Ny tråd Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 176 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 14, 15, 16, 17, 18  Nästa
Det första forumet föredrar psykopater framför aspergare! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Det första forumet föredrar psykopater framför aspergare!
Savanten Svante skrev:
Yetin skrev:
Timeless skrev:
Jo jag vet att du vill att vi ska tycka si eller så om **. Jag vägrar och visar vem den riktiga idioten är. Helt förståeligt att du klankar ner på mig. Jag vet ditt syfte, din jävla stenåldersapa.

Ville du ha min adress eller?

Nejdå, jag vill inte ha din adress. Vad mitt syfte är har jag varit helt tydlig med. Jag vill att **s sanna personlighet ska bli allmänt känd så att folk kan undvika henne.

Har du nåt emot att nån försöker offentligöra din sanna personlighet?

nja, inte vet jag. Jag har inte begått någon ondskefull handling så jag ser inget rimligt skäl.

Moderator: Zombie
Tog bort namn.

En Ful Ruta - endast på Aspieforum.

3 oktober 2010, 16:11
Moderator
Det här förföljandet och demoniseringen av en annan människa kan ses som en ondskefull handling, och det synsättet är svårt att snacka bort. Verkningar som en ondskefull handling får det i alla händelser, och inte bara mot den du vill göra illa, utan tragiskt nog egentligen mycket mer mot dig själv.

Att du såg en glimt av en värld du inte trodde fanns, som människor också lever i, och fick ditt livs chock, eller på vilket sätt man nu än kan beskriva det, kan förklara en hel del - förklaringar finns det till allt - men moraliska ursäkter för en förföljelse av sådana här mått är en helt annan sak.

I den mån du inte har legat på för att få professionell hjälp kan det ses som en försvårande omständighet.

3 oktober 2010, 16:46
Moderator
För att sammanfatta: Du gör dig inte ett spår bättre än som du utmålar den du bekämpar.

3 oktober 2010, 16:54
Medlem
Zombie skrev:
Det här förföljandet och demoniseringen av en annan människa kan ses som en ondskefull handling, och det synsättet är svårt att snacka bort. Verkningar som en ondskefull handling får det i alla händelser, och inte bara mot den du vill göra illa, utan tragiskt nog egentligen mycket mer mot dig själv.

Att du såg en glimt av en värld du inte trodde fanns, som människor också lever i, och fick ditt livs chock, eller på vilket sätt man nu än kan beskriva det, kan förklara en hel del - förklaringar finns det till allt - men moraliska ursäkter för en förföljelse av sådana här mått är en helt annan sak.

I den mån du inte har legat på för att få professionell hjälp kan det ses som en försvårande omständighet.

Jag säger sanningen. Hon förnekar det hon gjort, åtminstone till större delen, och så vitt jag vet är hon fortfarande lika ond nu som då. Det vore omoraliskt att hålla tyst. Jag publicerade en konversation med en trovärdig källa, som nu är borttagen för att källan begärde det. Där framgår att C haft ett sånt här beteende i flera år.

Om orättssystemet inte låser in mig kommer kriminalvården ge mig professionell hjälp, så jag ser ingen anledning att själv anstränga mig för att få det. Dessutom är det ju så att i den mån jag behöver hjälp så har problemet en extern orsak - **, polisen och "rättsväsendet". Psykiatrin vägrar dock att göra något åt externa orsaker utan behandlar felen som om de berodde på den drabbade. Den har heller ingen auktoritet att ta bort externa problemkällor från tillvaron.

"Förföljelsen" är inte av speciellt stora mått. Jag skriver på några forum och har en blogg, det är det enda. Jag har förresten sökt en form av professionell hjälp från polisen men de tycker det vore meningslöst att anmäla eftersom åklagare inte bryr sig om att väcka åtal om sånt här. Vilket bevisar att jag bara hade ett alternativ och därmed inte kan ha begått något fel. Det minst dåliga alternativet är rätt.

**s ondska kan säkert diskuteras men jag tycker inte jag gör något speciellt ondskefullt.

Moderator: Zombie
Tog bort namn.

En Ful Ruta - endast på Aspieforum.

3 oktober 2010, 17:16
Medlem
Zombie skrev:
För att sammanfatta: Du gör dig inte ett spår bättre än som du utmålar den du bekämpar.

