Re: Det här dansar jag till!!!!!
Det lustiga är att jag aldrig har varit på danshak (förutom en gång i Berlin på 80-talet) och dansar heller egentligen aldrig, men jag gillar musiken: den passar bra till mycket annat också - som typ matlagning och annat kreativt.
På sedvanligt aspigt manér har jag nu hursomhelst gått igenom samtliga (122 stycken) dansmusikkanaler i Screamers databas. Till en början hittade jag några stycken som gick att lyssna på, men vilka tyvärr höll en väldigt ojämn kvalitet - ena stunden spelades en riktigt bra, intelligent låt och i andra en riktig bajslåt; de verkada inte ha någon direkt koll på, eller bry sig om, vad de spelade, men i och med att jag hade flera olika kanaler kunde jag byta till nästa direkt när det kom en bajslåt och på så sätt kunde jag skapa en artificiellt jämn nivå.
Sedan hittade jag dock Proton Radio och efter att ha lyssnat på den i några dagar, så kan jag känna att jag kan rekommendera den (nu kommer de säkert börja spela bajs bara för att jag har rekommenderat den, men just nu håller den en hög - och jämn - kvalitet). Den finns att lyssna på i olika format:
*
http://scfire-dtc-aa05.stream.aol.com:80/stream/1041 (använd till exempel
Screamer (Presets->By Genre->Dance Music [0-90]->Proton Radio))
* protonradio.com (både som fritt strömmande (gratis) och OnDemand (mot en smärre kostnad)), gratisversionen fungerar utmärkt för min del.
Adam Beyer dyker för övrigt upp ibland som DJ - samt en något pårökt finländare med viss fäbless för något som han väljer att kalla "loop house"