Ny tråd Svara på tråd  [ 44 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Hur skadar/straffar man bäst folk som generaliserar AS? 
Författare Meddelande
Avslutat konto
Inlägg Hur skadar/straffar man bäst folk som generaliserar AS?
När någon genomsnittlig medelklasshora med alldagligt skitigt svenskt utseende (trönder eller hallstatt ras = lägre stående) tror att hon kan kategorisera mig bara för att jag har samma diagnos som en massa efterblivna, fula offer som inte kan sköta sin hygien eller laga mat själva, så får jag lust att döda.
Självklart är mord inte ett bra alternativ eftersom grisarnas samhällsapparat och rättsväsende kommer jaga mig och försöka frihetsberöva mig/kränka mig ytterligare. Däremot kräver en skymf av ovan nämnd typ att svenssongrisen straffas på något sätt.

Jag vill knäcka vanliga, genomsnittliga människor fullständigt. Förinta dem. Få dem att skrika i helvetesångest och förvandla dem till permanent traumatiserade spillror. Jag vill inte döda, jag vill tortera. Psykisk tortyr. Förinta inifrån. Suga själen ur folk.

Jag önskar ibland att jag hade "övernaturliga" PSI-krafter och kunde invadera folks tankar och där plantera mardrömmar så verklighetsfrämmande och perverterade att bara en icke-mänsklig hjärna som min ens hade kunnat komma på tanken. När folk skrek i vansinnesångest och, om jag tillåtit det, hade varit fullt kapabla att överge sina barn och sin familj till förmån för en trubbig plastgaffel eller sina egna naglar i halspulsådern bara för att slippa smärtan så hade jag bara fortsatt den mentala tortyren. Jag hade inte slutat föränn det som fanns kvar var ett invalidiserat skal som aldrig skulle återhämta sig.

Jag är ingen laserman eller skolmördartyp. Det är alldeles för impulsivt och kortsiktigt. Jag ser inte fysiskt våld som en lösning. Döden är en befrielse för de flesta. T.o.m fysisk smärta går att uthärda eftersom kroppen själv stänger av när smärtan blir för intensiv. Att skada psykiskt däremot, det är min metod. Att bryta ned, men att göra det inom lagens gränser och utan övernaturliga krafter är svårt. Att använda ord, hot och trakasserier leder oundvikligen till polisanmälan och problem med rättvisan förr eller senare.

3 augusti 2009, 18:54
Medlem
Inlägg Re: Hur skadar/straffar man bäst folk som generaliserar AS?
Jag får känslan av att du blivit utsatt för en "tant" idag. Vad gjorde du? Knöt näven i byxfickan och svalde skiten. Är det därför du ventilerar skiten med oss?

3 augusti 2009, 19:09
Avslutat konto
Ufo skrev:
Jag får känslan av att du blivit utsatt för en "tant" idag. Vad gjorde du? Knöt näven i byxfickan och svalde skiten. Är det därför du ventilerar skiten med oss?

Har inte blivit utsatt för "tanter" på tio år. Men jag minns hur de är och ibland flyter gamla minnen upp till ytan. Skulle en tant försöka kränka min integritet idag hade jag svarat med konkreta hot.

3 augusti 2009, 19:16
Avslutat konto
Det går inte att komma åt dem, det är de som torterar oss.

5 augusti 2009, 14:13
Avslutat konto
Fast jag tycker det är jävligt lågt och ointelligent att ge sig på folk som inte gjort något, som bara existerar och kämpar själva för att hålla huvudet över vattenytan och får skit av sjukvård och myndigheter. Fast jag håller med om att det är lättare såklart och det är ju de som är utsatta man ska ge sig på om man vill såra någon och vill göra det lätt för sig. De elaka översittarna inom sjukvård och myndigheter kommer man inte åt, det är de du borde ge dig på men det kan du inte. Om du inte mördar de och deras ungar då förstås, men det blir ett fåtal du hinner med.

Jag förstår helt det du säger om hur du vill plåga folk, men inser du att det låter ointelligent och sjukt att ge sig på folk bara för att de existerar, och pratet om att vara en ängel är sjukt. När du pratar som du gör så låter du inte som en intelligent överklass, det blir bara skrattretande, vet du det?

Fast jag förstår raseriet i det du säger, helt och hållet. Problemet är att det bara förgör en själv och de som förtjänar att bli behandlade så där kommer du aldrig åt. Och när du attakerar folk som bara existerar så blir det bara larvigt. Det är svårt att titta utifrån när man har AS, men försök se på dig själv utifrån hur någon annan skulle tänka om de hörde dig säga det du gör. Försök föreställa dig vad de tycker om dig då. Kanske något som du föraktar själv? Det klickar i ditt resonemang och det låter inte intelligent. Du har blivit ihopklumpad, generalliserad och stigmatiserad av sjukvården under en syndromdiagnos och då ger du dig på andra som också blivit stämplade med denna diagnos. De som har AS-diagnos kan ju inte rå för att folk inom sjukvård, myndigheter och övriga samhället pratar skit om dig. Du ger dig på fel grupp människor, inser du inte det? Förlåt, du gör ju det, du vill ju bara såra någon, vem som helst den som det är lätt att såra. Men det är ju också helt ointelligent.

