Ny tråd Svara på tråd  [ 28 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Ny site: www.asperger-sverige.se/ 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Ny site: www.asperger-sverige.se/
Andet har startat ny site!

http://www.asperger-sverige.se/

På den här sidan presenterar sig vuxna svenskar med asperger (eller högfungerande autism) som står öppet för vem de är.

"Vi finns - och gillar du inte oss så är det ditt problem."

10 augusti 2009, 21:48
Medlem
Inlägg Re: Ny site: www.asperger-sverige.se/
Den parollen gillar jag skarpt och jag har stort förtroende för Andet. Kan bli en jävligt bra grej.

11 augusti 2009, 05:16
Avslutat konto
Intressant. "någorlunda vettiga aspergare " ska lägga upp sina bilder och namn där. Vem ska avgöra vem som är "någorlunda vettig" och får tillåtelse att hänga ut sitt ansikte och namn där? Vilka är det som dissas?? Förutsättningen i detta är att några dissas som "inte vettiga aspergare". Är det trevligt?

11 augusti 2009, 09:59
Medlem
nlarve skrev:
Vem ska avgöra vem som är "någorlunda vettig" och får tillåtelse att hänga ut sitt ansikte och namn där?
Intressant frågeställning där.

11 augusti 2009, 11:13
Medlem
nlarve skrev:
Intressant. "någorlunda vettiga aspergare " ska lägga upp sina bilder och namn där. Vem ska avgöra vem som är "någorlunda vettig" och får tillåtelse att hänga ut sitt ansikte och namn där? Vilka är det som dissas?? Förutsättningen i detta är att några dissas som "inte vettiga aspergare". Är det trevligt?

Nu har djungeltelegrafen medelat följande.
Citera:
Avsikten var nog "någorlunda vettiga till skillnad från de som brukar framställas i media"

Och i såfall svarar jag "Ja det är trevligt"

11 augusti 2009, 23:01
Avslutat konto
Ufo skrev:
nlarve skrev:

Nu har djungeltelegrafen medelat följande.
Citera:
Avsikten var nog "någorlunda vettiga till skillnad från de som brukar framställas i media"

Och i såfall svarar jag "Ja det är trevligt"

Ni menar att det finns folk som har AS-diagnos och mördar? Ja det finns alltid folk som hängs ut offentligt. Det finns endel som samfälligheten här betecknar som ondskan själv och det gör man ju när det passar en och det är inte roligt för dem. Ja vi har delade åsikter på den frågan då.

11 augusti 2009, 23:30
Avslutat konto
Det är fortfarande en tolkningsfråga och det är vissa som tagit på sig den självutnämnda rollen att avgöra vilka som duger och vilka som inte duger. Men smaken är som baken.

11 augusti 2009, 23:31
Medlem
nlarve skrev:
Det är fortfarande en tolkningsfråga och det är vissa som tagit på sig den självutnämnda rollen att avgöra vilka som duger och vilka som inte duger. Men smaken är som baken.

Men någon måste ju få ta de där besluten. Själv har jag förtroende för andet, tror inte det kommer att bli någon elitistiskt smörja.

Jag kan tänka mig att ideen gör att folk i allmänhet får lättare att ta till sig begreppet asperger om de också kan se ansikten bilder på PERSONER.

12 augusti 2009, 00:28
Avslutat konto
Ufo skrev:
nlarve skrev:

Men någon måste ju få ta de där besluten. Själv har jag förtroende för andet, tror inte det kommer att bli någon elitistiskt smörja.

Jag kan tänka mig att ideen gör att folk i allmänhet får lättare att ta till sig begreppet asperger om de också kan se ansikten bilder på PERSONER.

Varför måste någon ta beslutet om vem som duger och har ett människovärde och vem som inte duger och inte har ett människovärde? Fattar inte det. Men absolut, det är flertalets åsikt att vissa ska hängas och stötas ut för att de inte passar in. Men nu kan ju alla vi som inte är acceterade titta på de på denna site och se hur samfälligheten tycker att vi BORDE vara. Hade jag varit som Pemer hade jag varit okey. Fint. Det är kanske en vinst i det också. Jag har inte mer förtroende för andet än någon annan organisation. Men jag förstår att du har den rätta åsikten som alla andra håller med om. Jag har redan fattat. Några ska vara utdömda för annars mår inte resten bra, de professionella måste ha någon att kliva på och det måste alla andra också. Om man kan säga att någon annan är sämre så känner man sig bättre själv, det följer med i leden allra längst ner. Alla som träffar en med diagnosen asperger har en person framför sig alltså en väldigt tydlig bild, som den kliver på. :shock: Men man ska inte bry sig.

12 augusti 2009, 11:58
Medlem
Det där med "vettig" har dessvärre fallerat iom vissa nytillkomna.

13 augusti 2009, 04:05
Ny tråd Svara på tråd  [ 28 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.