Ny tråd Svara på tråd  [ 37 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa
Välkommen 
Författare Meddelande
Site Admin
Inlägg Välkommen
Ursäkta hafsverket. Detta forum var planerat att startas någon gång i sommar. Men diskutera gärna vilket regelverk och uppställning som kan vara lämpligt.

Mvh:Admin

26 april 2009, 01:18
Medlem
Inlägg Re: Välkommen
Vad säger ni vänner, ska vi bygga upp forumet som aspergerforum var innan liebert ändrade allt? Nån som minns hur avdelningarna såg ut?

26 april 2009, 08:19
Medlem
Jodå, minns hur det såg ut, men varför inte starta på en helt ny kula? Om man får komma med önskemål så är ett helt låst forum där inte vilket troll som helst kan gå in och skapa en massa fåniga trådar önskvärt. Höga krav på att bli medlem. Ja, tack. :o

26 april 2009, 09:22
Medlem
Låter bra, alla förslag beaktas! :)

26 april 2009, 09:28
Medlem
Lava skrev:
Jodå, minns hur det såg ut, men varför inte starta på en helt ny kula? Om man får komma med önskemål så är ett helt låst forum där inte vilket troll som helst kan gå in och skapa en massa fåniga trådar önskvärt. Höga krav på att bli medlem. Ja, tack. :o

Håller med, ett låst forum. Detta ska vara för oss att skriva det vi behöver i, inte det andra behöver läsa! Absolut låst så att bara inloggade medlemmar kan läsa, och gärna även vissa krav för medlemskap, som Lava skrev.

Ett helt nytt forum, jag ser ingen anledning att återskapa ett forum som var och försvann, bättre att skapa ett nytt utifrån de behov som finns nu.

Om man nu ändå ska jämföra med Aspergerforum, så tycker jag att det blev för stort. Många vilda diskussioner om allt möjligt som inte rör Asperger. Jag tycker det ska vara lite mer fokus på AS, och bara en mindre avdelning för sånt som inte rör AS. Men lite OT trams och flams måste också finnas plats för, bara det inte tar över.

26 april 2009, 09:33
Medlem
Jag håller nog med Ensamflickan i det här. Ja, så är det. :geek:

26 april 2009, 11:03
Medlem
Sådär spontant kanske man ska någon liten del öppen, som reklam. Även om forumet i övrigt stängt. Kanske.

26 april 2009, 11:13
Medlem
En tanke slog mig (gjorde inte ont ;) ) nu spontant:
Vad sägs om att göra grupper typ; Aspie, Förälder, Personal eller liknande så man vet vilken koppling varje medlem har till AS?

Vad gäller öppenheten/låsning på forumet kanske man kan göra så att alla kan läsa rubriker men man måste logga in för att läsa/skriva inlägg?

Bara lite tankar...

Hoppas att detta blir ett forum vi kan trivas och umgås på!

26 april 2009, 11:41
Medlem
ThigerEye skrev:
En tanke slog mig (gjorde inte ont ;) ) nu spontant:
Vad sägs om att göra grupper typ; Aspie, Förälder, Personal eller liknande så man vet vilken koppling varje medlem har till AS?

Vad gäller öppenheten/låsning på forumet kanske man kan göra så att alla kan läsa rubriker men man måste logga in för att läsa/skriva inlägg?

Bara lite tankar...

Hoppas att detta blir ett forum vi kan trivas och umgås på!

Min röst hörs kanske inte så bra då jag inte varit så "aktiv" på aspergerforumet, har mest läst och varit allmänt förvirrad.
Ser gärna att det finns grupper så som ThigerEye föreslog, tycker att det var en bra idé

26 april 2009, 13:04
Medlem
Ganesh skrev:
Sådär spontant kanske man ska någon liten del öppen, som reklam. Även om forumet i övrigt stängt. Kanske.

Ja, många forum har något litet gäst-delforum, där nya kan ställa lite frågor.

26 april 2009, 13:25
Ny tråd Svara på tråd  [ 37 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.