Integrationen är helt klart ett problem, men det är även ett problem och dessutom en humanitär tragedi att välanpassade och hederliga människor, som funnit sig väl tillrätta i vårt svenska samhälle skall bli hemskickade, därför att de (på tämligen rättsosäkra grunder), inte bedöms ha giltiga asylskäl.
Jag menar vem, förutom några dumdryga bonntölpar från Svedala, med rakade skallar och bomberjackor hade mått dåligt av att den stackars rysk-afrikanska familjen hade fått stanna, då de uppenbarligen både gjort rätt för sig och skött sig exemplariskt?
Sånt här gör mig förbannad och det är därför jag förespråkar en invandringspolitik, där biljetten till permanent uppehållstillstånd, samt svenskt medborgarskap skall heta skötsamhet, istället för asylskäl.
På det sättet hade alla (även aylsökande)
som önskat bosätta sig här kunnat känna sig trygga, så länge de hade "rent mjöl i påsen", vilket hade sparat massor av mänskligt lidande, utom för dem som själva gjort ett aktivt val att "straffa ut sig", men som av just denna anledning samtidigt knappast bör betraktas som särskilt ömkansvärda, i detta samanhang.