*Jag köpte den där jäkla mjölken idag
.
*Och så fick jag beskedet att jag lider av svår sömnapné.
Jag har i snitt 33 andningsuppehåll i timmen när jag sover. Så jag ska få en CPAP-apparat
http://thesleepapneaonline.com/wp-conte ... achine.jpg. Den blåser in luft så andningsvägarna hålls öppna, vilket förhindrar andningsuppehåll. Jag kommer att se ut som en alien-elefant. Coolt.
Jag läste att några vanliga orsaker till apné är underaktiv sköldkörtel, lugnande mediciner och övervikt. Jag har alla dessa tre "problem". Så jag hoppas att jag kan få vård för sköldkörteln även fast det enda beviset är ett scandlabtest som jag bekostat själv. Vården envisas ju med sina jäkla blodprov där min sköldkörtel ser heeelt normal ut. Får jag sköldkörteln vårdad och sömnen förbättrad av maskinen kommer jag förhoppningsvis att få en bättre ämnesomsättning och bli piggare så jag orkar laga bra mat och motionera, vilket i sin tur leder till att sömnapnén kan lindras.Så det var ett glatt besked, jag firade med att köpa en ny säng. Har inte funnit inspiration och ork till det. Lite konstigt att bli glad för ett sjukdomsbesked kanske, men jag tänker som sagt att diagnos betyder ju åtgärder och därmed ett friskare liv om jag har tur. Jag kanske slipper rullstol! Har varit så rädd för att jag ska måsta skaffa permobil.