Hon startade en konflikt mot mig. Jag har inte bidragit något till situationen. Jag har försökt lösa de problem som drabbat mig på grund av hennes handlingar. Jag är det enda offret och hon är den enda förövaren. Den som slår först har skulden även om det kommer ett slag tillbaka.

3 oktober 2010, 17:19
Medlem
Yetin skrev:
Zombie skrev:
Jag är det enda offret och hon är den enda förövaren.
DÅ:Bild

NU:
Bild

Eller var du en lipsill innan också? Kanske bara då det passar ändamålet?

3 oktober 2010, 22:06
Medlem
Äh, nu försöker du ju bara hetsa Yetin till nya felsteg ("manipulation" kan det också kallas).

Och om man nu redan har prövat alla fredliga alternativ, vad återstår då? Gå vidare och acceptera pengaförlusten? Det är dock inte alla förunnat att kunna göra så och även om man har ekonomi för att glömma och gå vidare, ska man verkligen acceptera att bli trampad på och utnyttjad? Alla har sin gräns för hur mycket skit de kan ta utan att förlora sig själva.

Att springa in hos någon med en yxa är en desperat handling och, sett utan kontext, enbart korkat, men i det här fallet finns det ju omständigheter at ta i beaktande. Dessutom verkar Yetin beredd att ta konsekvenserna.

Den fullständiga demoniseringen av en annan människa kan jag dock inte gå med på - hur mycket skit den än gjort.

4 oktober 2010, 14:35
Medlem
Jisses man slutar aldrig att förvånas över folks idioti.
Att bli blåst på pengar, visst det svider men WTF "Shit happens"
Från den tidpunkt du valde att ta saken i egna händer, istället för att se vad för hjälp du kunde få via polis o andra myndigheter så friade du henne ifrån allt ansvar.
Nu är det du och ingen annan som får betala både telefon och abb. Med rätta.

Yetin skrev:
Sen sökte jag upp henne. Hon gömde sig i ett hus. Jag yxade mig in i huset. Finns inga jävla konstigheter i det.
Nästa gång får hon väl gömma sig hos mig, du kommer över tröskeln men inte ett steg till. Mycket tveksamt om det ens skulle bli en rättegång ifall du likvideras i hallen under dessa omständigheter.

6 oktober 2010, 19:37
Medlem
Ufo skrev:
Jisses man slutar aldrig att förvånas över folks idioti.
Att bli blåst på pengar, visst det svider men WTF "Shit happens"

Jaså du, varför ska jag acceptera det, man kan lika gärna säga att hon ska finna sig i mitt yxdåd.

Ufo skrev:
Från den tidpunkt du valde att ta saken i egna händer, istället för att se vad för hjälp du kunde få via polis o andra myndigheter så friade du henne ifrån allt ansvar.

Varför då?

Ufo skrev:
Yetin skrev:
Sen sökte jag upp henne. Hon gömde sig i ett hus. Jag yxade mig in i huset. Finns inga jävla konstigheter i det.
Nästa gång får hon väl gömma sig hos mig, du kommer över tröskeln men inte ett steg till. Mycket tveksamt om det ens skulle bli en rättegång ifall du likvideras i hallen under dessa omständigheter.

Så du gillar lögnare? Det lär gå illa för dig om du skulle låta henne gömma sig hos dig. Hon skulle väl sälja ditt hus, din bil och dina barn om hon fick chansen.

6 oktober 2010, 20:40
Medlem
Yetin skrev:
Jaså du, varför ska jag acceptera det, man kan lika gärna säga att hon ska finna sig i mitt yxdåd.

Nej du valde att inte polisanmäla, därmed så valde du att acceptera läget.
Hon polisanmälde, dvs hon vill inte ha det så här.
Plus att det är du och ingen annan som utgjorde en fara för andra människors liv.

Yetin skrev:
Varför då?
För att du är skyldig att låta polis/advokat lösa konflikten, alt svälja vad som skett.

Yetin skrev:
Så du gillar lögnare? Det lär gå illa för dig om du skulle låta henne gömma sig hos dig. Hon skulle väl sälja ditt hus, din bil och dina barn om hon fick chansen.

Vilka jag gillar eller ogillar, har inte med dina illdåd att göra.
---
Har du ens en liten insikt i din egen del i det här?

6 oktober 2010, 22:20
Ny tråd Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 176 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 14, 15, 16, 17, 18  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.