Ny tråd Svara på tråd  [ 2006 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 201  Nästa
Mattråd! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Mattråd!
Marsipandagen hoppar jag gärna över.
Chokladbulle låter gott men jag tvivlar på att jag någonsin ätit sådana.

Kanelbullar är inte så goda i färdigt tillstånd. Men bakar man själv så är det inte så mycket deg kvar efter att man sockrat och kanelat den. Det mesta hamnar i magen redan i den fasen - så gott!!

Jag är djupt bedrövad (mitt i euforin) för mina trattisar hade möglat i kylskåpet. Hade en hel bunke full med rensade trattisar som på något sätt stod och väntade på sin tur att förvandlas till en soppa - tills det blev för sent. :(

6 oktober 2010, 12:43
Medlem
Du var så väldigt lyrisk förut över mina marsipan- och chokladbullar och nu visar det sig att du inte ens gillar marsipan. Hur går det ihop?

Förresten är det bäst att torka trattkantareller så snart som möjligt. Tänk på det nästa gång (mmhm... nickar förnumstigt). Om du nu menar allvar med någonting du skriver och inte ljuger om allt? Jag vet inte längre.

6 oktober 2010, 13:32
Medlem
:D
Men hahahaha!
Du är så...SÅ!

Jag trodde det handlade om en separat dag för enbart marsipan och en annan för chokladbullar (vilka jag aldrig har smakat på men kan tänka mig är väldigt goda).
Och inte heller har jag någonsin smakat på bullar som innehåller både marsipan och choklad men det låter ju fortfarande väldigt gott (fick lov att titta bakåt i tråden - bilderna har ju tyvärr fösvunnit men grundat på beskrivningen så låter de smaskens.)

Marsipan som sådan har jag förätit mig på för länge sedan. Så ren marsipan går bort. Tills det blir julafton och man äter det ändå, helt mot sin vilja.

Det här är ett typiskt fall av kommunikationsmissar a la Asparagus.
Missuppfattningar och agitation, anklagelser och irritation.
Hur länge har vi varit gifta nu igen?

6 oktober 2010, 13:47
Medlem
Ja, det är väl en trettio år nu va? :?

6 oktober 2010, 13:49
Medlem
Nåt sånt, ja.

6 oktober 2010, 13:51
Medlem
CodeRedAlert skrev:
:D
Men hahahaha!
Du är så...

Underbar? Jo, jag vet, jag föddes så'n... Det är ett tungt ok att bära, men vad gör man!? :mrgreen:

6 oktober 2010, 20:42
Medlem
Det är du säkert.
Vi är nog rätt lika - fruktansvärda ibland, underbara ibland.

Eller så är du enbart underbar. Har inte hunnit kartlägga dig helt än. :geek:

7 oktober 2010, 23:52
Medlem
Om jag orkar gå upp imorgon, tänker jag gå och plocka slånbär. En av höstens stora tjusningar att smaska på.
Men hur bevarar man bären bäst?
Sylta eller göra saft eller vad? Någon som har ideer?

10 oktober 2010, 22:41
Medlem
Dagens rökta skinka som pålägg smakar mer bajs än rök.
Det beror väl på att de inte röker den längre utan dopar den i något som påstås smaka rök.
Men rikligt med pepparrotsvisp så funkar det ändå. Fast man känner ju inte av skinkan så man kanske skulle ta o skippa den.

11 oktober 2010, 20:49
Medlem
Kolla på paketet. Rekordet jag har sett än så länge är 75% kött.

På SKIVAD JÄVLA SKINKA!

11 oktober 2010, 20:58
Ny tråd Svara på tråd  [ 2006 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 201  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.