Ny tråd Svara på tråd  [ 162 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Nästa
Nallens problem med kvinnor - fortsättning från AF 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Nallens problem med kvinnor - fortsättning från AF
OK, så Nallen lyckades alltså straffa ut sig precis innan jag skulle skriva en teori om varför han är som han är. Fast det kan ju vara minst lika bra att köra vidare här.

Enligt Nallen själv så har han alltså inte lyckats "komma över" en relation för 8 år sedan (detta skrev han som en bisats på några av de sista sidorna i tråden på AF). Han hävdar oxå att det tar månader att "komma över" ett misslyckande där han inte fäst sig vid tjejen ifråga. Tror det är här vi ska börja istället för raggningsteknik och ONS.

Teori: Nallen är fortfarande emotionellt bunden till tjejen som han bröt upp med för 8 år sedan. Det är därför han förkastar alla förslag om att involvera sig i en ny relation. Men samtidigt så behöver han sex, och det kan hon inte leverera (de har ju brutit upp). Då tänker han sig istället att han kan skaffa sig sex ifrån villiga honor som säger sig gilla sex (antagligen något han hört någonstans). På så vis så kan han hålla kvar sin relation ifrån 8 år sedan, men ändå tillfredställa sina sexuella behov. Iaf i teorin.

Problem: Kvinnor känner på sig när en man inte vill envolvera sig emotionellt, så därför är detta ett döffött projekt. Det fungerar inte ens för ONS, eftersom kvinnor även då vill ha bekräftelse.

Fråga till Nallen: Hur stor chans tror du att det är att tjejen du fortfarande är kär i kommer tillbaka till dig inom 10 år givet att det nu gått 8 år? Denna fråga är för att checka om du verkligen är så logisk som du påstår. Om du svarar mindre än 1%, varför ger du helt enkelt inte upp och skaffar dig en ny kvinna istället?

22 november 2010, 10:57
Medlem
Inlägg Re: Nallens problem med kvinnor - fortsättning från AF
Den chansen är 0, hon finns ju inte längre - personen är idag gift med en annan och har två barn.

Jag trodde nästan att du fattat att de känslorna inte är nåt jag rår över. Det går, om man är uppmärksam, att avstyra nya känslor då de försöker göra sig gällande - de som redan finns har jag tyvärr ingen kontroll över alls (och, jo, det stör mig enormt).

Vad det gäller att det finns tjejer som säger sig "älska sex" så har ett antal sagt det, ordagrannt. Dock är det inte det dom menar verkar det, utan snarare att de älskar uppmärksamhet, smicker och presenter.

22 november 2010, 16:02
Medlem
Om problemet ligger i att du inte kunnat släppa att det tagit slut för 8 år sedan, är det nog där du skall jobba. Hitta metoder att kunna släppa det.
Inte enbart för att kunna fixa sex, även för det inre lugnet.

22 november 2010, 16:22
Medlem
Även om du vore rockstjärna och Sveriges snyggaste kille, så skulle all sex du då skulle kunnat få inte löst något ö.h.t. Din fixering vid den där tjejen skulle ha bestått ändå.

Har egen erfarenhet av det här fenomenet. Jag sällskapade med en tjej under gymnasietiden, och när skolan tog slut (och vi inte träffades med), så vägrade jag inse att det inte skulle bli något mer. Det var kring 1980. Det var inte förrän ungefär tio år senare som jag började bli intresserad av tjejer igen. Efter ett fiasko till 1991, där jag snarare blev förbannad än fixerad, så upprepades inte fenomenet. Istället gick jag in för att hålla mig lite mer neutral och inte låta känslorna ta överhanden för mycket och för tidigt. Det funkade faktiskt. Därav som jag tidigare skrev på AF att det är bättre att utgå ifrån vänskap (för egen del) för att inte hamna ljusår före tjejen i emotionell bindning (och riskera att hamna i en fixering om hon gör slut).

Det finns två möjliga lösningar på ditt problem:
1. Inse att du varken är monogam eller ens seriemonogam. Att inte vara monogam är nämligen relaterat till att få sådana här låsningar. Jag känner nog ingen som har sådana drag som inte oxå har förmåga att vara kär i flera personer på en gång.

2. Försök att bli av med din fixering på något annat sätt.

De som påstår att det här är irrationellt beteende tar fel. Det är högst rationellt för våra gener, men det är dysfunktionellt bland NTs. Det som gör det rationellt är avsaknad av monogami.

