Ny tråd Svara på tråd  [ 68 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
Vad är kultur? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad är kultur?
Läs det jag skrivet, såväl uttryckligen, som mellan raderna, så ser du att jag varken är emot invandring eller invandrare och inte heller dömer några folkgrupper kollektivt.

Däremot är jag starkt kritiskt till den nuvarande, som jag ser det totalt orättvisa och felaktiga invandringspolitiken och det är en helt annan sak, vilket jag vill säga till såväl de sverigedeokrater/byhålerasister, som tror sig ha funnit en meningsfrände i mig, som till de totalt indoktrinerade PK-människor, som vägrar ta av sig sina ideologiska skygglappar och/eller läsa igenom mina inlägg utan att vara förblindade av sina egna fördomar mot det jag uttrycker.

16 oktober 2010, 21:11
Medlem
rdos skrev:
Krigarn skrev:
rdos skrev:
Varför stryker du inte andra frågan? Enligt din uppfattning finns ju inte någon svensk kultur öht. :roll:

Jag tänkte upplåta åt er SDare att försöka er på en definition.

Meningslöst...

Meningslöst för att:

1. Du inte vet vad som är "svensk" kultur?

2. Det inte finns ngn bestämt "svensk" kultur?

3. För att du inte vill besvara frågan?

4. För att du inte vill erkänna att du är yr i kolan när det kommer an på kultur?

16 oktober 2010, 21:12
Medlem
rdos skrev:
Håller med Ford. Ut med allt pack som sysslar med kriminalitet, eller som vägrar ta seden dit de kommer (hederskultur, patriark och allt det andra). Självfallet har vi plats för folk som sköter sig.

Hur ska vi göra med halvdanskarna som vägrar assimilera sig till det svenska då (hederskultur, patriarkat och annat)?

Rasrent reservat på Bornholm med Edvard Persson på den rödgula flaggan?

16 oktober 2010, 21:15
Medlem
Krigarn skrev:
Meningslöst för att:

1. Du inte vet vad som är "svensk" kultur?

2. Det inte finns ngn bestämt "svensk" kultur?

3. För att du inte vill besvara frågan?

4. För att du inte vill erkänna att du är yr i kolan när det kommer an på kultur?

För att ni vänsterextremister redan bestämt er för att svensk kultur inte existerar, medan det är fint med arabisk kultur. Har bättre saker för mig än att harva den debatten ännu en gång.

16 oktober 2010, 21:16
Medlem
Krigarn skrev:
Ford, om du inte märkt det kan jag upplysa dig om att ämnet för tråden är kultur och inte invandringspolitik. Det är bare att göre om!

Ok, för min del har jag inget emot om någon moderator skulle splitta tråden, så länge alla de för ämnet aktuella inläggen följer med. Samtidigt är båda frågorna (som jag anser vara så pass samanlänkade att de mycket väl kan få vara med i samm tråd) så pass intressanta, att mitt förslag är att vi tillsvidare fortsätter de båda diskussionerna paralellt, fram tills tråden ev. blivit splittad.

16 oktober 2010, 21:18
Medlem
Krigarn skrev:
rdos skrev:
Håller med Ford. Ut med allt pack som sysslar med kriminalitet, eller som vägrar ta seden dit de kommer (hederskultur, patriark och allt det andra). Självfallet har vi plats för folk som sköter sig.

Hur ska vi göra med halvdanskarna som vägrar assimilera sig till det svenska då (hederskultur, patriarkat och annat)?

Lär inte vara något problem då svensk och dansk kultur är rätt så lika varandra. Det enda man kunde önska sig är att danskarna lärde svenskarna hur man för en vettig invandringspolitik. Men det kommer nog det oxå. Svenskarna är lite tröga ibland.

16 oktober 2010, 21:19
Medlem
Krigarn skrev:
rdos skrev:

Som sagt, rdos ställningstaganden är tämligen (ö)kända, men vågar du "kliva ur boxen", ta av dig skygglapparna och ge dina sakliga och nyanserade synpunkter, där du självständigt reflekterat över mina inlägg?

Jag var själv väldigt länge indoktrinerad till en blind "PK-syn" på invandringsfrågan, men faktum är att verkligheten är betydligt mer komplicerad än vad båda lägerna i debatten vill hävda.

Det tog lång tid innan jag vågade tänka självständigt i denna kontroversiella fråga, men det gick och nu frågar jag mig om du har samma mod?

16 oktober 2010, 21:23
Medlem
Krigarn skrev:
rdos skrev:

Förlåt Krigarn, men öppna ögonen lite va?

Långt ifrån alla araber/muslimer sysslar med hederskulturer/patriarkat, men det är vanligt förekommande och tyvärr betydligt vanligare än vad man ofta vill inse, i sin välmenande "PK-bubbla".
Man får aldrig dra alla människor med detta ursprung över en kam, men lite sund misstänksamhet/vaksamhet ifall t.x. ens dotter börjar data en man med sådan härkomst kan faktiskt vara befogad tills motsatsen bevisats, just p.g.a. den relativt vanliga förekomsten av sådana yttringar.
Däremot måste en sådan man samtidigt ändå få en chans att bevisa att han faktiskt är en bra kille, innan man dömer ut honom, om än man bör hålla ett vakande öga, under ganska lång tid, innan man slappnar av.

16 oktober 2010, 21:40
Medlem
Från ett annat forum:
Citera:
Jag har inga problem med invandrare men du har det.
:lol:

Såg en video igår som jag tror visar vad det är för kulturbild en del nissar har. Fanns inte med i min webbläsares cache men det är bara att välja nån från google. Den hette något i stil med "sweden WAKE UP"..

site:liveleak.com immigrants or muslim or islam intitle:sweden
Ungefär 49 resultat

http://www.google.se/search?hl=sv&clien ... =&gs_rfai=

Rädsla är vad som driver dem och hjärntvätt är verktyget.

16 oktober 2010, 21:53
Moderator
ford skrev:
Jag var själv väldigt länge indoktrinerad till en blind "PK-syn" på invandringsfrågan, men faktum är att verkligheten är betydligt mer komplicerad än vad båda lägerna i debatten vill hävda.

Det tog lång tid innan jag vågade tänka självständigt i denna kontroversiella fråga, men det gick och nu frågar jag mig om du har samma mod?

En sidoanmärkning, men en som gäller något mycket viktigt:

I den mån det här gäller käbblandet på Aspergerforum och säkert flera ställen som är offentligare än så, har vi som antimuslimerna eller invandrarfienderna nedvärderar som "PK" (det vill säga frånkänner vett och tankeförmåga, det vill säga slår under bältet) att förhålla oss till:

- deras ihärdighet, som bara den ger oss fullt upp bara med att hålla stånd mot deras anstormningar;
- deras notoriska missförstånd av det mesta vi säger;
- att de tillskriver oss hela paket med åsikter som ingen av oss någonsin har uttryckt, men som är tillräckligt absurda eller förenklande för dem att bekvämt angripa;

Detta gör att många av oss - jag vet att det gäller fler än mig - inte vill eller ens orkar överhuvudtaget aktivt säga något om vad vi tycker; och kanske allra minst på en punkt där vi skulle råka hålla med dem, men inom en annan helhetssyn som leder till på väsentliga punkter andra slutsatser, och där därför risken att de missbrukar vad man säger kan befaras vara störst.

Så i den mån det är oss ni menar med "blinda PK-seende", ford och andra som vill hålla er utanför, tror jag ni skulle få en chock om ni finge höra hur både nyanserat och olika "vi" faktiskt ser på olika delar av de här frågorna.

Men nej, tyvärr, inte heller det här är rätt forum för mig att säga mer än så på. Jag orkar inte med vad det skulle kunna medföra. Som jag just försökte antyda, det finns en anledning till det här skyddsbeteendet.

16 oktober 2010, 22:37
Ny tråd Svara på tråd  [ 68 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.