Ny tråd Svara på tråd  [ 331 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 34  Nästa
Trubbel på sektforumet 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Trubbel på sektforumet
Det fina och seriösa sektforumet Aspergerforum (där jag inte längre skriver inlägg) har tydligen råkat i blåsväder. Jag citerar Helioras trådstart i sin helhet.

http://www.aspergerforum.se/fortal-och- ... 18042.html
Heliora (2010-11-27 3:11:24) skrev:

Nu har jag fått nog av detta forum! Jag vill utfärda en kraftig varning till de som ännu inte reggat sig här men som funderar på det, och till de här som inte är med i PA. Det här forumet har en hemlig klubb som bara vissa får vara med i, moderatorerna har omröstningar om vilka som skall få vara med och inte, och där man dessutom kan snacka skit om de som inte är med.

Jag har nekats tillträde till PA, men det har kommit till min kännedom att en medlem där pratat skit om mig under flera månaders tid! H*n har inte nämnt mitt nick, men i övrigt skrivit så pass öppet att många har vetat att det är mig det gäller. Flera har t.o.m varit med och diskuterat om mig - med eller utan att veta att det handlar om mig. En hel jättelång tråd som i princip bara handlar om mig! Det här känns fruktansvärt obehagligt!

Alien som är ansvarig moderator för PA är mycket väl medveten om att det är mig personen menar i sin månaders långa tråd, men har inte gjort ett dyft. Detta har alltså godkänts, trots att det enligt PA:s regler inte är tillåtet att diskutera medlemmar som inte är med på PA. Flera stycken vet om att det är mig det gäller, men ingen har ens protesterat med ett ord.

I PA:s regler står det: • tala aldrig om någon där som inte är medlem i PA.
Det står ingenting i reglerna om att det skulle vara begränsat av att nämna folk vid nick eller namn. Det behövs inte heller något nick ibland för att andra skall veta vem man pratar om. Personen i fråga har iallafall diskuterat mig inne på PA under flera månaders tid (ca februari-juni) - vilket i sig är ett regelbrott enligt ovannämda. Sedan har det av och till rentav pratats illa om mig också. Och folk har varit med och diskuterat, med eller utan att känna till att det gäller mig (en person vet jag iallafall är medveten). Detta känns mycket obehagligt och jag har inte en chans att försvara mig!

Hur har detta kunnat ske??? Varför gäller inte forumreglerna inne på PA?

Jag är fullständigt chockad!!! Jag har aldrig varit med om något större svek! Man känner sig väldigt utsatt och jag mår väldigt dåligt av detta.


27 november 2010, 10:42
Medlem
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
Jag är lite osäker på vilken tråd som menas, men jag har PMat Heliora på Facebook.


27 november 2010, 11:02
Medlem
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
Jag vet precis vilken tråd som avses, men eftersom någon moderator stängt av mig ifrån PA så kan jag själv inte längre se den. Kan PMa länk till intresserade (ni måste vara med i PA för att kunna läsa).


27 november 2010, 15:06
Medlem
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
rdos (som inte är min källa) har hittat tråden och Titti påstår att min källa ljuger och att det inte finns någon sådan tråd. :o

Någon som är schysst får gärna anmäla tråden i PA, min källa vill inte göra det (eftersom den är rädd att bli upptäckt). Någon kan också för säkerhets skull spara tråden som bevis, eftersom Titti hävdar att den inte finns.


27 november 2010, 15:21
Medlem
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
Jag anmälde den innan jag blev utesluten, men som jag uppfattar det hela så tänker Titti inte gör något åt detta (hon påstår att det inte går att identifiera dig).

Men med tanke på Tittis sätt på AF så tänker jag posta länken här oxå:
http://www.aspergerforum.se

De som är med på PA, och vill kolla rimligheten av det som påstås, kan läsa själv.

Pekade om länk till sajtens startsida.
/admin


27 november 2010, 15:29
Medlem
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
Det är viktigt att spara tråden innan hon raderar bevisen som hon gjorde med en av mina trådar, som ni säkert minns.


27 november 2010, 15:35
Medlem
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
2 late.

rdos skrev:
Men med tanke på Tittis sätt på AF så tänker jag posta länken här oxå:
http://www.aspergerforum.se

De som är med på PA, och vill kolla rimligheten av det som påstås, kan läsa själv.

Tråden existerar inte.

Pekade om länk till sajtens startsida.
/admin


27 november 2010, 15:36
Medlem
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
sugmundfreud skrev:
rdos skrev:
Men med tanke på Tittis sätt på AF så tänker jag posta länken här oxå:
http://www.aspergerforum.se

De som är med på PA, och vill kolla rimligheten av det som påstås, kan läsa själv.

Tråden existerar inte.


Helvete, hann någon spara den?

Pekade om länk till sajtens startsida.
/admin


27 november 2010, 15:36
Medlem
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
Jag hade ingen aning om vem som åsyftades i den tråd jag tror det handlar om (förrän precis nu).
Inte heller tycker jag att det som skrivs där är på något sätt att "prata skit" om en utpekad person såsom avses här.

Heliora, det är en väldigt ångestfylld tråd och har egentligen inte med dig personligen att göra, som jag ser det.
Det finns ingen anledning att bli så här upprörd och det säger jag i all vänskaplighet!
Fattar också att allt blir tusen resor värre när man känner sig utpekad och detta bakom ens rygg. Men det är inte det som avsågs i den tråden, tvärtom.

Sedan kan man diskutera om alla följt regelverket till punkt och pricka men det kanske är en annan fråga.


27 november 2010, 15:37
Medlem
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
Om man bytt namn på den så kan man antagligen fortfarande hitta den genom att leta efter titeln *****. Sista posten var i början av juli. Så jobba på, och spara den gärna! :mrgreen:

Trollade bort ett trådnamn.
/admin


Senast redigerad av rdos 27 november 2010, 15:41, redigerad totalt 1 gång.



27 november 2010, 15:40
Ny tråd Svara på tråd  [ 331 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 34  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron