Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 
Klienterna ska må så illa på skiten att de till slut.... 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Klienterna ska må så illa på skiten att de till slut....
”Klienterna ska må så illa på skiten att de till slut fixar ett jobb.”

http://www.aftonbladet.se/debatt/article3502739.ab

Tjae, det är väl vad man har känt när man gått på påtvingade arbetmarknadspolitiska åtgärder...

24 oktober 2010, 13:17
Medlem
Inlägg Re: Klienterna ska må så illa på skiten att de till slut....
En längre och nyare artikel.
http://www.newsmill.se/node/13889
Har bara skummat men den verkar mer ingående.

24 oktober 2010, 13:34
Medlem
Igenkänning på det.

24 oktober 2010, 20:41
Medlem
Jag kan bara hålla med om att arbetslösa behandlas ohyggligt illa och att arbetsförmedlingen även den för handikappade är en lekskola.

Min son kämpade över 1 år för att få hjälp att få ett jobb och pengar från soc till överlevnad.

Det var en total flopp och när slutklämmen blev att han blev regelrätt lurad att han fått ett jobb och inte fick reda på *men det var en praktik varför har du inte skickat in papprena för att få aktivitetsersättning?* Detta samtal kom när sonen låg i över 40 graders feber, nyligen hemkommen från läkaren, en massa annan skit och obehagliga sanningar fick han också över sig.

I det läget bestämde jag mig, nu får det vara nog. Tog ett samtal med sonen och ifrågasatte om han var beredd att få sänka standarden ytterligare om det behövs? Jag ansåg nämligen att nu skiter vi i arbetsförmedlingen och soc, för håller dom på och förnedrar dig ett tag till kommer dom knäcka dig och det vill inte jag. Han blev själaglad, för det var exakt det han också kände.

Vi kom överens om att han söker jobb på egen hand och tar det han kan få även tillfälliga inhopp och svartjobb och får han inga pengar alls en månad så betalas räkningarna först och sen blir det antagligen ris och bönor den månaden. Han tyckte det var ett lågt pris för att slippa må dåligt av det kränkande det innebär att söka hjälp hos våra myndigheter.

Kan väl dessutom erkänna att krigis hade rätt och jag fel när det gällde hur det fungerar med hjälpen även från *arbetsförmedlingen unga funktionshindrade*

Sanna

7 november 2010, 00:01
Medlem
Trist berättelse lillsanna.

7 november 2010, 00:08
Medlem
Iofs, men resultatet blev bra för både jag och grabben mår bättre och han har sluppit knäckas och tappa självförtroendet, vilket jag ansåg vara viktigast i sammanhanget :)

7 november 2010, 00:30
Medlem
lillsanna skrev:
Iofs, men resultatet blev bra för både jag och grabben mår bättre och han har sluppit knäckas och tappa självförtroendet, vilket jag ansåg vara viktigast i sammanhanget :)

Jo det är skönt att ni hittat en lösning, men orsaken är fortfarande trist.
Håller tårna för att det löser sig utan ris och bönor.

7 november 2010, 00:34
Medlem
Så här långt har det gott jättebra, dagen efter att vi slutade kämpa enligt statens regler fick han ett extrajobb i byn :)

7 november 2010, 00:53
Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.