Ny tråd Svara på tråd  [ 162 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 17  Nästa
Nallens problem med kvinnor - fortsättning från AF 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Nallens problem med kvinnor - fortsättning från AF
Man kan öva sig på att lära att känna igen de subtila signalerna. Använd t.ex. Feiermans videor här: http://www.rdos.net/flv/

23 november 2010, 20:21
Medlem
För det första saknas både teori och facit till dina filmsnuttar.
För det andra tror jag inte att jag kan bli så bra på sånt där att det är användart.

24 november 2010, 00:32
Medlem
Teori och facit är ganska enkla. Alla kvinnorna har något slags flörtande för sig. :mrgreen:

Om man kan ha nytta av det går inte att avgöra förrän efter några års studier. Personligen tror jag att det går att lära sig att känna igen tecknen (alltså egen erfarenhet), men det tar ett tag.

24 november 2010, 13:09
Medlem
Trevligt att se diskussionen fortsätta så konstruktivt.

Fråga till nallen: hur ställer du dig till internetvänskap? För det kanske är möjligt att knyta band via nätet, utan att behöpva träffas IRL, och sen "komma överens" om en sexträff så småningom. Skulle det vara en lösning på problemet med att bli avvisad? Det är ju lättare att hantera nederlag om man inte har någon annans blick rakt på sig, s.a.s.

24 november 2010, 18:41
Medlem
rdos skrev:
Teori och facit är ganska enkla. Alla kvinnorna har något slags flörtande för sig.

*torrt* ja, det var ju exakt ...

25 november 2010, 01:02
Medlem
Forbidden Snowflake skrev:
Fråga till nallen: hur ställer du dig till internetvänskap? För det kanske är möjligt att knyta band via nätet, utan att behöpva träffas IRL, och sen "komma överens" om en sexträff så småningom. Skulle det vara en lösning på problemet med att bli avvisad? Det är ju lättare att hantera nederlag om man inte har någon annans blick rakt på sig, s.a.s.

Jag förstår inte frågan tror jag.
Problemet är delvis att det (vänner över huvud taget) tar en massa energi (och tid) utan att man vet att det leder till nåt man vill ha.
Det största problemet med misslyckanden är att någon annan vet att man misslyckats, det vill säga "blicken" spelar ingen större roll.

25 november 2010, 01:06
Medlem
bôs

29 november 2010, 01:16
Medlem
Never tired of defeat leads to victory

Dejta utav bara helvete med andra ord och när du misslyckas, försök fundera ut vad det beror på.
Fältstudier är nog det enda säkra när det gäller sånt här, det finns inga enkla framgångsrecept.

30 november 2010, 20:43
Medlem
Krigarn skrev:
Never tired of defeat leads to victory

Dejta utav bara helvete med andra ord och när du misslyckas, försök fundera ut vad det beror på.
Fältstudier är nog det enda säkra när det gäller sånt här, det finns inga enkla framgångsrecept.

Jo, det var ju väldigt exakt. Kunde du inte lika gärna dragit till med "var dig själv" eller nåt lika intetsägande?

30 november 2010, 22:43
Medlem
Det går inte.
Jag har, även om jag skulle råka uppnå en livslängd högre än genomsnittet, inte livstid kvar för mer än kanske 4 misslyckanden till (baserat på att sviterna av det föregående inte har lagt sig på åtta år). Livsenergi är det än sämre med, jag tror mig inte orka överleva ens ett enda halvallvarligt misslyckande till.

30 november 2010, 23:36
Ny tråd Svara på tråd  [ 162 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 17  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.