Ny tråd Svara på tråd  [ 40 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Vilka medicinerar? Med vad - och mot vad? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vilka medicinerar? Med vad - och mot vad?
Just nu är cocktailen denna:

Strattera mot depression och ADHD-symptom
Ritalin vid behov
Xanor depot mot GAD
Circadin till natten
Flunitrazepam vid behov till natten

1 augusti 2009, 00:21
Avslutat konto
Jag behöver ingen medicin, det är bara svaga undermänniskor som gör det. Att jag är annorlunda är inget som går att medicinera bort. Att vissa aspergare går på två-tre olika preparat visar att nånting är allvarligt fel. Den typen av pillerknaprare äcklar mig, jag ser dem inte ens som brasved eftersom eld är nånting rent och heligt.

2 augusti 2009, 19:25
Medlem
Josef3 skrev:
Jag behöver ingen medicin, det är bara svaga undermänniskor som gör det. Att jag är annorlunda är inget som går att medicinera bort. Att vissa aspergare går på två-tre olika preparat visar att nånting är allvarligt fel. Den typen av pillerknaprare äcklar mig, jag ser dem inte ens som brasved eftersom eld är nånting rent och heligt.

men du HAR ett behov av att dissa de som faktiskt behöver det? Är inte det en svaghet?

2 augusti 2009, 23:08
Avslutat konto
Savanten Svante skrev:
men du HAR ett behov av att dissa de som faktiskt behöver det? Är inte det en svaghet?

Ja, på sätt och vis. Trots att jag äter perfekt balanserad kost och långa perioder kan känna mig meditativt harmonisk så drabbas jag av återkommande attacker av vansinneshat. Dessa kan komma helt oannonserat, t.ex när jag sitter helt lugnt och lyssnar på musik och dricker te, och vara mellan en timme till ett par dagar. Under påverkan av ett sånt massivt hat förlorar jag koncentrationsförmågan och upplever nästan en fysisk förlamning, mina rutiner kollapsar om jag inte stålsätter mig till kräkningsgränsen att försöka utföra matlagning/städning etc trots att det enda jag känner är fullkomligt hat.

För att undvika att drabbas alltför hårt av dessa hatattacker fungerar det att ventilera kontinuerligt, i mindre skala. T.ex genom att dissa folk hit och dit. En hatattack kommer oftast väldigt starkt efter att jag varit i harmoni en längre tid. Detta är en svaghet eftersom jag är beroende av ett tvångsmässigt beteende för att kunna fungera. Om jag inte ventilerar genom att kränka andra drabbas jag förr eller senare av det paralyserande vansinneshatet.

De mentala övergrepp jag blivit utsatt för, som samhället inte ens sett som övergrepp eller insett hur mycket de skadat mig, har gjort mig oreparerbart hatisk. Jag kan aldrig sluta kränka och förnedra folk, att få andra att må dåligt är mitt livselixir. Jag har en lista på folk jag ska skända psykiskt när de förlorar anhöriga eller drabbas av tragedier.

2 augusti 2009, 23:53
Medlem
Jag tycker fortfarande att flashback är ditt forum. Eller möjligen landslide. 10 spänn på att du inte ens hört talas om landslide!

http://landslide.nu/

3 augusti 2009, 01:19
Medlem
Josef3 skrev:
Att vissa aspergare går på två-tre olika preparat visar att nånting är allvarligt fel.

Självklart är det käpprätt åt helvete ställt med en om mediciner behövs och hjälper, det är en korrekt iakttagelse. Hade jag haft "ren" intelligent nörd-Asperger om man nu kan ha det, så hade jag förmodligen inte varit så sjuk som jag är. Nej, då hade jag snällt suttit och pulat med amfibieakvarier och levt någon form av kvasifungerande liv. Ett liv där jag sluppit engagera mig i vårdfrågor.

3 augusti 2009, 21:22
Medlem
Att Josef3 anser (eller påstår sig anse) att människor som medicinerar är undermänniskor intresserar mig inte, det är ungefär vad jag förväntar mig av nån som lider av narcissistisk personlighetsstörning, men jag startade faktiskt den här tråden för att jag var intresserad av ämnet som titeln antyder. Hoppas på en fortsatt OT-fri diskussion i denna tråd.

7 augusti 2009, 10:21
Medlem
Jo jag ska förtsöka hålla käften. Tycker bara så synd om mig själv för att jag dels måste äta mediciner öht och dels har måstat kämpa så in i helvete för att få vissa av dem för att de är narkotiklaklassade. Jag önskar att jag inte behövde några jävla mediciner för det är en sådan kamp hela tiden. Nu när jag får allt jag vill ha så krånglar apoteket och så blir det i slutändan så att jakten efter pillerburkarna ger mer ångest än vad tabletterna hjälper mot.

Jag har försökt lägga ner projektet, slutat med alla mediciner. Men efter ett tag börjar jag bli knäpp, och inser att det inte går. I synnerhet sömnmedicinen, den kan jag inte vara utan. Men tar jag inte ångestdämpande så fungerar inte sömnmedicinen. En jävla rundgång.

Inväntar licensansökningar för Metamina och Melatonin nu. Men först måste jag ha en trial med Ritalin så jag kan bevisa och motivera varför jag vill prova Metamina.

7 augusti 2009, 15:12
Medlem
Jag har hittills inte hört talas om en enda som inte tycker att Metamina funkar bättre än Ritalin. Själv fick jag en vidrig ångest när Metaminan "gick ur", men inte alls lika mycket som av Ritalin/Concerta. Så om du tycker att Ritalin har effekt, så kan det förmodligen bara bli bättre på Metamina.

Vad Circadinet beträffar, så undrar jag om du verkligen känner nån effekt alls? Har du förresten provat att krossa dem, för att på så sätt slippa depoteffekten? Jag hade ingen effekt av Circadin, men Melatonin funkar, behöver dock en hög dos, 5 mg. Och det funkar bara ett par dar, sen måste jag ta en paus.

Det är ju förresten verkligen skit att det ska vara så svårt för vissa av oss att få licensbelagda läkemedel.

7 augusti 2009, 17:46
Avslutat konto
Ni är läkemedelsindustrins slavar. Vården har grävt runt i ert psyke, er självbild och sen skapat symtom med vissa behandlingar och mediciner för att medicinera bort dem med andra. Det ni tar är kontraproduktivt, det är som om man först skulle rulla sig i gyttja bara för att kunna duscha. Ni är fast i läkemedelsindustrins bluff.

Tro mig, jag vet hur det är att känna att man är på gränsen till psykisk kollaps men börjar man medicinera bort problemen är man slav sen. Medicineringen är inte ett sätt att leva, det är en sorts konstgjord andning som neutraliserar den naturliga förmågan att stå emot svårigheter. Medicin bryter ned.

Att börja äta hälsosamt och ta joggingrundor i skogen, undvika störda aspergermönster där man fastnar framför datorn tio timmar i sträck utan mat etc, hjälper i längden mer och gör er starkare.

Folk som fastnar i medicinering kan också ha existentiella problem som orsak. Mina egna existentiella problem, när jag är totalt uttråkad och alla former av socialt umgänge känns meningslösa, visar sig genom hat mot människor eller genom överdrivet shoppingbegär, inte genom depression eller självskadande beteende. Spiralen med ångest + medicinering, må dåligt och sen bota på kemisk väg, fyller samma existentiella funktion som joggingrundorna, men med mycket sämre/mer skadligt resultat.

7 augusti 2009, 18:27
Ny tråd Svara på tråd  [ 40 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.