22 november 2010, 20:47
Medlem
Häng inte upp dig på henne nu. Jag förväntar mig inte att ett vettigt sexliv ska lösa nåt annat än just sexbehovet och till en viss del släcka tristessen. Det räcker. Det viktiga är att det inte sker nåt oplanerat, så jag riskerar att bli mer skadad.

22 november 2010, 21:02
Medlem
nallen skrev:
Vad det gäller att det finns tjejer som säger sig "älska sex" så har ett antal sagt det, ordagrannt. Dock är det inte det dom menar verkar det, utan snarare att de älskar uppmärksamhet, smicker och presenter.
Det ena är ett slags förspel och det andra är belöningen, kan inte säga att jag är särskilt bra på att smickra tjejer men detta har jag inte missat iaf.

Har också haft ett förhållande som fastnat i skallen ett antal år, det är rätt lustigt med såna minnen som kommer upp och de är allt för förskönande för att vara realistiska. Min teori är att de finns kvar sedan då vi ramlade ned ifrån träden och började vandra långa sträckor. För att man skulle återkomma till "flocken" som kanske inte har lika lätt för att förflytta sig från trakter där resurserna är knapra så har man en massa hjärnspöken som förföljer en hela livet. Egot skulle annars göra att man bara går dit där det är grönast hela tiden.

Senast redigerad av Timeless 22 november 2010, 21:28, redigerad totalt 1 gång.

22 november 2010, 21:25
Medlem
nallen skrev:
Det viktiga är att det inte sker nåt oplanerat, så jag riskerar att bli mer skadad.
oplanerat?
Då återstår ju bara fröken höger.

Du skall nog träna dig i att HANTERA oplanerade saker istället.

22 november 2010, 21:26
Medlem
Ufo skrev:
Du skall nog träna dig i att HANTERA oplanerade saker istället.

Medhåll. Oplanerade saker är oftast trevliga. Speciellt om det inte är NTs som hittar på dem.

22 november 2010, 21:30
Medlem
Timeless skrev:
Har också haft ett förhållande som fastnat i skallen ett antal år, det är rätt lustigt med såna minnen som kommer upp och de är allt för förskönande för att vara realistiska.
Min teori är att de finns kvar sedan då vi ramlade ned ifrån träden och började vandra långa sträckor. För att man skulle återkomma till "flocken" som kanske inte har lika lätt för att förflytta sig från trakter där resurserna är knapra så har man en massa hjärnspöken som förföljer en hela livet. Egot skulle annars göra att man bara går dit där det är grönast hela tiden.

Tror jag inte. Sådant beteende passar öht inte in i Homo sapiens. För snarare tankarna till en icke-monogam art med slutna grupper. Homo sapiens är som sagt "serie-monogam", vilket betyder att individerna i arten går från den ena till den andra, och när de väl bytt så finns inte längre några känslor kvar för exen. Så fungerar inte jag, och kommer aldrig att göra. Alla de jag varit intresserade av finns kvar i mitt känsloliv oavsett annan status.

22 november 2010, 21:34
Medlem
rdos skrev:
Timeless skrev:
Har också haft ett förhållande som fastnat i skallen ett antal år, det är rätt lustigt med såna minnen som kommer upp och de är allt för förskönande för att vara realistiska.
Min teori är att de finns kvar sedan då vi ramlade ned ifrån träden och började vandra långa sträckor. För att man skulle återkomma till "flocken" som kanske inte har lika lätt för att förflytta sig från trakter där resurserna är knapra så har man en massa hjärnspöken som förföljer en hela livet. Egot skulle annars göra att man bara går dit där det är grönast hela tiden.

Tror jag inte. Sådant beteende passar öht inte in i Homo sapiens. För snarare tankarna till en icke-monogam art med slutna grupper. Homo sapiens är som sagt "serie-monogam", vilket betyder att individerna i arten går från den ena till den andra, och när de väl bytt så finns inte längre några känslor kvar för exen. Så fungerar inte jag, och kommer aldrig att göra. Alla de jag varit intresserade av finns kvar i mitt känsloliv oavsett annan status.
Ok..
Jag tror det är vanligare för män att ha dessa känslor/tankar än vad det är för kvinnor och som sagt tror jag de uppkom i takt med att vi började gå långa sträckor, ju längre vi gick desto värre blev tankarna, alltså varken en homo-sapiens eller NPF-fråga för mig.

22 november 2010, 21:45
Ny tråd Svara på tråd  [ 162 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.