Ny tråd Svara på tråd  [ 94 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Nästa
Brygga mjöd och annat gött 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Brygga mjöd och annat gött
Jag tänker INTE börja brygga men är lite sugen på humle. Det ska vara ett utmärkt sömnmedel och bra för hälsan på något sätt som jag glömt bort just för tillfället.

15 november 2010, 01:24
Medlem
På tal om humle, vart kan man få tag i det? Jag är ute efter själva kotten.

15 november 2010, 01:29
Medlem
I lilla trädgården utanför Dalens sjukhus växer det humle i en sorts spaljé.
Annars vet jag inte. 8-)

15 november 2010, 01:30
Medlem
Humle kan man beställa från humlegårdens webshop. Även massa olika maltsorter. Och jäst i ett antal varianter.

http://www.humle.se/

Min mjöd blev mycket god! Lever upp till benämningen "gudarnas nektar". Malört är jag sugen på att krydda mjöden med i framtiden. Dess egenskaper som brännvinskrydda samt dess historiska användning för just mjöd inspirerar.

Jag har råkat köpa 25 kg mörk sirap, var lite sugen på att göra svagdricka. Finns det nåt annat man kan använda sirap till, för SÅ mycket svagdricka lär jag inte vilja göra?

19 januari 2011, 22:43
Medlem
Koka knäck och baka mörkt bröd.

19 januari 2011, 23:28
Moderator
Göra svagdricka och sälja till medstudenter? (Firar ni typ sista april därborta?)

19 januari 2011, 23:39
Medlem
Yetin skrev:
Jag har råkat köpa 25 kg mörk sirap, var lite sugen på att göra svagdricka. Finns det nåt annat man kan använda sirap till, för SÅ mycket svagdricka lär jag inte vilja göra?

Du märkte inte att det var lite tungt när du stoppade ner det i korgen?

19 januari 2011, 23:58
Medlem
I år har jag skördat massa svarta och röda vinbär, och ett par kg rabarber. De har stått och jäst i några dagar, men jäsningen blev så våldsam att jag var tvungen att sila ut lite av frukten redan imorse. Den bildade ett vattentätt lock som lyftes upp av en skumpelare så att locket på hinken flög av upprepade gånger. Men det ser gött ut och luktar gött i hinken.

30 augusti 2011, 21:29
Medlem
Jag planerar att odla mitt eget botox i kylskåpet för att kunna göra mig av med mina oklädsamma rynkor på ett billigt sätt utan att göda den onda och kommersiella läkemedelsindustrin.

31 augusti 2011, 20:03
Moderator
:lol:

Tack, det behövde jag!

31 augusti 2011, 20:05
Ny tråd Svara på tråd  [ 94 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.