Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Hur skadar/straffar man bäst folk som generaliserar AS?
Författare |
Meddelande |
sugmundfreud
Medlem
|
Re: Hur skadar/straffar man bäst folk som generaliserar AS?
Ja man blir ju förbannad. Här sitter J3 på sina höga hästar och tar sig rätten att exkludera alla asexuella totalonanister, och för att inte tala om de som hellre vill ha röv .
|
6 augusti 2009, 21:00 |
|
|
Ufo
Medlem
|
Hela frågeställningen blir patetisk när man läser dina inlägg Josef3. Hur skadar/straffar man bäst folk som generaliserar AS? Det är du som generaliserar inte någon annan. Tappade du tråden eller gömmer det sig ett självdestruktivt beteende bakom?
|
7 augusti 2009, 01:24 |
|
|
Josef3
Avslutat konto
|
Jag har rätt att generalisera eftersom jag är en ängel, inte en människa. Människor har däremot ingen rätt att generalisera mig baserat på läroböcker om AS.
|
7 augusti 2009, 03:29 |
|
|
Folivora
Medlem
|
I en annan tråd så tipsade jag om boken Why is it always about YOU?, i svensk översättning heter den Men jag, då? skriven av Sandy Hotchkiss, det är en välskriven och informativ bok om narcissistisk personlighetsstörning som jag verkligen rekommenderar. Vill alltså förtydliga att boktipset var seriöst menat.
Jag har funnit Josef3s inlägg intressanta, eftersom jag faktiskt aldrig tidigare sett någon med NP erkänna att h*n faktiskt har personlighetsstörningen ifråga. Tycker dock att det nu börjar bli lite tjatigt.
|
7 augusti 2009, 10:35 |
|
|
Savanten Svante
Medlem
|
hur tycker du att man bäst skadar/straffar en ängel då?
|
7 augusti 2009, 11:16 |
|
|
Folivora
Medlem
|
Kanske nån kan ringa upp Madame Kerstin och fråga? Fast hon kanske inte är kvar i branschen, länge sen hon figurerade i media vid det här laget.
|
7 augusti 2009, 13:03 |
|
|
sugmundfreud
Medlem
|
Just det här med narcissism och att diskussioner tenderar att börja handla om en person i en tråd beror sällan på den enskilde personens narcissism.
Jag är en sådan person som, där jag drar fram ofta får en diskussion att plötsligt handla om mig istället. Men, det är sällan jag som tar upp ämnet mig, utan det brukar börja med ett personangrepp som jag bemöter och förkastar.
Det kan låta så här:
Alla: Femtonåringar ska inte skaffa barn, de är barn själva!
Jag: Men varför inte om man gillar barn, man kanske är brådmogen? Man är ju fertil trots allt, och en ung tjej har ett mer elastiskt bäcken än ni klimakteriekossor, och hon kanske slipper sy igen fittan eftersom hon har mer elastisk hud! Man är väl i bästa skick för barnaföderi mellan 15 och 25, tycker ni inte?
Någon: Du vill bara provocera. Det ser man ju på ditt utseende, piercing och grejer!
Jag: Jaha, så det jag säger stämmer inte då?
Alla: Hon borde växa upp och klippa en vettig frisyr. Lyssna inte på henne. Hon har inga barn och vet ingenting om livet.
Jag: Tack för att ni livnär min narcissistiska ådra go vänner. Jag vet att ni älskar mig, piercingen gjorde jag hos Thompa, och hårfärgen är Manic Panic. Något mer ni vill veta om min underbara person som ni dissar men samtidigt avundas?