Om jag hade ett recept på hur man skadade vidriga människor så skulle jag dela ut det till dig. Helt säkert. Och om jag hade en lösning på hur man blir av med den där raserikänslan så skulle jag dela ut det också. Tyvärr har jag inte lösningen på något av det. Tyvärr. Och jag tror inte att det finns någon lösning på det. Man måste härbärgera den där fruktansvärda känslan och försöka göra något med sitt liv så man kommer vidare. Gör något roligt. Gör något som engagerar dig. Gör ditt liv och bry dig inte om vad alla sjuka, elaka, vidriga människor säger om dig. Du är du, och du är bra som du är. Gör något som får idioterna att komma på skam. Bry dig inte om dem, lyssna inte på dem, var inte i närheten av dem, lev ditt liv.

Och du behöver såklart inte bry dig om vad andra tycker, huvudsaken att du får pysa lite, och jag tycker att du ska fortsätta ventilera och pysa här på forumet. Det är min åsikt. De som inte orkar läsa kan ju låta bli. Och att du eventuellt sårar någon som har AS och att du inte bryr dig om det får vi acceptera... du har ju AS för guds skull ;) Tänk på att de andra som är här på forumet är väldigt storsinta och kloka människor. Det du säger gör faktiskt dig själv till ett väldigt lätt byte att ge sig på, men de som är här har inte gjort det. De verkar väldigt intelligenta och inte ett dugg dreglande. Jag tycker att du har blivit föredömligt bemött av de andra här. Helt klart kloka, fina människor. Jag är helt klart imponerad av dem.

5 augusti 2009, 14:51
Medlem
Ok det var gammla saker du retade dig på.
Om det är tio år gammal skit som får dig att känna som du gör idag, så vill jag påstå att ditt främsta problem inte är de sk sociopat-dragen eller narcissist utan helt enkelt autism. Vi har ofta svårt att släppa gamla oförätter.

Men vilka generaliseringar är det du syftar på?
Som att...
Asperger är en tumör.
Att Asperger är en skymf mot universums renhet.
Att Aspies är grobianer.
Att Aspies har ett efterblivet kroppsspråk.
Att Aspies är äckliga handikappade trasdockor.

Jag börjar få en mer nyanserad bild av dig.
Tror att du bär på mycket frustration. Fortsätt med att försöka få ut den, det hjälper (lite grann).

5 augusti 2009, 22:07
Avslutat konto
Jag har högre social förfining och finess än folk med AS. Det finns ett talesätt som lyder "för att bryta mot en regel måste man först känna till den". Jag förstår, ser och uppfattar allt det ni missar och jag bryter medvetet mot sociala normer och etikett.

Jag känner när en situation blir pinsam även om jag själv bara är passiv åskådare. Jag får starka obehagskänslor i närheten av AS-folk eftersom de inte märker när de är "knepiga". De skapar socialt obekväma situationer utan att förstå det. Jag skapar socialt obekväma situationer medvetet som ett sätt att chockera, provocera och kränka vanliga grisar och det vanliga samhället. Jag är en provokatör.

Mina erfarenheter är inte att folk har överseende eller tycker synd om mig för att jag skulle vara "patetisk". Mina erfarenheter är att folk blir ursinniga, desperata och tar till polisanmälan eller skakar/gråter när jag är färdiga med dem. Jag har faktiskt aldrig mött någon som inte bytt det arroganta, förminskande leendet mot okontrollerad indignation när jag varit klar med personen i fråga. Det ska tilläggas att 90% av alla människor inte har några överlägsna leenden att komma med över huvud taget, de allra flesta är grisar som man snabbt och enkelt bryter ned.

Vad gör mina bulldozermetoder mer effektiva än om de hade kommit från en grövre/mindre förfinad person? Här är några av orsakerna:

Min verbala förmåga.

Min utstrålning.

Mitt finlemmade, eleganta utseende som signalerar intelligens, kyla och medvetenhet.

Mina kunskaper om kroppsspråk och tonlägen. Jag är mästare på att hitta andra vägar. Lägger sig någon till med en nedlåtande dryg attityd och hoppas att jag ska nappa på betet går jag istället runt det och använder hotfullt tonläge/ansiktsuttryck till att forcera och förnedra, vilket gör provokationen verkningslös. Det är ren skrämseltaktik samtidigt som jag utåt sett kan låta saker rinna av mig. Detta har en demoraliserande effekt på folk som är vana att genom förmyndande sätt kunna kontrollera andra. Jag har allt detta, pondus, auktoritär utstrålning och myndighet men med en laglös sociopatvridning på det hela. I mitt kroppsspråk och tonläge uttrycker jag mig som en domare eller advokat från 60-talet men det som kommer ur min mun är kloakvatten. Denna kombination skrämmer och tystar folk. Min utstrålning och mitt tonläge är bildad och respektingivande men mina metoder som en grov slakt.

