Ny tråd Svara på tråd  [ 18 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Baltimorekonferens med *rdos*medverkan 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Baltimorekonferens med *rdos*medverkan
Jag tycker att Inaktivforummedlem är lite seg. Kan vi få se lite aktion nu? Eller ska jag behöva mejla dig artikeln så du kan avslöja allt hemskt (och ovetenskapligt) i den?

16 november 2010, 10:10
Medlem
Maila mig jag vill ha

16 november 2010, 11:38
Medlem
rdos skrev:
OK, så när kommer din dräpande analys?

Ufo skrev:
När börjar matchen?
Jag har ju köpt popcorn o läsk.

Nu måste jag göra rdos och ufo besvikna, men ni har tydligen missbedömt mina avsikter med tråden. Jag startade denna tråd med två syften: För det första ville jag helt sonika tipsa forumiterna om rdos stora genombrott. (Tråden ligger ju i Tipsavdelningen.)

För det andra ville jag (utifrån en hypotetisk situation) ta upp det referensproblem som jag formulerar i startinlägget. Lägg märke till att jag i startinlägget inte länkar till konferensprogrammet — jag visste inte om det var tillåtet. Referensproblemet är viktigt principiellt: Å ena sidan bygger all debatt (akademisk eller inte) på öppenhet och fri tillgång till information. Å andra sidan säger forumreglerna att forumiters namn inte ska avslöjas.

rdos skrev:
[...] Jag har inte lyckats hitta själva bidraget på nätet, [...]

Nej, det beror på att själva konferensbidraget (artikelmanuskriptet) inte finns på nätet.

rdos skrev:
[...] Eller ska jag behöva mejla dig artikeln så du kan avslöja allt hemskt (och ovetenskapligt) i den?

Än så länge finns det ingen artikel, utan ett artikelmanuskript. Jag har inte lust att bli lektör åt rdos. Har jag tid och lust så läser jag gärna materialet om och när det föreligger i publicerad form, men därom vet vi väl ännu inget, eller hur?

16 november 2010, 12:55
Medlem
Ufo skrev:
Maila mig jag vill ha

Hittar inte din epostaddress. PM mig den så mejlar jag.

16 november 2010, 17:30
Medlem
Inaktiv forummedlem skrev:
Nu måste jag göra rdos och ufo besvikna, men ni har tydligen missbedömt mina avsikter med tråden. Jag startade denna tråd med två syften: För det första ville jag helt sonika tipsa forumiterna om rdos stora genombrott. (Tråden ligger ju i Tipsavdelningen.)

OK, men då förstår jag inte riktigt de andra citaten ifrån AF.

Än så länge finns det ingen artikel, utan ett artikelmanuskript. Jag har inte lust att bli lektör åt rdos. Har jag tid och lust så läser jag gärna materialet om och när det föreligger i publicerad form, men därom vet vi väl ännu inget, eller hur?

Det har du nog missuppfattat. Så vitt jag förstått det hela så har alla artiklar till konferensen gått igenom något slag av peer-review. Om du letar på AF så kommer du nog att finna att manuskripten skickades in redan i våras för att bli godkända. De är alltså inte manuskript, och inget mer kommer att hända med dem. Konferensen är ju över. Så väntar du på att något mer ska hända så väntar du förgäves.

16 november 2010, 17:34
Medlem
Ska kanske glädja inaktiv med att vi är på gång med en ny presentation till sommaren i Boston. Han kommer säkert att hoppa upp och ned i ren glädje över att få veta detta. :mrgreen:

16 december 2010, 20:52
Medlem
rdos skrev:
Ska kanske glädja inaktiv med att vi är på gång med en ny presentation till sommaren i Boston. Han kommer säkert att hoppa upp och ned i ren glädje över att få veta detta. :mrgreen:

Det är inte helt säkert, men det är ju trevligt att du anser att du har gjort något viktigt. Det väsentliga frågan är fortfarande om en text är publicerad eller inte. Det som inte är publicerat ligger utanför marginalen.

rdos skrev:
[...] Jag skulle kunnat varit med där, men ansåg mig inte ha tid eller råd att delta. [...]
Det är (upplysningsvis) så att riktiga forskare bekostar sina konferensresor med forskningsanslag.

17 december 2010, 01:02
Medlem
Det är (upplysningsvis) så att riktiga forskare bekostar sina konferensresor med forskningsanslag.

Du får formulera om: "Det är så att folk som är anställda för att forska bekostar både sin forskning och sina konferensresor med forskningsanslag". Nu är jag ju inte anställd som forskare, eller har sökt anslag, så då får jag resa på egen bekostnad. Detta har knappast något med om någon är riktig forskare eller inte att göra.

17 december 2010, 20:02
Ny tråd Svara på tråd  [ 18 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Som gäst saknar du privilegier.