Ny tråd Svara på tråd  [ 162 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Nästa
Nallens problem med kvinnor - fortsättning från AF 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Nallens problem med kvinnor - fortsättning från AF
Timeless skrev:
Jag tror det är vanligare för män att ha dessa känslor/tankar än vad det är för kvinnor och som sagt tror jag de uppkom i takt med att vi började gå långa sträckor, ju längre vi gick desto värre blev tankarna, alltså varken en homo-sapiens eller NPF-fråga för mig.

Jo, det tror jag oxå. Hos kvinnor som ärvt det här ser man snarare en tendens att ha flera bindningar samtidigt, medan killarna lättare blir fixerade vid en enda. Iaf när de är i 20-års åldern. Det kan vara så att denna tendens försvinner när de blir 30+.

Och män i arten Homo sapiens neurotypical är mest ute efter erövringar och vill väldigt ogärna binda sig. Alltså det motsatta förhållandet.

22 november 2010, 21:56
Medlem
Jag trodde väl att jag glömt nåt...

rdos skrev:
[H]an förkastar alla förslag om att involvera sig i en ny relation.

Jag har inte förkastat nåt i och med att jag inte fått några erbjudanden.

Däremot har jag svårt att se att det skulle gå att hålla ihop nåt varaktigt såpass trasig som jag är - och då blir jag ju ännu sämre efteråt.

Å tredje sidan blir jag ju sämre dag för dag av den rena bristen också. Jag vet inte om det finns nån break even-point och var den ligger i så fall.

22 november 2010, 22:08
Medlem
nallen skrev:

Men Nallen då. Det fungerar inte så. Man får inte erbjudande ifrån tjejer utan vidare. Det är KILLAR som förväntas ragga på tjejer i vårt art, och erbjuda allt möjligt. Och de som skulle kunna ställa upp med erbjudande är de som vill ha ett emotionellt band först, så de missar du oxå om du inte vill ha ett förhållande.

nallen skrev:
Däremot har jag svårt att se att det skulle gå att hålla ihop nåt varaktigt såpass trasig som jag är - och då blir jag ju ännu sämre efteråt.

Där har du en poäng. Det är ju du själv som får avgöra vad du klarar av.

22 november 2010, 22:24
Medlem
Hur mycket jobbar du med att införskaffa nya kvinnliga vänner?
Sådana du umgås med utan att blanda in relationer o annat krafs med.

22 november 2010, 23:45
Medlem
0 - jag vill som bekant inte ha fler vänner.

23 november 2010, 00:13
Medlem
nallen skrev:
0 - jag vill som bekant inte ha fler vänner.
En sexuell relation är en utveckling av vanlig vänskap. Utan vänner kommer du inte få sex.

23 november 2010, 00:25
Medlem
Det kan vara tvärtom också - det finns många som träffas och bara har sex, och sedan om sexet är bra kanske de fortsätter träffas och har sex. Det kan till och med vara så att de inte alls kommer överens, men att sexet är så bra att det räcker med det. Vänskap kan också utvecklas utifrån att de träffas regelbundet och har sex.

23 november 2010, 00:48
Medlem
Schueberird skrev:
Det kan vara tvärtom också - det finns många som träffas och bara har sex, och sedan om sexet är bra kanske de fortsätter träffas och har sex. Det kan till och med vara så att de inte alls kommer överens, men att sexet är så bra att det räcker med det. Vänskap kan också utvecklas utifrån att de träffas regelbundet och har sex.

Nu pratar du väl om kärlek.

23 november 2010, 00:52
Medlem
rdos skrev:
nallen skrev:

Men Nallen då. Det fungerar inte så. Man får inte erbjudande ifrån tjejer utan vidare. Det är KILLAR som förväntas ragga på tjejer i vårt art, och erbjuda allt möjligt. Och de som skulle kunna ställa upp med erbjudande är de som vill ha ett emotionellt band först, så de missar du oxå om du inte vill ha ett förhållande.
På ytan stämmer det kanske att mannen förväntas visa sitt intresse betydligt tydligare. Men egentligen är det oftast kvinnan som väljer vem som ska få uppvakta henne. Fast vi får det att se ut som motsatsen.
(Eller vi är felaktigt, själv har jag aldrig fattat exakt hur man maskerar det där så har nog varit alltför tydlig eller också dolt mitt intresse helt, beroende på man och situation.)

Men alltså, jag tror att du kanske missar de tillfällen du får, nallen!
Har du koll på alla subtila signaler när någon blir intresserad av dig? Det är ju här vårt problem ofta ligger.
Är du ute i sociala "nöjesmiljöer" alls eller hur ser det ut rent praktiskt?

23 november 2010, 02:29
Medlem
Ufo skrev:
Nu pratar du väl om kärlek.

Nej.

23 november 2010, 02:47
Ny tråd Svara på tråd  [ 162 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.