Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 120  Nästa
Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Den översta grafiska bilden är ju helfin!

Du inser dessutom att det här kommer sluta med en stor temakväll där vi alla samlas hos dig och spelar det där spelet, när det väl är färdigt dådå.

Möjligtvis med inslag av stenkastning, kaffedrickande och att vissa möter denna någon med det där lilla extra. Allt avslutas med en smiskmaraton.


1 december 2010, 23:40
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
CodeRedAlert skrev:
Den översta grafiska bilden är ju helfin!


Jag väljer den positiva tolkingen av den kommentaren: :D

CodeRedAlert skrev:
Du inser dessutom att det här kommer sluta med en stor temakväll där vi alla samlas hos dig och spelar det där spelet, när det väl är färdigt dådå.


Jo, så mycket som jag har aspiemonologat om det... Shit, nu känner jag pressen... Ännu bättre vore om jag hunnit få upp filmduken, men det blir i och för sig inte förrän i sommar - om nu någon faktiskt skulle vara intresserad, vill säga, men det är väl självklart 8-)

CodeRedAlert skrev:
Möjligtvis med inslag av stenkastning, kaffedrickande och att vissa möter denna någon med det där lilla extra. Allt avslutas med en smiskmaraton.


Jag har en skog på stenkasts avstånd från vilken kvistar av lämplig böjlighet kan hämtas...


2 december 2010, 05:12
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag har jag framförallt byggt en massa tak:
Bild
Jag kunde inte välja färg, så jag valde alla färger... Det högsta tornet i mitten ska i toppen härbärgera ett teleskop.


2 december 2010, 05:26
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Schueberird skrev:
CodeRedAlert skrev:
Den översta grafiska bilden är ju helfin!


Jag väljer den positiva tolkingen av den kommentaren: :D

Var jag oförskämd i min okunskap?

Jag gillade konturerna av olika geometriska/grafiska(?) figurer mot det svarta...det är som ett konstverk.
Den här nya med en massa tak är helt underbar också, ser jag nu!

Den vill jag ha på väggen.

Det här är samma sak som med bakverk, när smeten/degen väl hamnar i ugnen är den inte lika smaskig längre. Dina bilder är mest fantastiska i de första stadierna. I mina ögon alltså. Förlåt!


2 december 2010, 12:48
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Du får ta och gilla mig ändå.
Jag har ingen koll på datoranimerade(eller vad det heter) grejer osv.


2 december 2010, 12:52
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Det är ingen fara. Jag tycker bara det är lite roligt med hur man kan tolka allt på helt olika sätt. Dessutom var väl den andra bilden inte så myckat att yvas över, estetiskt sett, och den var väl inte heller direkt tänkt att vara vacker - det är liksom en bild på ett utedass... Så ser nedslagsplatsen ut nu, hursomhelst. Däremot är jag själv nöjd med hur det hela löste sig byggnadsmässigt och rent funktionellt.

Att bygga hus för människor att verkligen bo och leva i innebär en del problemlösning. Jag skulle kunna strunta i praktiska detaljer som avlopp, uppvärmning, vattentillförsel, regnvattenavrinning et cetera - och enbart fokusera på att skapa miljöer som ger en bra spelupplevelse - men jag har svårt att låta bli realismen. Dock måste jag ibland förenkla för att grafikmotorn inte ska börja skälla som en hund och väsa som en orm.

Färgerna i takbilden kommer egentligen från ett filter som visar vissa tekniska detaljer i renderingen, men det behöver man ju inte låtsas om.


2 december 2010, 14:29
Medlem
Inlägg Re: Om brunnsborrning (på (klipp-)öar)!
CodeRedAlert skrev:
Det är ju som ett färdigt koncept för ett medeltida epos där det enda som fattas är en fantasifull författare som knyter samman allt du luskat fram och väver en fin historia kring det hela.


Ställer du upp som frivillig fantasifull författare?

Tanken från början var att grundhistorien skulle vara ganska enkel, men att jag ändå i små bihistorier skulle berätta mer om livet i just detta kloster. Eventuellt lägger jag till någon oväntad utveckling på slutet, men fokus kommer fram till dess ligga på spelupplevelsen och arkitekturen.

CodeRedAlert skrev:
(Jag ser allt i bokform. ;) )


Jag väljer att berätta min historia i datorspelsform istället.


3 december 2010, 17:16
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
*funderar*


3 december 2010, 17:43
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag har jag byggt en massa fler tak plus en del interiörer (framförallt valv och vindar).
Bild

Jag tyckte väl förresten att färgerna påminde om något annat (det vill säga Sven Jonson):
Bild


4 december 2010, 04:45
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Jag är väldigt svag för valv av någon anledning. Valv och slingrande murgröna/vildvin.


5 december 2010, 03:10
Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 120  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron