Ny tråd Svara på tråd  [ 331 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 34  Nästa
Trubbel på sektforumet 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
Uppmanar man till spridning av PA-material utanför PA ska man inte vara med där på väldigt lång tid framåt, det är en sak man lugnt kan fastslå.

Fullständigt oavsett vad man tycker finns det snyggare och fulare sätt att hantera saker. Att bemöta något man anser är fult* med något som utan minsta tvekan är fult, är fult.

------------
*Jag säger ingenting om ifall det också är fult eller inte, bara att det inte står klart för alla om eller hur fult det isåfall skulle vara.


27 november 2010, 16:36
Medlem
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
CodeRedAlert, du skriver att du träffat mig, men jag vet inte vem du är. Vet inte vilket nick du har på aspergerforum.

Som sagt, visst är det en ångestfylld tråd, men ger ångest rätt att baktala andra? Och bara för att h*n skriver mer illa om sig själv än om mig, så räknas det alltså inte - tycker du - ATT h*n skrivit om mig och av och till förtalat mig?

Tråden handlar om personens "problem" med mig och h*n har diskuterat det vitt och brett i tråden. Det är ett regelbrott enligt PA, men eftersom mitt nick inte nämns så är det helt okej. Att nämna nick eller namn står dock inte med som en begränsning i PA:s regler. Du visste inte att det var mig det gällde, men det gjorde som sagt flera andra. Och jag har inte en chans att försvara mig!

Jag skulle vilja försvara mig här och nu, men i så fall beter jag mig ju lika illa som personen själv. Så jag kan inte försvara mig och det känns fruktansvärt orättvist! Men jag kan iallafall säga att hade jag vetat om denna tråd så hade jag sagt upp bekantskapen med människan långt mycket tidigare än vad jag gjorde.


27 november 2010, 16:39
Medlem
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
CodeRedAlert skrev:
rdos skrev:
CodeRedAlert skrev:
Du är en riktig tomte, vet du det?

Sluta intrigera era helveten!


Tomte? Nej, jag har inte klätt ut mig till tomte än. :mrgreen:

Jag blev involverad i detta pga jag känner Heliora sedan länge och ville hjälpa henne.

Du hjälper inte henne i och med det här - TVÄRTOM!!!


Jag är VÄLDIGT tacksam över rdos involvering, så det har hjälpt mig jättemycket. Att ha någon som VÅGAR stå upp för en, det är civilkurage, det! I nöden prövas vännen och rdos har verkligen visat sig vara en sann vän! Jag beklagar att han själv råkat illa ut nu för min skull.


27 november 2010, 16:52
Medlem
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
Usch, vad jag inte vill blanda in mig i alla konflikter som en fånig diplomatwannabe! Och så gör jag det ändå. :(

Heliora:
Som jag ser det så finns det ingen anledning för dig att ens känna ett behov av att försvara dig mot någonting!
Det är det sista du ska behöva göra när det helt uppenbart handlar om någons ångestfyllda tankar som olyckligtvis projicerades på din person (vilket dessutom för de flesta antagligen gick upp först nu). Tankar som inte ens var relevanta från första början, vilket framgick med en väldigt klar tydlighet.

Jag är osäker var man kan dra en lämplig gräns. Jag påstår inte att ingen gjort fel. Men jag kan inte heller med säkerhet säga att någon faktiskt handlat fel.
Det jag med säkerhet vet är att du inte får ta åt dig på detta sätt!
Och att jag mer eller mindre föraktar folk som hejjar på när det gäller sådana här saker. Det gör mig faktiskt oändligt ledsen. För både din och trådskaparens del.

En stor del av den kommunikation vi med AS tydligen ägnar oss åt är misskommunikation. Det borde ge en fingervisning om vad som hänt här.

Och nej, det som rdos ägnar sig åt här ÄR INTE ETT PROV PÅ CIVILKURAGE!
Man trampar varken på en som redan ligger ner eller någon som nästan gör det.

OBS! Jag är på ingens och allas sida.


27 november 2010, 17:12
Medlem
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
Upprinnelsen var ju att jag ville kolla det Heliora påstod i sin första post på forumet. Det gjorde jag, och fann den tråd vi talar om. Sedan spårade det hela ut på AF genom att jag blev utslängd ifrån PA och dessutom fick en varning. För att jag var nyfiken. Dessutom så kunde ju inte Heliora själv kolla vad som stod i tråden då hon nekats tillgång till PA. Så på ett ungefär är bakgrunden.


27 november 2010, 18:08
Moderator
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
Även om jag inte skulle ha tyckt din uteslutning var befogad när den gjordes så har du ju själv bevisat att den var det genom följande inlägg i den här tråden:
rdos skrev:
Om man bytt namn på den så kan man antagligen fortfarande hitta den genom att leta efter titeln "******". Sista posten var i början av juli. Så jobba på, och spara den gärna! :mrgreen:

Tvi helvete för en sådan hänsynslöshet mot en medforumist! Och fler än bara den.

Och obs. det här är inte riktat mot Heliora. Hon är också ett offer i sammanhanget. Men ditt sätt att vara lojal med en vän: på andra människors bekostnad...


27 november 2010, 18:20
Medlem
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
Jag måste ju göra mig skyldig till ett brott när jag fått ett straff, Det var därför lämpligt att posta länken här för att så att säga göra mig förtjänt av varning och uteslutning ifrån PA. Och jag har fortfarande inte nämnt några namn, och enbart medlemmar på PA kan läsa tråden och ta reda på vem det är.


27 november 2010, 19:02
Moderator
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
1. Det sättet att reagera, med att utan eftertanke bara trappa upp och trotsa, gör ju att man måste se upp i förväg med vad man släpper in dig i om man inte vill dra på sig problem.

2. Du uppmanar folk att från en hemlig avdelning föra ut och spara privat material om andra än dig själv. Det är vad jag kallade det för. Även om du vill trappa upp och trotsa finns det säkert sätt som åtminstone bara indirekt drabbar tredje part.


27 november 2010, 19:28
Medlem
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
http://www.aspergerforum.se/jag-tar-mit ... 18059.html

Med hänsyn till omständigheterna tycker jag det är utmärkt att Kahlokatt går ut och säger att det är hon som har startat den PA-tråd som diskuteras. Poängen är ju att konflikten mellan Heliora och Kahlokatt är välkänd från Aspergerforum, eftersom de båda kontrahenterna har skrivit om konflikten i flera trådar. Det är därför en no-brainer att det är just Heliora som Kahlokatt har refererat till. Detta måste vara uppenbart för Titti. Hennes bortförklaringar är problematiska.


28 november 2010, 01:42
Medlem
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
Inaktiv forummedlem skrev:
[...] det är utmärkt att Kahlokatt går ut och säger att det är hon som har startat den PA-tråd som diskuteras.

Därmed inkasserar hon också några tusen tycka synd om-poäng. Kanske var det meningen från början.


28 november 2010, 01:46
Ny tråd Svara på tråd  [ 331 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 34  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron