Ny tråd Svara på tråd  [ 966 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 97  Nästa
Drömfångartråden 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
CodeRedAlert skrev:
Nja, alltså. Om jag tänker efter riktigt ordentligt så borde den metaforiska betydelsen lyda att det är aldrig för sent att lära sig något nytt.

eller Oavsett ålder kan man alltid lära sig något nytt


15 november 2010, 01:44
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag drömde att en sms-textrad från min mobil skulle hoppa ut ur den och förvandlas till en strypsnara.
Väldigt hotfull dröm. Samt helt ologisk.

Men jag kunde alltså inte somna (fast jag redan sov) för att vara förbredd när sms' et kom så jag kunde försvara mig.


Senast redigerad av CodeRedAlert 22 november 2010, 17:59, redigerad totalt 1 gång.



22 november 2010, 17:57
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag har mest drömt om DromEd ("DrömEd") på sistone.


22 november 2010, 17:58
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
^Förbredd?

Mitt undermedvetna försöker kommunicera med mig, först genom strypsnaredrömmen och sedan genom grammatiska misstag.
En förbredd smörgås...smörad...oljad? Hal som en ål, mitt i smeten..klistret...

Jag tror jag fattar. Tack!


23 november 2010, 02:44
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag drömde att Gunnar Rehlin gjorde något smått oväntat, men nu har jag alldeles glömt vad det var.


30 november 2010, 02:37
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag har drömt om byggnader som drömmen igenom ändrade planlösning och renoveringsgrad. Samt att min sambo började plugga och berättade om en tjej i klassen som hade hormonsprängda former(detta var något väldigt fint och beundransvärt) och hette tydligen Knas Jonsson. Fast sedan kallades hon ändå Mimo.
Jag blev väldigt svartsjuk och låste in honom i badrummet. Men fönstret var öppet så han kom undan.
Innan dess halvsatt jag i vattnet (vid en sjöstrand, sommar och sol) helnaken och då placerade min förra sambo, som satt i vattnet bredvid mig, sina fötter i min famn för att dölja mitt sköte. Han såg väldigt generad ut. Så satt vi där.
Han försökte presentera mig för sina bekanta, en mor och son som hade märklig, flammig hudfärg som glimmade till i solen. Men de gick förbi oss och när jag försökte resa på mig för att artigt kunna hälsa på dem så drog han ner mig igen så ingen skulle få syn på att jag faktiskt var naken.

I förrgår drömde jag om Paris(?) och ännu en konstig byggnad som ändrade karaktär på ett mystiskt sätt. Jag gick längs trottoaren i sällskap av en ljushårig tjej. Vi pratade om hennes hår som egentligen var kolsvart och fullt med små korkskruvslockar men nu bara var jätteglest och stripigt samt jättekort. Hon sa att hon inte orkade ha på sig sitt riktiga hår men att hade hon haft det så hade ingen kunnat stoppa henne i fråga om någonting. Så fantastiskt hår hade hon egentligen.
Jag nickade en massa och kände mig riktigt förstående. Allt var hennes hårs fel.


30 november 2010, 19:03
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Börjar se lagom böjliga kvistar från skogen - drömmer jag?


1 december 2010, 00:23
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag drömde att jag fått en jättestor finne på halsen (alltså inte en fet, klängig finländare, utan den andra sortens finne). En brunhårig tjej i närheten tyckte att det såg äckligt ut, men jag hade inte tid att bry mig.


4 december 2010, 15:38
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Min dröm idag utspelade sig till en början i Jordbro.
Jag gick på promenadvägen längs ena sidan av Höglundaängen, förbi Moränvägen och lekplatserna mot Sandstensvägen.
Sedan fortsatte jag förbi mardrömshuset jag växte upp i och vidare mot Lundaskolans fotbollsplan.
Alltid när jag drömmer olika varianter av den här drömmen så finns det massor av folk både på fotbollsplanen och runt omkring. Ibland är det någon sorts fest som pågår eller annat evenemang med musik och dans alternativt sportevenemang av något slag.
I verkligheten var det väldigt lite folk som vistades i det området, förutom skolbarn då. Det var ett väldigt öde fotbollsplan på min tid.
Men i drömmarna så sjuder det av liv, folk trängs med varann, umgås, springer hit och dit. Själv är jag alltid utanför, blir påsprungen och står i vägen. Jag får liksom aldrig vara med i gemenskapen utan står och går vid sidan om och iaktar. Ibland fortsätter jag förbi Lundaskolan, över Södra Jordbrovägen och ner mot den långsträckta sluttande ängen och skogen som tar vid efter den.
Men den här gången avbröts drömmen precis där, vid fotbollsplanen.

Konstigt att jag börjat drömma om bekanta miljöer igen. Det har varit en lång period av okända miljöer.

Efter den drömsekvensen befann jag mig i en sorts restaurangslokal med en massa folk, många med barnvagnar. En kvinna, brunhårig, brunögd lade jag extra märke till. Hon hade en vit prästkrage på sig som ibland förvandlades till en lång halsduk med vita och svarta tvärgående ränder. Jag fick väldigt förebrående blickar av henne utan en klar anledning. Helt plötsligt skulle hon få ett pris för sin medverkan i en film som vi tittade på genom ett fönster. Filmen var alltså själva utsikten som man såg genom lokalens fönster.
I filmen spelade hon en man som gick runt klädd i byggarbetskläder och dito orange hjälm. Det var en lång filmsekvens med panoramavy där man såg henne(honom) gå öven en byggarbetsplats medan den här låten spelades:
http://open.spotify.com/track/0pRBGmicizlLmCnjWXbaqU
Inne i restaurangen bröt stormande applåder ut och kvinnan fick tårar i ögonen av sinnesrörelsen.
Själv kände jag mig också väldigt rörd.


4 december 2010, 17:27
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag drömde att jag gick omkring och delade ut ordrar till höger och vänster med en särdeles myndig stämma - och folk lydde mig :)

Jag drömde om (en film om) ett flerfamiljshus med lägenheter där det bodde ett antal intressanta karaktärer:
* Robert de Niro som amatörmatchmaker
* Nicholas Turturro som fejkmacho
* en kvinna som var duktig på att laga tekniska prylar
* en kvinna som mest var med för att vara snygg
* ett medelålders bögpar, varav den ena inte såg ut som Robert Redford, men väl någon annan som jag inte kan komma på namnet på just nu
Fejkmachon stöter ihärdigt på den snygga kvinnan i tron att det är så det ska vara. Den snygga kvinnan är inte intresserad av fejkmachon. Amatörmatchmakern försöker få ihop fejkmachon med kvinnan som är duktig på att laga tekniska prylar. Bögparet berättar om sitt (och sina) liv. Fejkmachon går med på en dejt med kvinnan som är duktig på att laga tekniska prylar. Det visar sig att fejkmachon inte trivdes med att spela macho. Den före detta fejkmachon och kvinnan som är duktig på att laga tekniska prylar verkar gilla varandra.

Jag drömde att jag letade efter en skatt i en jättelik byggnad, uppförd i vit sten eller om det var vanlig sten täckt av vit stuckaturmassa, med en massa valv överallt. Den obligatoriska filmskurken dyker ständigt upp och försöker dra nytta av mina ansträngningar. Jag tvingas fly och hittar en vit häst som jag rider iväg på. Hästen försvinner och jag hör på håll skurken med anhang. Jag klättrar ut genom ett valv och befinner mig högt över ett hav. Fastklamrad vid gluggar i väggen låter jag skurkarna passera utan att de ser mig.


17 december 2010, 20:38
Ny tråd Svara på tråd  [ 966 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 97  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron