Ny tråd Svara på tråd  [ 23 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Nytt rekord i många stavningar? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Nytt rekord i många stavningar?
Det där ordet som betyder att man fortlöpande får ex en tidning hem i brevlådan.
pre.... någonting.(Jag lyckas aldrig skriva det :( )

28 juli 2009, 13:11
Medlem
@Ufo: prenumerera. ;)

@tor: tre ord som jag kommer att tänka på är citationstecken (som ju kan bli situationstecken), parallell samt öppenhjärtig. Om det sen är de ord som folk har svårast för, vet jag inte. Tycker förresten att din ordsamling är bra.

30 juli 2009, 02:37
Medlem
Tack för bra feedback från er två (hittills).

parallell: Skall bestämt med.
citationstecken. Jo, nästan säkert. Men då lägger jag till "(el. citattecken)".
prenumerera: Kanske. Jag undrar om det är många som får det fel.
öppenhjärtig: Kanske. Men att ordet sällan används talar emot.

domare: Jag tror att det bör med. Det finns 219 000 "dommare" på Internet.

affisch, plansch, kollaborera, existentialism: är också några kandidater.

30 juli 2009, 09:36
Medlem
Lite sent, kanske, men ett av mina favoritfelstavadeochfeluttalade ord är nog - övertrakassera! :lol: Dubbelkul blir det om de som inte uttalar det korrekt dessutom felstavar trakassera och slår till med övertrackassera.

30 juli 2009, 14:58
Avslutat konto
"affisch"

Min sons fröken i småskolan kunde inte stava till detta. Hon skrev det på svarta tavlan så småttisarna skulle lära sig, tyvärr var det felstavat. Så tydligen är det svårt att stava till det.

30 juli 2009, 16:13
Avslutat konto
Såg inte att det fanns två sidor :oops:

30 juli 2009, 16:16
Medlem
Frylmark skrev:
Lite sent, kanske, men ett av mina favoritfelstavadeochfeluttalade ord är nog - övertrakassera!

Mycket kul, tyckte vi på Andet nu.
Jag skall länka till din blogg när vi gör om sammanhang.se, vilket kommer ske inom några veckor.
(Jag hade faktiskt inte sett den bloggen innan.)

nlarve: I och med det du skrev ligger affisch bra till. Blir nog det.
nlarve: Om du menar att stavningar.se visas på två sidor hos dig (?), så skall det inte vara så,
utan jag som måste bli lite bättre på CSS (eller överlåta det åt min kollega E).

30 juli 2009, 16:57
Medlem
En släkting hade en arbetskamrat som sa sig ha övertrakasserat sitt konto. Har sällan eller aldrig hört en roligare felsägning.

30 juli 2009, 21:12
Medlem
Frylmark skrev:
Lite sent, kanske, men ett av mina favoritfelstavadeochfeluttalade ord är nog - övertrakassera! :lol: Dubbelkul blir det om de som inte uttalar det korrekt dessutom felstavar trakassera och slår till med övertrackassera.

Ännu roligare om det dessutom är en särskrivare - över trackassera eller kanske t o m ännu galnare, över tracka sse ra eller så. Ibland får man ju se särskrivning t o m av ord som inte ens är sammansatta. "I gen" är en riktig höjdare, t ex.

31 juli 2009, 02:09
Medlem
tor skrev:
Frylmark skrev:
Lite sent, kanske, men ett av mina favoritfelstavadeochfeluttalade ord är nog - övertrakassera!

Mycket kul, tyckte vi på Andet nu.
Jag skall länka till din blogg när vi gör om sammanhang.se, vilket kommer ske inom några veckor.
(Jag hade faktiskt inte sett den bloggen innan.)

Vad trevligt :) Hm, nej det är en gammal blogg som fått nytt liv. Ett av mina "specialintressen" är just bloggande, så jag har ett antal :? Men jag försöker tona ner det lite och ska ägna mig åt just denna.

31 juli 2009, 14:50
Ny tråd Svara på tråd  [ 23 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.