Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Heminredning och sånt, bilder.
Författare |
Meddelande |
sugmundfreud
 Medlem
|
 Re: Heminredning och sånt, bilder.
Det är en faktor, men jag tycker även att parkettgolv är hiskeligt fula. Och så har jag datorplatsen i vardagsrummet, rull rull. Till sist blir det en ring under stolen av bortnött lack. Visst, man kan ha en matta under, men då blir det mer svårstädat. Jag vill kunna spilla, ha djur, gå runt med skor, gå runt nyduschad med blöta fötter osv utan att tänka oooh, parketten, parketten, hjelp nu droppade det på den  . Min mamma kommer att göra det. Troligtvis med minimal hjälp från mig. Jag måste dock dra ner de gamla tapeterna först, ta bort golvlisterna och ha dit mattläggare. Det blir troligen en linoleummatta som går i en lila eller vinröd ton.  Denna kanske. Har du bilder på ditt sovrum?  . Jag hade röda läslampor förut, men de var så rappliga (Ikea). Ska söka nya på second hand, det blir troligtvis röda eller orange eller lila. Och så har jag röda bordslampor. Håller med om att det ska vara rödaktigt sken som mysbelysning i sovrum.
|
22 november 2010, 21:11 |
|
 |
sugmundfreud
 Medlem
|
Coolt, är det en isglass du tänker på?
|
22 november 2010, 21:16 |
|
 |
dia3
Medlem
|
Japp. Daffy Duck var på omslaget om jag minns rätt, något du känner igen?
|
22 november 2010, 22:23 |
|
 |
Krigarn
Medlem
|
Jag är inte någon expert på heminredning på minsta vis, men en tumregel är att försöka ha en eller ett par färgskalor i ett rum, och inte hundra olika färger i ett och samma rum.
Hellre kasta än samla på sig en massa skit, men det är vad jag tycker. Rena ytor är också behagligt för en intryckskänslig aspie. Man ska slänga saker man inte gillar sägs det ofta och det tror jag stämmer. Saker man tycker är fula sprider ngn slags dålig energi och man går och irriterar sig på dem. Har själv flyttat nyligen och märkt att jag trivs bättre i mindre lägenhet. Färgerna är också ok så jag måste inte måla om.
Jag skulle slänga soffbordet om jag vore du, det är verkligen 80-tal men det är bara min personliga smak.
|
23 november 2010, 02:53 |
|
 |
Krigarn
Medlem
|
Ach so! Das ist alltzå Dr. Sugmund Freuds gemütliche väntraum.
|
23 november 2010, 02:57 |
|
 |
sugmundfreud
 Medlem
|
Hahaha, du jag tror vi är inne på samma linje där. Jag vill skapa lite av en 70-talskänsla. Soffan hänger löst också. Soffa, bord och taklampa är från tidigt 80-tal  . Soffan är dock en bra hundsoffa, behöver inte vara rädd om den. Farsan försökte ge mig ett köksbord i glas också. Ett med skarpa kanter. Nej far, jag har damp gubevars, sade jag. Man gör ju bara illa sig på glasbord. Och den som är över cirka 178 lång slår huvudet i glaslampan också.
|
23 november 2010, 05:03 |
|
 |
dia3
Medlem
|
Jag föreslår att du skaffar gröna färger. Det kan skänka frid i olika sammanhang, vem vill mötas av rödljus ifall man skulle må dåligt? Jag kan försöka hitta sådant som gör en glad, du får gärna tipsa på saker själv.
|
23 november 2010, 05:30 |
|
 |
dia3
Medlem
|
Har du en digital fotoram suktmunfreud? =) Sånt är flexibelt och är man på energihumör kan man snabba upp hastigheten på bildväxlingen och ha musik i bakgrunden. Behöver man varva ner kan man använda en fade-växling i lugnt tempo med dimmat ljus. Sånt GÖR skillnad, iaf på mig.
Har du dimmer i lampan förresten?
|
23 november 2010, 05:38 |
|
 |
sugmundfreud
 Medlem
|
Ingen dimmer i någon lampa, jag tycker de surrar så förfärligt. Dock har jag en cool LED lampa som skiftar genom hela färgspektrat. Rätt mysigt faktiskt. Grönt blir det nog på filmväggen tror jag. Grönt eller grått. Funderar även på att ha tre färger bakom soffan, orange, lila, grön. Eller ha en grön cirkel vid datorplatsen.
|
23 november 2010, 05:52 |
|
 |
dia3
Medlem
|
Såhär såg glassen ut  Fast rund.  Vad tycker du om ryamattor? Finns tjocka, grova (inte små hårstrån) som man kan ha kontorsstolen och fötter på, det är inte så krångligt som det låter.
|
23 november 2010, 06:13 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|