Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
Bannade användare loggar in? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Bannade användare loggar in?
Hur kommer det sig att gulmarkerade användarnamn fortfarande ibland kan ses i listan över inloggade? Jag trodde att användare med gulmarkerade användarnamn var bannade (och därför inte borde kunna logga in). Jennyolders till exempel.

28 oktober 2010, 18:27
Site Admin
Inlägg Re: Bannade användare loggar in?
Gulmarkerade användare är inte bannade i vanlig bemärkelse. Det är kända spambotar dvs datorprogram som försöker fylla forum med skit, oftast för att sälja droger eller spelguld.
När de är gula så är dom oskadliggjorda. dvs kan ej ställa till med oreda.
Normalt så ip-bannas botar, men idag är det mycket enkelt att byta ip-nummer efter behag, därför är ip-bann verkningslöst idag.
Aspieforum utvecklar och testkör en ny typ av logaritm som skall stå emot botar som kör på nytt ip-nummer var gång de attackerar. Därför låter jag dem logga in så det går att studera dem närmare.

28 oktober 2010, 20:28
Medlem
Tack för svar, då behöver jag inte noja över det längre.

28 oktober 2010, 21:15
Medlem
Jag använder VPN, likagärna bra att använda när man råkat betala. Varför har vanliga aspergerforumet bannat alla med min VPN-tjänst? Ni är väl ganska bundna till vanliga forumet, så ni vet kanske?

29 november 2010, 00:01
Medlem
dia3 skrev:
Jag använder VPN, likagärna bra att använda när man råkat betala. Varför har vanliga aspergerforumet bannat alla med min VPN-tjänst? Ni är väl ganska bundna till vanliga forumet, så ni vet kanske?
aspergerforum har en "anti-proxy" för att bli av med spam.

29 november 2010, 01:15
Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.