Flia skrev:

Har vi verkligen det? Det får stå för de som känner att de har råd då, räkna inte med mig. Jag är redan själv en utsugarparasit som enligt pöbeln borde ta livet av mig eftersom jag bara kostar pengar men är värdelös för samhället.

Jag påstår inte att varken du eller jag har det lätt. Jag ynkar själv över att jag inte har pengar till mer än mat och hyra och jag mår tidvis väldigt dåligt psykiskt.

Men jag förstår inte hur man kan vara rasist om man börjar tänka på vilka förhållanden flyktingar kommer från. Hur kan någon tro att man utan vidare skickar iväg sin äldste son till ett land långt långt bort för chansen att åtminstone en i familjen ska överleva, och dessutom kunna skicka pengar hem så att de mindre barnen får mat varje dag.

2 december 2010, 00:37
Medlem
Ufo skrev:
sugmundfreud skrev:
Har vi verkligen det?
Den nationella ekonomin är mycket stark idag. Samhället har mer pengar att röra sig med än på länge.

Pengar som drastiskt sjunkit i värde.

2 december 2010, 00:48
Medlem
Ufo skrev:

Om du säger det... så undrar jag varför det inte satsas rejält på viktiga saker. 500 millar till järnvägsunderhåll idag var en liten fjärt, om än åt rätt håll.

Ufo skrev:
Det är bara ren rasism och vilja att trycka ner folk som göder snacket att stoppa invandringen.

Jag kan som antytt ovan se ett antal frågor där det känns betydligt angelägnare att stoppa in, säg, hundra miljarder per år de kommande 25 åren.
Andra länders medborgare är inte vårt ansvar!

2 december 2010, 00:58
Moderator
(Du har åtminstone det försonande draget att du inte brukar tycka våra egna medborgare heller är vårt ansvar...)

2 december 2010, 01:01
Ny tråd Svara på tråd  [ 218 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 22  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.