Det som gör mig "speciell" är att jag är sociopat, inte att jag har AS. Jag är inte som er, ni är under min nivå av psykologisk och social förfining. Med förfining pratar jag inte om outtalad överklasskutym utan om fingertoppskänsla för subtil kommunikation i allmänhet, vare sig man följer regler eller inte. Om du tror att jag med högstående menar att man ska vara artig och bete sig "överklassigt" är du t.o.m dummare än jag påstått.

5 augusti 2009, 22:27
Avslutat konto
Ufo skrev:
Ok det var gammla saker du retade dig på.
Om det är tio år gammal skit som får dig att känna som du gör idag, så vill jag påstå att ditt främsta problem inte är de sk sociopat-dragen eller narcissist utan helt enkelt autism. Vi har ofta svårt att släppa gamla oförätter.

Men vilka generaliseringar är det du syftar på?
Som att...
Asperger är en tumör.
Att Asperger är en skymf mot universums renhet.
Att Aspies är grobianer.
Att Aspies har ett efterblivet kroppsspråk.
Att Aspies är äckliga handikappade trasdockor.

Jag börjar få en mer nyanserad bild av dig.
Tror att du bär på mycket frustration. Fortsätt med att försöka få ut den, det hjälper (lite grann).

Jag har en hjärna av autisttyp, dock inte AS. Jag är hyperperceptiv autist, en form av kvasi-autism där vissa autistiska drag är överdrivna medans andra är helt frånvarande.

En person med AS saknar helt enkelt fingertoppskänsla och förmåga att läsa andras tankar och känslor på det sätt jag gör. Jag besväras överhuvudtaget inte av någon "nedsatt social förmåga". Tvärtom är jag mer socialt kompetent (om jag vill) än den genomsnittlige svensken. Mycket tack vare min sociopati.

Min hjärna är inte NT, den är autistisk men på ett sätt som inte borde klassas som varken AS eller traditionell autism. Jag delar helt enkelt inte en stor del av er s.k "problematik". Jag ser er som efterblivna. Ni är slagget, restprodukterna, jag är en högre form av autisthjärna.

Tro det eller ej men det är jag som ser hur kutryggiga och fula ni är men själva ser ni det inte.

Du menar också att t.ex alla massmördare som blev traumatiserade under barndomen måste ha AS eftersom de aldrig släpper oförätterna utan utvecklar tvångsmässigt hämndbehov? Du visar bara vilken fyrkantig, underlägsen slagghjärna du har genom att påstå att min långsinthet skulle vara kopplad till autism. Jag avskyr att diskutera med lägre stående autister eftersom ni hellre använder grov, klumpig, enkelspårig låtsaslogik än att se saker ur fler perspektiv.

5 augusti 2009, 22:38
Medlem
Josef3 skrev:
Jag har en hjärna av autisttyp, dock inte AS. Jag är hyperperceptiv autist, en form av kvasi-autism där vissa autistiska drag är överdrivna medans andra är helt frånvarande.
Det där är en ojämn begåvningsprofil du beskriver.
Josef3 skrev:
Ni är slagget, restprodukterna, jag är en högre form av autisthjärna.

Det faktum att du far illa av att andra inte delar dina intressen, och fungerar som du själv. Befäster min teori om att dina främsta problem ligger i autismen.

Jag känner igen ilskan mot allt och inget. Men jag ser inte egenvärdet av att plåga en annan människa, något som inte du heller verkar göra iofs.

Men ang din fråga hur man straffar generaliserande människor? Varför tror du att folk generaliserar? För du vet väl om att generalisering fyller en viktig funktion i NT-världen.
Det är något man gör innan man får grepp om en sak. Hela npf-paketet är tämligen ointressant för en NT. Det är inget de vill fördjupa sig i. således generaliserar dom oss istället.
Du kan ju prova att banka in lite kunskaper i dom istället.

5 augusti 2009, 23:02
Avslutat konto
Vad har ojämn begåvningsprofil med någonting att göra? Jag har vissa autistiska tankemönster men saknar helt autistiska svårigheter i t.ex att läsa och tolka social kommunikation.

De flesta aspergermän är sluskigt avskrap som är glada bara de får fitta, vilket merparten aldrig får. De nöjer sig med sånt NT-folk kastat bort eller avfärdat och dömer sällan folk.

5 augusti 2009, 23:08
Ny tråd Svara på tråd  [ 44 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.