Vilken dröm!
Jag drömde helt otroliga drömmar i...dag(istället för inatt eftersom jag inte somnade ordentligt förrän runt åtta på morgonen och sov till tolv) men det enda jag...NU KOM DET TILLBAKA!!!
Fast bara en del:
Jo, det var något om fotografier som jag tagit i en annan tidigare dröm, som jag och någon till gick igenom i denna dröm. Massa långa serier med foton tagna av olika skeenden med en halvsekunds mellanrum.
Tydligen var jag ombord på någon slags båt och fotade ut mot havet. En flock delfiner(som inte såg ut som delfiner men var det ändå) simmade förbi, sedan flöt någon slags stad i ruiner förbi och något mer och allt detta hade jag fotograferat i långa bildsekvenser. I bakgrunden brann himlen i en solnedgång/soluppgång. Väldigt skickliga och vackra bilder allihop. Jag var så stolt.
Sedan hände det massor emellan som jag glömt bort.
Men på något sätt skulle jag vara med i en uttagning av något slag, vet inte om det var för något jobb eller en utbildning.
I allafall så hasade jag ner längs en isig asfalterad backe till en parkeringsplats där ett vitt stort tält stod uppställt.
Jag pratade med en skäggig man som tyckte att jag absolut skulle testa att vara med. Vi var tre deltagare. Jag hade någon som hjälpte mig, en liten tjej som tidvis likande min äldsta dotter.
Det vi skulle göra var att göra om en liten tygdocka med hjälp av tygbitar, sytillbehör, pappersremsor, lim och massa annat material. Man skulle alltså bedömas för sin kreativitet.
Jag satte igång och klippte tyg och sydde fast på dockan som plötsligt förvandlades till en levande tjej med rödbrunt hår och en sorts bröllopsutstyrsel. Hon hade en vit, skir spetsslöja på huvudet som jag klippte itu så hennes långa lugg åkte med i farten. Sedan skulle jag klistra fast pärlor på klänningen och färglägga en ärm med färgkritor.
Kommer inte längre ihåg hur slutresultatet blev och vem som vann. Men det var stressigt för tiden var begränsad.
Jag borde ha tagit mig tid att skriva ner allt direkt när jag vaknade för det var en väldigt intressant dröm. Det var någonting om relationer och några hade sex. Kommer inte alls ihåg vilka.
En nyskapande dröm.