Re: Det första forumet föredrar psykopater framför aspergare!
Från min sida finns ingen risk att gå hårdare fram än nödvändigt. Jag var helt lugn och kontrollerad under hela händelseförloppet. Det hade väl varit om C, hennes bror eller polisen gjort något överdrivet drastiskt som det hade kunnat gå illa, men det är inte mitt ansvar. Den som slår första slaget är den som har skulden.
Hon borde förstå att hennes handlingar oundvikligen leder till att alla metoder för att ställa saken till rätta prövas, en i taget, rimligast först och sen mer och mer drastiska åtgärder tills problemet är löst. Att hon fortfarande har mage att tala osanning tyder snarast på att jag borde gått hårdare fram. Det är dock en principfråga att hon skall lösa konflikten frivilligt utan fysiskt tvång, precis som det var en principfråga att jag inte spärrade mitt kreditkort utan bara sa åt henne att sluta använda det gång på gång. Hon ska göra rätt medvetet, inte för att hon aktivt hindras från att göra fel. Hade kanske inte varit lika viktigt om det inte vore för att hon ständigt hävdar att hon är förträfflig och att det är fel på alla andra.
Att hon har mage att ens begära skadestånd är så absurt att det är svårt att formulera det i ord. Hon är skyldig mig pengar. Jag är den som utsatts för den i särklass största kränkningen av alla inblandade parter. Hon har inte utsatts för någon kränkning alls eftersom det var hon som initierade konflikten och därmed har det fulla ansvaret för alla konsekvenser.
Ingen sida har yrkat på fängelse, de tycker väl jag är för galen. Jag är dock inte farlig för någon oskyldig vilket ** är.
Och om nu något katastrofalt hänt hade jag inte brytt mig. Att låta en sån här sak passera vore värre än både att dö och att döda. Vissa är födda rättshaverister. Göran Lambertz intervjuades nyligen i Jusektidningen där det framkom att det tog flera år för honom att komma över när han som sjuåring blev oskyldigt anklagad för att ha stulit godis och inte blev tagen på allvar när han försökte bevisa sin oskuld. Jag är likadan och jag tycker det borde vara normen. De som inte är rättshaverister har en kollektiv skuld för all världens orättvisa.
Lögnare ska hanteras genom att den som känner sig manad slår ihjäl dem medan övrigas låtsas som ingenting. Så sägs det att man gör i Grönland. Här sitter samma personer istället i riksdagen och i bolagsstyrelser... Och i ett litet gult hus i Kinna.
Psykopatfamiljen satt och hånskrattade under förhöret med mig förresten, när jag åtegav C egna ord från några månader tidigare. Undrar vad de skrattade åt. C vanföreställningar var roliga ibland men så skrattretande var inte just de jag berättade om. De var så rimliga att jag tidigare trodde de var sanna. Det handlade om hennes påståenden om sin egen farlighet, hennes påstådda kontakter i undre världen och sånt. Det som gjorde att det verkade nödvändigt att ta med en yxa.
Moderator: Zombie
Tog bort namn.
En Ful Ruta - endast på Aspieforum.