Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 335  Nästa
Idag ska jag... 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Koka klimp? Kan du inte berätta om det i mattråden, snääälla tant Farbror!? Bild


13 september 2010, 01:07
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
[x] Planera veckans middagar och handla livsmedel.
[x] Tvätta handdukar.
[ ] Justera totalt 31 smärre och större fixar till det stora arbetsprovet.

Jag lyckades bli klar med bara 1 av fixarna. I och för sig råkade jag bygga ett mindre badhus också, så jag har inte legat på latsidan i alla fall. Mesta tiden gick dock åt till tvätt och handel och tupplur och kokning av köttfärssås (den kokade ungefär 3 timmar den här gången (eftersom jag satt vid datorn och byggde toalett och badhus), men det blev den bara godare av).


13 september 2010, 01:14
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Schueberird skrev:
Koka klimp? Kan du inte berätta om det i mattråden, snääälla tant Farbror!? Bild

Det kan jag göra. Har inte tagit mig till affären ännu...

Idag ska jag få reda på resultatet av min sömnapnéutredning. Undrar om jag får en sådan där häftig andningsapparat med narkosmask Bild...


13 september 2010, 14:01
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
[X] hälsa på rick falkvinge
[x] hälsa på märkliga amerikaner
[x] dricka lite rödvin
[ ] måla tavla


13 september 2010, 21:32
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
*Jag köpte den där jäkla mjölken idag :mrgreen: .

*Och så fick jag beskedet att jag lider av svår sömnapné.

Jag har i snitt 33 andningsuppehåll i timmen när jag sover. Så jag ska få en CPAP-apparat http://thesleepapneaonline.com/wp-conte ... achine.jpg. Den blåser in luft så andningsvägarna hålls öppna, vilket förhindrar andningsuppehåll. Jag kommer att se ut som en alien-elefant. Coolt.

Jag läste att några vanliga orsaker till apné är underaktiv sköldkörtel, lugnande mediciner och övervikt. Jag har alla dessa tre "problem". Så jag hoppas att jag kan få vård för sköldkörteln även fast det enda beviset är ett scandlabtest som jag bekostat själv. Vården envisas ju med sina jäkla blodprov där min sköldkörtel ser heeelt normal ut. Får jag sköldkörteln vårdad och sömnen förbättrad av maskinen kommer jag förhoppningsvis att få en bättre ämnesomsättning och bli piggare så jag orkar laga bra mat och motionera, vilket i sin tur leder till att sömnapnén kan lindras.

Så det var ett glatt besked, jag firade med att köpa en ny säng. Har inte funnit inspiration och ork till det. Lite konstigt att bli glad för ett sjukdomsbesked kanske, men jag tänker som sagt att diagnos betyder ju åtgärder och därmed ett friskare liv om jag har tur. Jag kanske slipper rullstol! Har varit så rädd för att jag ska måsta skaffa permobil.


13 september 2010, 23:25
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
[ ] Vänta på beskrivning av klimpkok.

Schueberird skrev:
[ ] Justera totalt 31 smärre och större fixar till det stora arbetsprovet.


Nu är det bara 12 av de ursprungliga fixarna kvar - plus 2 nya.


14 september 2010, 03:06
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Tummen upp för alien-elefantlooken Sugmund!
Bra att det lossnar någonstans.

Idag ska jag njuta av tillvaron, dvs. sova om en stund.
Det blev en hel dag framför datorn, fast på ett annat forum.

Känner mig nästan lite otrogen aspieforumet men det vänder väl snart igen. Man måste variera sig.


14 september 2010, 22:33
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Sammanställa en räkning på Charleys alla skulder till mig, men det verkar så jobbigt så jag gör det imorgon. Eller nåt.


14 september 2010, 23:07
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Schueberird skrev:
[ ] Vänta på beskrivning av klimpkok.

Schueberird skrev:
[ ] Justera totalt 31 smärre och större fixar till det stora arbetsprovet.


Nu är det bara 12 av de ursprungliga fixarna kvar - plus 2 nya.


7 kvar.


16 september 2010, 03:09
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Funderar på om det inte ska bli en liten webserver här hemma iaf! Det är så hemtrevligt!


17 september 2010, 04:04
Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 335  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron