Ny tråd Svara på tråd  [ 44 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Hur skadar/straffar man bäst folk som generaliserar AS? 
Författare Meddelande
Avslutat konto
Inlägg Re: Hur skadar/straffar man bäst folk som generaliserar AS?
Att "banka in kunskaper" i NT-folk hade fått som resultat att en liten grupp "tanter" och psykiatriker hade hejat på mig som om jag var efterbliven, tyckt att min "revolution" var något bra och inte insett själva att de bara hittat ett nytt sätt att generalisera. Tunnhåriga medelålders speclärare i aspergerklasser för gravt efterblivna virgins-for-life hade sagt till sina mer revolterande elever, med nedlåtande tonläge vilket självklart inte hade uppfattats av den aspergerskadade eleven i fråga, "titta, den där Josef som föreläser och bloggar och skriver böcker, han är ju udda och underbar!Så kan du också vara mitt underbara lilla aspergerhusdjur!"

Med en AS-diagnos kan man ALDRIG få respekt som god eller trevlig eller ens revolterande inom samhällets ramar. Man kan vara nobelpristagare men man kommer ändå alltid att klappas på huvudet VAD MAN ÄN GÖR. Därför är enda sättet att kränka folk och göra sig hatad. Det är det enda botemedlet mot huvudklappandet och kategoriseringen.

Jag vill inte vara "udda och underbar" och bli någon sorts förebild för äckliga jeansspeclärare med hästsvans som går på bio och gym med sina aspergerhusdjur. Jag vill inte vara en "förebild" för efterblivna ungar med AS som jag hade skickat till gaskammaren om jag varit envåldshärskare. Jag vill hata och utrota.

5 augusti 2009, 23:13
Medlem
Josef3 skrev:
De flesta aspergermän är sluskigt avskrap som är glada bara de får fitta.

Ojojojojojoj vad fel du har här
Är det någon som placerat hela sin djävla tankeverksamhet i sina könsorgan så är det NT-människan.
Aspergaren upplever jag mer asexuell. Visst sex kan ju vara trevligt men det finns fler sätt att få kondition på. liksom.

5 augusti 2009, 23:20
Avslutat konto
Att attackera aspergare som inte har min verbala förmåga, intelligens och sociala finkänslighet är ungefär som när en kidnappare ger sig på anhöriga till den de egentligen är ute efter.

Om jag började krossa och slakta "oskyldiga" AS-barn hade deras hussar och mattar, speclärarna, vårdarna, socresurserna etc upplevt det som ett mycket allvarligt hot då aspergare till varje pris måste skyddas, kvävas och huvudklappas. För tanterna, de grovfittiga arbetarklassmünchausenmammorna och speclärarna skulle det vara som om någon gav sig på deras lilla hund, men värre ändå eftersom AS är "mänskliga hundar" det finaste husdjur man kan ha.

Visst jag föraktar er, jag ser er som skit och mindre värda men om det inte vore för att jag själv hade buntats ihop med skit som er hade jag inte känt ett behov av att använda er som offerlamm för att provocera fram en reaktion från samhället. Jag är terrorist och ni är mina offer.

5 augusti 2009, 23:24
Medlem
Josef3 skrev:
Jag är terrorist och ni är mina offer.

Jaha som när själmordsbombare knallar in på MC-donalds och spränger skiten. För det skadar ju verkligen usa :roll:

Vem är det som buntar ihop dig med oss? På forumet ser jag bara du som pratar om kopplingen, får känslan av att alla andra är överens om att så inte är fallet.
För inte går du väl omkring och talar om för samhället o alla du stöter på att du har asperger.
Så jag undrar varför du känner dig ihopklumpad med oss.

Eller tror du att vi alla här känner gemenskap o håller varandra i handel som lallande får? Isåfall har du fel.
Svårigheter att känna gemenskap gäller många av oss, troligen är vi i majoritet där.

5 augusti 2009, 23:34
Avslutat konto
Josef3 skrev:
Jag har högre social förfining och finess än folk med AS. Det finns ett talesätt som lyder "för att bryta mot en regel måste man först känna till den". Jag förstår, ser och uppfattar allt det ni missar och jag bryter medvetet mot sociala normer och etikett.

Jag känner när en situation blir pinsam även om jag själv bara är passiv åskådare. Jag får starka obehagskänslor i närheten av AS-folk eftersom de inte märker när de är "knepiga". De skapar socialt obekväma situationer utan att förstå det. Jag skapar socialt obekväma situationer medvetet som ett sätt att chockera, provocera och kränka vanliga grisar och det vanliga samhället. Jag är en provokatör.

Mina erfarenheter är inte att folk har överseende eller tycker synd om mig för att jag skulle vara "patetisk". Mina erfarenheter är att folk blir ursinniga, desperata och tar till polisanmälan eller skakar/gråter när jag är färdiga med dem. Jag har faktiskt aldrig mött någon som inte bytt det arroganta, förminskande leendet mot okontrollerad indignation när jag varit klar med personen i fråga. Det ska tilläggas att 90% av alla människor inte har några överlägsna leenden att komma med över huvud taget, de allra flesta är grisar som man snabbt och enkelt bryter ned.

Vad gör mina bulldozermetoder mer effektiva än om de hade kommit från en grövre/mindre förfinad person? Här är några av orsakerna:

Min verbala förmåga.

Min utstrålning.

Mitt finlemmade, eleganta utseende som signalerar intelligens, kyla och medvetenhet.

Mina kunskaper om kroppsspråk och tonlägen. Jag är mästare på att hitta andra vägar. Lägger sig någon till med en nedlåtande dryg attityd och hoppas att jag ska nappa på betet går jag istället runt det och använder hotfullt tonläge/ansiktsuttryck till att forcera och förnedra, vilket gör provokationen verkningslös. Det är ren skrämseltaktik samtidigt som jag utåt sett kan låta saker rinna av mig. Detta har en demoraliserande effekt på folk som är vana att genom förmyndande sätt kunna kontrollera andra. Jag har allt detta, pondus, auktoritär utstrålning och myndighet men med en laglös sociopatvridning på det hela. I mitt kroppsspråk och tonläge uttrycker jag mig som en domare eller advokat från 60-talet men det som kommer ur min mun är kloakvatten. Denna kombination skrämmer och tystar folk. Min utstrålning och mitt tonläge är bildad och respektingivande men mina metoder som en grov slakt.

Det som gör mig "speciell" är att jag är sociopat, inte att jag har AS. Jag är inte som er, ni är under min nivå av psykologisk och social förfining. Med förfining pratar jag inte om outtalad överklasskutym utan om fingertoppskänsla för subtil kommunikation i allmänhet, vare sig man följer regler eller inte. Om du tror att jag med högstående menar att man ska vara artig och bete sig "överklassigt" är du t.o.m dummare än jag påstått.

Jag förstår inte hur du kan tycka att det du håller på med är finare på något sätt. Det finns inget högstående och förfinat i det du håller på med. Det finns inget fint i att använda sina förmågor till att skada andra, med mina mått mätt så är de dreglande idioterna mycket finare eftersom de inte gör det de gör för att medvetet skada andra. Sedan kan du gärna hålla på med det, men det är varken intelligent, högtstående eller förfinat. Vi har helt enkelt olika mått vi mäter med. Du anser att du är högtstående som kan platta till en dreglande dum stackare som redan är sönderslagen, och det är dina normer som du anser är fina. Jag har förstått det, kan du inte följa det i det jag skriver, det måste du väl ändå kunna göra som är så intelligent och har sådana sociala scills och förfinade förmågor? Jag håller bara inte med dig. Jag ser det på ett annat sätt. Du är precis som de som jag föraktar och hatar mest. Nu har jag överseende med det när det gäller dig eftersom det är så uppenbart att du inte mår bra (vilket i och för sig uppenbarligen de som jobbar med sjukvård och inom myndigheter också gör, de är störda, men du sitter inte på någon maktstol... än), men du beter dig precis som folk inom sjukvård och myndigheter, som trycker ner andra och skadar dem. Mestadels ointelligenta människor som mår bra av att göra andra illa och använder de maktmedel de har för att göra det, där det inkuderar att vräka verbal skit över dem därför att de sitter med ess i rockärmen och har makten och lagen på sin sida. Det finns inget fint i det. Och även om du är sociopat och har as och inte mår bra så finns det i alla fall inte något fint, förfinat och intelligent i det. Det är bara klumpigt och missanpassat och stört och elakt att använa sina förmågor och sin förmåga att klä av andra nakna och köra upp dem i ett hörn och använda sin sociala kompetens, din förfining, till att skada och trycka ner andra som är utsatta och är skadade redan och kämpar för att hålla huvudet över vattenytan. Du skulle verkligen passa inom sjukvården eller på någon myndighet.

Enligt mig kan du gärna använda dina scills och din "förfining", dvs dina förmågor till att trycka till svin som jobbar inom sjukvård och myndigheter så de står och hoppar av ilska. Men det du gör är att du är likadan som dem. Finns inget fint eller förfinat i det. Det är bara föraktligt. Det är inte förfinat att använda dina förmågor till att gå på lätta byten som inte har skadat någon annan. Nä du lilla gubbe eller gumma eller vad du är. Du missar en stor poäng och det gör det du håller på med inte till någon förfining. Som sagt var, tror du en yrkestjuv skulle sätta heder i att sno en klubba från en unge? Vad är det för scills?? Jag hoppas ju på din intelligens. :shock: Eller gjorde i alla fall, men jag har kanske missbedömt det hela helt och hållet, får kanske revidera vad jag trodde.

6 augusti 2009, 00:08
Avslutat konto
Ja du, nu har jag läst resten också. Jag ömsom skrattar ömsom tycker synd om dig. Jag tycker du verkar vara ganska långt ifrån en sociopats beteende, verkar mest vara du som sitter här och hoppar och skakar. Och det klickar alldeles för mycket. Tänk på vad Ufo säger för han säger kloka saker. Visst är det sant att man aldrig kommer bli bemött på annat sätt än en värdelös skit när man har en psykiatrisk diagnos, men fixa till ditt eget liv. Det du gör nu är att uppfylla det de säger, du går de elaka tanternas ärende och trycker till dig själv. Sköt om dig Josef. Och fortsätt att pys du och försök att tycka om dig själv, var snäll mot dig själv, säg snälla saker om dig själv och upprepa inte det som de sviniga idioterna har sagt om dig.

6 augusti 2009, 00:26
Avslutat konto
nlarve skrev:
Ja du, nu har jag läst resten också. Jag ömsom skrattar ömsom tycker synd om dig. Jag tycker du verkar vara ganska långt ifrån en sociopats beteende, verkar mest vara du som sitter här och hoppar och skakar. Och det klickar alldeles för mycket. Tänk på vad Ufo säger för han säger kloka saker. Visst är det sant att man aldrig kommer bli bemött på annat sätt än en värdelös skit när man har en psykiatrisk diagnos, men fixa till ditt eget liv. Det du gör nu är att uppfylla det de säger, du går de elaka tanternas ärende och trycker till dig själv. Sköt om dig Josef. Och fortsätt att pys du och försök att tycka om dig själv, var snäll mot dig själv, säg snälla saker om dig själv och upprepa inte det som de sviniga idioterna har sagt om dig.

Tanterna säger att personer med AS är snälla, svaga och aldrig medvetet kan såra andra. Jag har gjort att medvetet såra andra till en sport. Du är en komplett idiot som inte ens kan konstruera en korrekt mening. Med största sannolikhet är du även ful och socialt inkompetent och med ännu större sannolikhet oskuld. Du är allt jag hatar, precis det jag inte vill associeras med.

Om jag följde dina råd hade jag varit som du, ett tantoffer. Ett äckel. Nej tack säger jag.

6 augusti 2009, 00:55
Medlem
En tanke om generaliseringen.
Den fyller en funktion i att sortera stora mängder information så det blir överblickbart. Det gäller många områden, inte bara NPF.
Det skulle inte fungera att ha en Ufo-diagnos en Josef-diagnos en Nlarve-diagnos osv... det skulle sluta i tusentals olika diagnoser.
Då är det bättre att hitta några gemensamma nämnare och klumpa ihop dem i en. Dock så är en vanlig missuppfattning att alla skall ha alla kriterier. Så är inte fallet.
Att det är större skillnad på två med AS än vad det är mellan en AS och en NT är de kunniga i ämnet överens om. Men det verkar vara svårt för en NT att förstå det.
Generalisering är en användbar metod för att sortera stora informationsflöden på ett lättbegripligt vis. Det är inte frågan om ett försök att bygga en absolut sanning.

Men du är nog den på detta forum som generaliserar mest skulle jag tro. Titta bara på inlägget före detta, snacka om att du generaliserar mot nlarve.
Och så hackar du på nlarve över hans/hennes stavning/grammatik? Du låter ju precis som dom aspergare som härjar på aspergerforum. Varför sjunka till deras nivå? (frivilligt dessutom)

Att du har kompitens inom det ickeverbala språket förändrar inte saken du är fortfarande en av oss :P

6 augusti 2009, 01:14
Avslutat konto
Ufo skrev:
Att du har kompitens inom det ickeverbala språket förändrar inte saken du är fortfarande en av oss :P

Jag är mer skicklig i tal än i skrift och jag är inte "en av er". Ni tillhör den stereotypa gruppen "aspergare", jag är en unik individ. Ni har varken existensberättigande eller egna personligheter, er AS-skada är er personlighet.

6 augusti 2009, 01:29
Medlem
Är det din otroliga skicklighet som får dig utslängd från de forum du föraktar så?

6 augusti 2009, 02:58
Ny tråd Svara på tråd  [ 44 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.