Ny tråd Svara på tråd  [ 162 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 17  Nästa
Nallens problem med kvinnor - fortsättning från AF 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Nallens problem med kvinnor - fortsättning från AF
CodeRedAlert skrev:
På ytan stämmer det kanske att mannen förväntas visa sitt intresse betydligt tydligare. Men egentligen är det oftast kvinnan som väljer vem som ska få uppvakta henne. Fast vi får det att se ut som motsatsen.

Jo, det är sant. Fast jag menade att när väl en kille uppfattat att någon sänder ut subtila signaler om intresse så ligger i princip resten på killen. Han måste börja prata med henne och ge henne olika förslag, annars händer inget mer. Det är väl dessa saker man oftast kallar för att "ragga". Hela det verbala initiativet ligger på killen, och med förslag antar jag att Nallen menade verbala förslag.

Men nu pratar vi alltså om NTs. För aspies ser det ofta inte alls ut så där. Vi missar inga signaler, utan vi delar inte de signaler som NTs använder utan har egna (som NTs inte har en susning om vad de betyder).

23 november 2010, 07:41
Medlem
Ufo skrev:
nallen skrev:
0 - jag vill som bekant inte ha fler vänner.
En sexuell relation är en utveckling av vanlig vänskap. Utan vänner kommer du inte få sex.

Det kan det vara. Det kan iaf vara en bra inkörsport om man föredrar lite mer udda kvinnor. Själv har jag avgjort fler kvinnliga vänner än manliga. Jag har liksom inte heller speciellt mycket gemensamt med de flesta NT-killar som bara tänker på lagsporter, krograggande och resor till sydliga länder.

23 november 2010, 10:43
Medlem
Schueberird skrev:
Det kan vara tvärtom också - det finns många som träffas och bara har sex, och sedan om sexet är bra kanske de fortsätter träffas och har sex. Det kan till och med vara så att de inte alls kommer överens, men att sexet är så bra att det räcker med det. Vänskap kan också utvecklas utifrån att de träffas regelbundet och har sex.

Då pratar vi nog mest om NTs, eller iaf folk jag tror mig ha väldigt lite gemensamt med.

23 november 2010, 10:45
Medlem
rdos skrev:
Då pratar vi nog mest om NTs, eller iaf folk jag tror mig ha väldigt lite gemensamt med.

Det är mycket möjligt, men jag vet att det förekommer. Jag känner till en kvinnlig person med en massa diagnoser, däribland AS, som gillar "pang på rödbetan"-sex (det vill säga utan hela förförelsebiten med romantik, presenter och uppmärksamhet) - och mer eller mindre anonymt sex.

23 november 2010, 14:11
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Men alltså, jag tror att du kanske missar de tillfällen du får, nallen!

Det tror jag inte, men det beror självklart på vad vi menar med "tillfällen" Jag hävdar bestämt att om jag "missat" det så har jag inte fått något erbjudande - och har följaktligen inte heller haft något tillfälle att tacka ja.

CodeRedAlert skrev:
Har du koll på alla subtila signaler när någon blir intresserad av dig? Det är ju här vårt problem ofta ligger.

Jag kan inte "subtila signaler". Om hon inte kommer och säger något direkt, så har jag inte fått nåt "erbjudande" enligt ovan.

CodeRedAlert skrev:
Är du ute i sociala "nöjesmiljöer" alls eller hur ser det ut rent praktiskt?

Jag går ut för att äta och dricka kvalitets-öl emellanåt, då förväntar jag mig att inte bli störd.
Jag går sällan, men ibland, ut för att ragga - då blir jag sur (och sen trasig) när jag inte får nåt.

23 november 2010, 17:32
Medlem
Schueberird skrev:
[...] en kvinnlig person [...] som gillar "pang på rödbetan"-sex (det vill säga utan hela förförelsebiten med romantik, presenter och uppmärksamhet) - och mer eller mindre anonymt sex.

Det är väl en eller några sådana som jag behöver.

23 november 2010, 17:35
Medlem
nallen skrev:
Jag kan inte "subtila signaler". Om hon inte kommer och säger något direkt, så har jag inte fått nåt "erbjudande" enligt ovan.
Att du inte ser "lägger märke till" är inte samma sak som att du inte får dessa signaler.

23 november 2010, 17:38
Medlem
Praktiskt är det EXAKT samma resultat för mig.

23 november 2010, 17:41
Medlem
nallen skrev:
Praktiskt är det EXAKT samma resultat för mig.

Men varför bete sig som en blind tittandes efter någon som vinkar?
Du kan stå där med din blindkäpp i hundra år, ögonen kommer inte växa ut för det.
Har du AS har du problem med de subtila signalerna.
Jag tror du behöver byta strategi.

23 november 2010, 17:53
Medlem
Det finns ju inget annat att göra såvitt jag förstår.

23 november 2010, 19:02
Ny tråd Svara på tråd  [ 162 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 17  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.