Re: Ständig skottlossning i malmö
Knappast rädsla då jag försöker visa på att det är orimligt att spekulera i en diagnos på en person med informationen som finns. Spekulerar man i diagnoser på skjutgalna militärer i afghanistan innan de kommer hem? Det vi har är ett antal människor som blivit skjutna på och att en misstänkt person ska vara hjulbent. Wikipedia skriver:
Däremot är det nog inte helt ovanligt att man blir misstänkliggjord om man beter sig annorlunda, och hjulbenthet är ett synnerligen annorlunda och utmärkande drag.
Om vi ska anta att det är samma person så är det inte konstigt att tillvägagångssättet är detsamma varje gång eftersom man fortsätter på det sätt man lyckats med förut, det har inget med AS att göra utan det tyder bara på att personen ifråga har använt sina hjärnceller. Lyckats i det här fallet får väl ses som att han går fri, antar att det är en hög prioritet. Bara en person är död om jag läste rätt och över tio skjutna på.
Jasså, har du läst någon studie eller är det allmän kännedom bara? Samma som med judars stora näsor. Det skulle förvåna mig om det finns fler aspergare som är hjulbenta än NT's.