Ny tråd Svara på tråd  [ 52 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
Parafiliers vara och icke-vara! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Parafiliers vara och icke-vara!
Ämnet halkades in på i en annan tråd. Min uppfattning är som följer:
  • En så kallad parafili är inget problem i sig; folk kan inte rå för vad de tänder på.
  • Utövandet av en parafili får aldrig innehålla verkligt tvång; alla ingående parter måste vara överens.
  • Det finns parafilier för vilka en del av de ingående parterna inte kan förväntas fatta så pass sjävständiga beslut att ingående parter kan bli överens.

Till exempel lik har lite svårt att fatta sjävständiga beslut, men å andra sidan är lik bara en klump av kött: Ska det då även vara förbjudet att ha sex med en bit oxfilé?

Barn är en annan grupp som inte kan förväntas fatta självständiga beslut i och med att de är lättpåverkade och alltför formbara. Det finns säkert undantag, men jag väljer själv att bortse från dessa eventuella undantag.

CodeRedAlert skrev:
Jag pratar om konstiga sexuella parafilier som exempelvis thö internez är fullt av. Inte om det som övriga tråden handlar om. Eller are vi not misscommunicating here?

En MS-sjuk kvinna blev nyligen utsatt för en variant av det där där ovan av sin man tills hon dog.
När jag tänker på det blir det kortslutning i min hjärna. Ändå är det omöjligt att inte tänka, se det framför sig, undra vad den där mannen gör idag, hur deras barn har det osv.
Och ville jag ens veta? Nej, det ville jag inte. Men jag vet.

Parafilin är inte boven i dramat. Pjäsens skurk är snarare att han, som det tycks förutsättas, tvingade henne till det (om det nu var det han gjorde (kanske njöt hon lika mycket som han gjorde!?)). Och vad har det faktum att hon hade MS med saken att göra? Tände han på att assfista just MS-sjuka kvinnor? Dog kvinnan av rumpnävningen eller av sin MS?

Hade han månne förväxlat det med SM? :lol:

30 november 2010, 15:50
Medlem
Inlägg Re: Parafiliers vara och icke-vara!
Det har börjar kännas lite alltför grovt.

Är du säker på att det var multipel skleros och inte en förkortning för Mardröms-Sagg, aka avföring? Detektiven i mig säger att det handlar om koprofili.

30 november 2010, 18:31
Medlem
Det där specifika fallet ska finnas att läsa det mesta om på Flashback (givetvis).
Kvinnan var alltså svårt sjuk i MS (rullstolsbunden?) och kunde inte komma undan som jag förstod det (har ej läst FB-tråden) och skadorna hon fick var så omfattande att hon dog av dem (hörsägen egentligen, har ju inte velat läsa om det).
Mannen ifråga var/är alltså en sexuell sadist och vem vet vad mer(förutom nu även mördare).

Det är ett extremfall, ja och inte en vanlig parafili.

Men jag är rätt kluven till hela porrgrejen, oavsett om det handlar om in ut sprut, kvinnor som objekt eller olika parafilier in action.

Jag har vetskap om så sjuka saker så det blir, som sagt, kortslutning.
Kan man köra en total hårddisksrensning där uppe?

30 november 2010, 19:29
Moderator
:lol: Parafili, någon?

viewtopic.php?f=2&t=1926&p=14185#p14185
viewtopic.php?f=7&t=12&p=14187#p14187
viewtopic.php?f=7&t=1052&p=14188#p14188
viewtopic.php?f=22&t=1934&p=14189#p14189
viewtopic.php?f=4&t=1816&p=14190#p14190
viewtopic.php?f=2&t=1870&p=14191#p14191
viewtopic.php?p=14186#p14186
viewtopic.php?f=21&t=1939&p=14193#p14193
viewtopic.php?f=5&t=1921&p=14194#p14194

Para fyll ii, som dem finskom säger. ;)

(räddade mitt humör ikväll)

1 december 2010, 00:27
Medlem
:lol:

1 december 2010, 02:48
Medlem
Zombie skrev:
(räddade mitt humör ikväll)

(mitt mä) :) Det trodde jag inte en lagom böjlig kvist kunde göra! :)

1 december 2010, 10:33
Moderator
Nej, visst är det underligt. Att man kunde vara så kinky... :shock:

1 december 2010, 12:29
Medlem
dia3 skrev:
Det har börjar kännas lite alltför grovt.

Alltför grovt för vad?

2 december 2010, 04:56
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Men jag är rätt kluven till hela porrgrejen, oavsett om det handlar om in ut sprut, kvinnor som objekt eller olika parafilier in action.

Nä, porr är rätt trist, det är bara en massa konstiga ställningar, poser och grimaser och så ska det sprutas en massa hit och dit. Folk får för min del kolla på porr om de vill, men jag är inte så intresserad. Naken och glad räcker gott för min del.

2 december 2010, 05:35
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Det där specifika fallet ska finnas att läsa det mesta om på Flashback (givetvis).
Kvinnan var alltså svårt sjuk i MS (rullstolsbunden?) och kunde inte komma undan som jag förstod det (har ej läst FB-tråden) och skadorna hon fick var så omfattande att hon dog av dem (hörsägen egentligen, har ju inte velat läsa om det).
Mannen ifråga var/är alltså en sexuell sadist och vem vet vad mer(förutom nu även mördare).

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8323045.ab
Citera:
Livstid för tortyrmord på hustrun
Tack o lov.

23 december 2010, 19:18
Ny tråd Svara på tråd  [ 52 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.