Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Fobier och andra egenheter
Författare |
Meddelande |
ford
Medlem
|
Re: Fobier och andra egenheter
Jag tycker det är mycket obehagligt och har många gånger fått panikångestattacker av att vara långt hemifrån och/eller på för mig okända platser, i synnerhet om det rör sig om stora öppna ytor, eller om omgivningen på annat sätt är storskalig, främmande för mina referensramar och/eller överväldigande (manhattan hade mycket väl kunnat vara = enkelbiljett till sankt lars för mig, med andra ord, däremot hade jag mycket väl (trots avståndet) kunnat känna mig trygg i ett litet samhälle ute i skogarna i Ryssland, Kanada, eller norra USA förutsatt att jag haft en fast bostad där).
Framförallt är det när jag är ensam som dessa känslor tränger på, i sällskap med andra människor är det mindre påtagligt, men jag skulle ändå inte vilja vara långt borta, utomlands ifall jag inte haft en någorlunda permanent bostad där.
-Är detta aspigt, eller bara knäppt i största allmänhet?
|
2 november 2010, 21:26 |
|
|
rdos
Medlem
|
Det låter rätt så aspigt.
|
2 november 2010, 21:30 |
|
|
Arkimedes
Medlem
|
|
3 november 2010, 20:55 |
|
|
Mitzi
Medlem
|
Att gå till frisören. En mardrömmarnas mardröm. Kanske en typisk AS-grej... Att någon ska komma en in på livet och ändra (förändra).
Men spindlar och ormar gillar jag, däremot flys det ljusår iväg från tvestjärtar och tusenfotingar. Vidriga kräk!
|
7 november 2010, 07:42 |
|
|
rdos
Medlem
|
Nej, tuserfotingar är mysiga. Larver är oxå trevliga, liksom gråsuggor och annat småkryp.
|
8 november 2010, 07:57 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Det där med obehag inför frisörbesök känner jag igen. Dock har jag inte tänkt på att det kan handla om motvilja mot förändring utan mer någon sorts social fobisk grej med att tvingas stirra på sig själv i spegeln medan någon annan ser på. Och samtidigt försöka småkonversera vilket ju alltid går åt pipan på något sätt.
Jag klipper mig själv så långt det går just därför.
|
9 november 2010, 22:19 |
|
|
Mitzi
Medlem
|
Hmmm... Kloka ord. Det är kanske DÄR problemet ligger. Klädd som en kor-gosse ska man kallprata 20-30 minuter och samtidigt stirra på sig själv. Tack och lov när den där f*rbannade nackspegeln kommer fram. Befrielsen är nära! Nej, det får nog bli home-made i fortsättningen för mig med. Ska försöka hitta något klipp-kit på stan. Här ska hårtester med hårtestar göras!
|
22 november 2010, 07:41 |
|
|
sugmundfreud
Medlem
|
Vad gäller frisörer tycker jag det stora problemet ligger i att merparten inte kan klippa hår. Rädslan är därmed befogad. Vem vill se ut som en kyckling (kort hår) eller en svamp (långhårig som ville ha en uppklippt frisyr) efter att ha langat upp 300-600 spänn?!
|
23 november 2010, 06:07 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|