|
7 augusti 2009, 15:31 |
|
|
nlarve
Avslutat konto
|
Men tillhör du det vackra folket som är godkänt av J3, eller är du ett hatat dreglande ufo? Jag tycker ju J3 kan sitta här och pysa och spy bäst h*n vill, när jag inte orkar läsa det han säger för det blir tjatigt och inte givande att lyssna på ointelligent dravel så läser jag inte det h*n skriver. Som nu tillexempel, jag håller med folivora att det blivit tjatigt, och då behöver man ju inte läsa vad vederbörande skriver så man får vila upp sig ett tag. Jag läser det som passar mig. Som ditt inlägg nu, ganska intressant att läsa vad andra som orkar svara också skriver. Vet inte om du bara vill delge din åsikt rent allmänt eller om du missuppfattade det jag skrev. J3 vill ju känna gemenskap med det vackra, intelligenta folket, ändå håller h*n till här hos de som han föraktar. (Jag vet, jag vet att J3 bara vill få ur sig lite skit. Men det är ganska rörigt bland alla generalliseringar och utfall. J3 hjälper ju liksom inte till själv att hålla en röd tråd. Fast alla vet att J3 bara vill provocera och vräka skit så läser vi och svarar. Ibland för att försöka hjälpa till och ibland för att det är intressant det h*n skriver och ibland för att komma med en åsikt om det J3 skriver.) Min åsikt är att det skulle vara bättre att söka gemenskap någon annanstans där det finns såna som han kan acceptera. Det handlar ju inte om att VI ska acceptara J3, jag tror det finns ett antal människor här som accepterar J3 precis som h*n är, det handlar om att H*N, J3, ska acceptera andra. På det här forumet är det mest J3 som inte accepterar oss andra, spelar ingen roll hur mycket vi accepterar J3, hur mycket vi ger respons och försöker stötta och bekräfta honom/henne, det är upp till J3 att acceptera eller förkasta oss. H*n har valt att förkasta oss och hata och förakta oss. Men det kanske var svar på min fråga, om du tillhör det vackra folket dvs. Då har väl J3 hittat sin namne och gelike i så fall som han kan känna gemenskap med, både en med npf, vacker och intelligent, personifierad i sugmund. Visserligen tycker ju J3 att jag är snäll (förmodligen något förhatligt och förkastligt och inte alls någon komplimang när det kommer från J3), men det fanns ett visst mått av att jag raljerade, kanske ironi, även om jag gör mitt allra, allra bästa för att vara snäll (och inte vara som vanligt så som de flesta brukar beskylla mig för ). Man kan väl inte räkna med att alla andra ska vara snälla heeeela tiden om man spyr galla heller?? Det är väl inte bara en som får mungnabbas? Och som jag sade tidigare så gör h*n sig till ett väldigt lätt offer själv när h*n utgjuter sig så här. Det fanns också allvar i det jag skrev, för att h*n ska må bra själv borde h*n söka gemenskap någon annanstans, det är inte givande för j3 själv det här, han borde söka upp det vackra folket eller nån nazistgrupp, eller företrädesvis utbilda sig till läkare. Vet inte riktigt din mening i det du skrev som svar på mitt inlägg. Men who cares?
|
7 augusti 2009, 17:05 |
|
|
missbutterfly
Medlem
|
Jag är övertygad om att tanterna hade givit dig en extra klapp på huvudet om de läst ovanstående. De ser dig ju som skadad, mentalt konstig (som i deras lilla värld är = dum). Jag själv besitter alla de ovanstående egenskaperna. Jag klarar mig t o m bättre i den här världen än många NT gör just p g a min förmåga att byta skepnad utefter vad som krävs för att få som jag vill. Jag är en mästare på det. Ni andra skulle tro att jag far med osanningar om jag berättat endast en liten del av de saker jag uppnått i mitt liv genom att lära mig konsten att charma NT:s. Ibland känns det som om jag kan se rakt igenom dem och liksom "känna av" vad som krävs av mig för (små) medel för att få dem att helt och håller dansa efter min pipa. Jag vet inte om du tror att du bland oss aspergare är ensam om att inte vara en "virgin-for-life", men tror du det så kan vi stryka medvetenhet från din lista ovan. I mitt fall är det jag som tar avstånd från samhället INTE tvärtom. Jag har aldrig varit en tönt utan en person som högaktats p g a min självständighet och intigritet. Att jag har en adlig släkt och behärskar konsten att föra mig i de "finare salongerna" är sällan till en nackdel men det är inget jag känner att jag behöver använda för att hävda mig. När folk har gjort försök att sätta mig i arbete så har jag själv lätt fixat något själv innan det blivit aktuellt. Jag kan garantera att jag idag tjänar betydligt mer än min (fd) "arbetspedagog". Ironiskt nog. Att behärska det sociala trots AS kan man skryta om på forum hur mycket man vill, men jag tycker att det är upp till bevis. Är du ett geni, en ängel eller underbarn; prove it!
|
23 augusti 2009, 17:09 |
|
|
sugmundfreud
Medlem
|
Knappast, jag är ju överviktig, han föraktar överviktiga. Ja, typ, fast med självinsikt, vilket gör att han respekterar mig samtidigt som han nog också föraktar mig. Jag vill ha mångfald på de forum jag bevistar. Har inget behov av att jaga bort de som avviker eller beter sig störigt. Hehe, ja i mina narcissistoida drömmar är jag perfektion personifierad. Vad Josef3 anbelangar är jag nog inte det. Han kanske inte kaskadkräks på mig, mer en liten stillsamt flödande aprikoskräkning, alltså en sådan som småbarn gör efter att de ätit aprikospuré. Ser att du nlarve valt att lämna forumet och inte kommer att svara på detta. Synd, alltid trist när någon lämnar.
|
23 augusti 2009, 18:16 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|