Ny tråd Svara på tråd  [ 331 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 34  Nästa
Trubbel på sektforumet 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
CodeRedAlert skrev:
Heliora, jag BRYR mig. Men det räknas då inte? Vem är det som ska bry sig för att det ska kännas bättre?


Först bagatelliserar du det jag blivit utsatt för och verkar ta förövarens parti, och sen säger du att du "bryr dig"?


28 november 2010, 03:13
Medlem
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
Nu får jag visst inte skriva på Aspergerforum längre. Jag har blivit "tillfälligt avstängd" står det. !!!

Det är alltså helt okej att baktala andra inne på PA. För när man protesterar så blir man avstängd.


28 november 2010, 03:19
Medlem
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
Heliora skrev:
Nu får jag visst inte skriva på Aspergerforum längre. Jag har blivit "tillfälligt avstängd" står det. !!!

Det är alltså helt okej att baktala andra inne på PA. För när man protesterar så blir man avstängd.
Jag tror att de har stängt av dig för att du inte ska hetsa upp dig i onödan, en dag står det så det verkar rätt sannolikt oxå. Sen om det fungerar vettefan. Du har btw min sympati oxå.


CodeRedAlert skrev:
Tack!
Jag är faktiskt ihop med en feeder så allt är hans fel.

Edit: HA! Jag hann se.
Haha.. Ska försöka lära mig förhandsgranska någon gång. :oops:


28 november 2010, 03:30
Medlem
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
Heliora skrev:
CodeRedAlert skrev:
Heliora, jag BRYR mig. Men det räknas då inte? Vem är det som ska bry sig för att det ska kännas bättre?


Först bagatelliserar du det jag blivit utsatt för och verkar ta förövarens parti, och sen säger du att du "bryr dig"?

Jag bagatelliserar verkligen INTE!
:(

Som jag skrev till dig tidigare i PM, så undviker jag aktivt att ta någons parti då det utifrån sett inte finns en klar "förövare" att lägga skulden på.
Det innebär inte att jag bagatelliserar det du varit med om, tvärtom! Men du är inte det enda offret, som jag ser det.
Det förminskar inte ditt lidande och det du fått utstå att även den andra inblandade personen är ett offer inför sin egen oförmåga att skydda både sig själv som dig från sina tvångstankar och -handlingar.

Man måste försöka skilja på sak och person.
Och jag har även skrivit att jag inte alls är säker på att jag i liknande situation skulle kunna göra den distinktionen själv. Den är inte lätt att göra, det är jag medveten om. Kanske till och med omöjlig ibland?
Men jag försöker ändå ge en bild utifrån, så du får lite utrymme att se allt ur en annan synvinkel som belyser det något annorlunda och faktiskt kan hjälpa dig framåt. Skulle du verkligen må bättre av om alla går med på att din synvinkel är den enda rätta och du är det enda offret?

Men.
Nu är jag väldigt hård! :(
Det här är kanske inte ens rimligt eller konstruktivt att begära av dig eller egentligen någon.
Du har varit med om något riktigt, riktigt hemskt och otroligt jobbigt och det har fått alltför stora konsekvenser för dig.
Det är jag uppriktigt ledsen över, Heliora!
Jag önskar att jag kunde göra något konkret för att få dig att må bättre.
Du vet var jag finns om du kommer på något.


28 november 2010, 03:35
Medlem
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
Fan vilket svammel jag lyckas producera!

Förtydligande: Ingen vinner på att leta efter en syndabock. Det gör inte bördan lättare att bära, det gör inget ogjort och leder inte till något konstruktivt alls.


28 november 2010, 03:39
Medlem
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
Inaktiv forummedlem skrev:
Och hos flata PA-medlemmar som har accepterat oegentligheter utan att trycka på knappen.


Känner mig lite skyldig där. Jag borde insett vem den där tråden syftade på för länge sedan, men tyvärr så läste jag inte så mycket på PA. Det gör ju oxå att avstängningen därifrån inte betyder så mycket heller.


28 november 2010, 03:43
Moderator
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
CodeRedAlert skrev:
Fan vilket svammel jag lyckas producera!

Förtydligande: Ingen vinner på att leta efter en syndabock. Det gör inte bördan lättare att bära, det gör inget ogjort och leder inte till något konstruktivt alls.

I den mån du menar allvar med "svammel": jag som tyckte det var ännu ett sånt där CRA-inlägg jag hade önskat jag hade kunnat formulera.

Dessutom håller jag med.


28 november 2010, 03:50
Medlem
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
Zombie skrev:
CodeRedAlert skrev:
Fan vilket svammel jag lyckas producera!

Förtydligande: Ingen vinner på att leta efter en syndabock. Det gör inte bördan lättare att bära, det gör inget ogjort och leder inte till något konstruktivt alls.

I den mån du menar allvar med "svammel": Jag som tyckte det var ännu ett sånt där CRA-inlägg jag hade önskat jag hade kunnat formulera.

Dessutom håller jag med.

Inte svammel när det kommer till sakinnehållet! Utan just att jag inte lyckas fånga rätt ton, känns det som, utan kanske bara råkar såra Heliora ännu mer.
Och det är det sista jag vill.

(Förresten verkar jag fått hybris - vem är jag att ställa mig mitt i pannkakan på detta viset och låtsas allvetande? Förlåt om jag framstår/framställer mig så. Det är inte min mening.)


28 november 2010, 03:57
Moderator
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
Inaktiv forummedlem skrev:
Poängen är ju att konflikten mellan Heliora och Kahlokatt är välkänd från Aspergerforum, eftersom de båda kontrahenterna har skrivit om konflikten i flera trådar. Det är därför en no-brainer att det är just Heliora som Kahlokatt har refererat till. Detta måste vara uppenbart för Titti. Hennes bortförklaringar är problematiska.

Dålig mentaliseringsförmåga, bäste herr Asparagus. De trådar du har sett, stött på, letat upp, intresserat dig för, som har fastnat i ditt minne, eller vad som nu är tillämpligt, är inte nödvändigtvis desamma som för vem som helst annan medlem av vare sig forumet eller PA.

Flera forumister har ju till och med vittnat om att de inte har haft en susning om detaljerna i det här, eller på sin höjd en så vag att den hade kunnat vara helt felaktig. Därtill kommer säkert ett mörkertal.


28 november 2010, 03:57
Moderator
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
CodeRedAlert skrev:
Utan just att jag inte lyckas fånga rätt ton, känns det som, utan kanske bara råkar såra Heliora ännu mer.
Och det är det sista jag vill.

Vet ju inte vilken ton som sjöng i ditt huvud. Men som sagt, den jag hörde var ren nog att göra mig avundsjuk.

Såra Heliora är det sista jag heller vill.

Men sådant här är svårt att skriva om. Skitsvårt att träffa rätt ton i, hur väl värt att säga det man säger än är.

CodeRedAlert skrev:
(Förresten verkar jag fått hybris - vem är jag att ställa mig mitt i pannkakan på detta viset och låtsas allvetande? Förlåt om jag framstår/framställer mig så. Det är inte min mening.)

Tack alla goda makter för de få som finns, som har kunskap och värme nog att omfatta alla, och som tar risken och ställer sig mitt i smeten, fast de har mycket nog att stå i ändå.


28 november 2010, 04:04
Ny tråd Svara på tråd  [ 331 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 34  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron